V Krkonoších na kole pouze po cyklostezkách

Těšil jsem se jak si na nejvyšších horách u nás divoce zajezdím. Věděl jsem o zákazech v národních parcích, ale nevěděl jsem, že to bude tak moc omezené. Zákazy nejsou zrovna to co mám rád.

Což pak o to, při stoupání je upravená cyklostezka ideální a nemusel jsem tak kolo táhnout. Ovšem když už jsem byl celkem nahoře, chtěl jsem si najít pořádnou teréní cestu a potom sjezd. Marně, všude byl vstup cyklistům zakazán. Několik zákazů jsem musel porušit, hlavně při sjíždění - no přeci jako vůl nepojedu s celoodpruženým kolem po obyčený cyklostezce dolů, když jsem se tolik dřel. Objel jsem tedy všechno co se dalo, udělal pár fotek a prohlídl si všechny možné zajímavosti.

Nějak jsem nepochopil proč je na turistických trasách zákaz cyklistům, ale proč se s tím obtěžovat. Stejně tam bylo tolik turistů, takže na kole by to nešlo i kdyby bylo napsáno cyklisté vítáni.

Nemyslím si, že by cyklisté škodili přírodě a ta teorie o brždění a citlivých rostlinách se mi zdá nesmysl. Vždyť kdokoliv může jít do lesa a zbytek si domyslete.

Naštěstí jsem byl nedaleko Jizerských hor a tam je to ok. Doufám tedy, že v budoucnu mít více národních parků nebudeme. Z toho důvodů nechci ani na Šumavu jezdit, protože já chci jezdit kudy chci.

Dodatečně bych chtěl jenom sdělit, že z článku by mělo být jasné, že jsem po přelidněné turistické trase nejel, protože cesty tam jsou často úzké a musel bych každou chvíli vystupovat. Myslel jsem to tak, že není potřeba nad zákazy příliš hloubat, když tam stejně nejde jezdit. Tam kde jsem po zakázané cestě jel, nebylo ani živáčka. Ve skutečnosti jsem se v národním parku moc dlouho nezdržel a přizpůsobil jsem se okolnostem. V Jizerkách bylo turistů málo a žádné zákazy.

Autor: Petr Hlinomaz | čtvrtek 28.7.2011 22:10 | karma článku: 5,75 | přečteno: 1343x

Hysterie kolem CO2...?

V poslední době slyšíme kritiku kolem změny klimatu od vědců, kteří nemají patřičné vzdělání. Stačí v článcích uvést, že se k tématu vyjadřuje skepticky nějaký vědec a hned nadšeně tomu mnoho lidí věří.

29.11.2019 v 9:40 | Karma: 10,05 | Přečteno: 1173x | Diskuse| Věda

Zelená propaganda a "zlý" kapitalismus

Mnoho lidí považuje stávky týkající se snižování emisí skleníkových plynů za přínosné, vždyť jde přeci o zlepšení ochrany životního prostředí. Jenže zelená propaganda se snaží vnutit ostatním nebezpečný názor.

26.9.2019 v 21:18 | Karma: 21,87 | Přečteno: 863x | Diskuse| Politika

Jak správně předpovědět počasí

Nekoukej do mobilu, ale nahoru. Asi tak bych to shrnul. Zvykli jsme si spoléhat na moderní technologii, jenže i ta může často zklamat.

23.8.2019 v 8:49 | Karma: 9,60 | Přečteno: 463x | Diskuse| Věda

Petr Hlinomaz

Ochrany životního prostředí se ujal extrémismus

Antropogenní vliv skleníkových plynů úzce souvisí s ochranou životního prostředí, přesto někteří tento jasný fakt stále nedokáží pochopit, dokonce to považují za faul, neboť zejména oxid uhličitý přeci naopak životu prospívá.

21.8.2019 v 8:42 | Karma: 12,15 | Přečteno: 659x | Diskuse| Věda

Nejlepší předpověď na světě

Neustále se objevují nepřesné a nepravdivé předpovědi počasí s odvoláním na meteorology z ČHMÚ. A aby se v tom čtenář trochu vyznal, dovoluji si k tomu napsat pár poznámek.

11.7.2019 v 8:35 | Karma: 15,02 | Přečteno: 701x | Diskuse| Věda

Tuleja vzdal nominaci na ministra, připustil selhání. Fiala rozhodnutí vítá

3. května 2024  14:19,  aktualizováno  15:15

Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...

Tramvaj srazila chlapce, který přebíhal přes ulici. Skončil v nemocnici

3. května 2024  15:03

Záchranáři převezli v pátek ráno do nemocnice šestiletého chlapce, kterého srazila v Plzni tramvaj....

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho zadržela poblíž kvůli jiné krádeži

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  14:23

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

„Mimořádně trapné“. Akademici a ekonomové kritizují úroveň Tulejových publikací

3. května 2024  14:09

Kandidát na ministra pro vědu, výzkum a inovace Pavel Tuleja publikoval své práce v potenciálně...

Píši příspěvky o liberální politice, počasí a globálním oteplování. Spravuji fb. stránku Počasí a klima.