Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

Vždy ve svých blozích píšu o něčem, co je aktuální. Jsou za vším mé zkušenosti, mé prožitky, nic si tzv. nevycucávám z prstu.

Svůj poslední blog jsem věnovala situaci ve školství. O tomto sektoru se domnívám, že je tam plýtváno penězi ze státního rozpočtu až hrůza, bohužel v něm stále platí „já na bráchu, brácha na mě.“

Napsala jsem, co se děje na jedné střední škole, přesněji řečeno obchodní akademii. Že tam vyučuje angličtinu kdosi, kdo nesplňuje kvalifikační kritéria, neb platí, že na SŠ může vyučovat jen absolvent magisterského či inženýrského studia. A zmíněný angličtinář tohoto nedosahuje.

Po publikaci tohoto blogu jsem byla kontaktována osobou, jež mi naznačila, že cesta, již jsem zvolila, nebyla vhodná. Proč by neměla být vhodná? Vždyť ve svém posledním blogu hájím zájmy studentů i požadavek, aby na SŠ učil jen pedagog s náležitou kvalifikací. Cítila jsem se být manipulována, manipulaci jako takovou jsem schopna rozeznat a bráním se jí.

Ředitel školy mě kontaktoval též s tím, že jsem poškodila školu. Ale já si nejsem vědoma toho, že bych školu poškodila, jen jsem poukazovala na skutečnost, že tam mají angličtináře, jenž nevyhovuje kvalifikačním předpokladům. O tom svědčí i fakt, že jejich „pseudoangličtinář“ nařídil studentům prvního ročníku, aby si pořídili učebnici Complete First B2. Vzhledem k tomu, že k maturitě je zapotřebí úroveň B1, považuji toto za naprosté selhání angličtináře. Svým blogem jsem jakkoli nechtěla útočit na ředitele školy, ale chtěla jsem jen poukázat na to, co se na státních školách děje. Inu, z cizího krev neteče. A bohužel toto stále platí na státních školách.

Aby mělo být mnou manipulováno a abych měla být označena za viníka, považuji za nehorázné. Žijeme v demokratické společnosti, jsem plně kvalifikovaná SŠ učitelka, byla jsem i examinátorkou u cambridgeských zkoušek. Ale být examinátorem u mezinárodních certifikátů je jiná kategorie v porovnání s pozicí SŠ učitele. U cambridgeských zkoušek musí examinátor zkoušet dle přísného scénáře otázek, jež je oprávněn se ptát. Nesmí použít jiná slova než ta, která jsou ve scriptu. Jestliže je někdo examinátor cambridgeských zkoušek, které zapadají do soukromého sektoru, neznamená, že je plně kvalifikovaný učitel anglického jazyka.. V případě kvalifikace na českých školách platí pravidla a já je prosazuji. Jenže je prosazuji způsobem, jenž může někomu vadit. A o tom chci psát. Chci psát o tom, jak mohou být peníze ve státním sektoru využívány a zneužívány. A když někdo na toto upozorní, může jím být manipulováno a může být tento označen za viníka všeho. Ředitel školy mně vytkl, že jsem ublížila jeho škole. Oponovala jsem mu. Jeho slova zavání egocentrismem. Nikterak jsem nechtěla snižovat jeho školu ani učitele, kteří tam učí. Problémem je angličtinář, jenž nesplňuje kvalifikační kritéria.

Svým posledním blogem o nekvalifikovaném učiteli angličtiny jsem chtěla upozornit na situaci v současném českém školství, že může docházet k plýtvání peněz ze státního rozpočtu, když jsou financováni učitelé, kteří nesplňují kvalifikační požadavky...

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Helena Vlachová | neděle 14.4.2024 17:28 | karma článku: 26,53 | přečteno: 1711x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Nenávist vůči církvi nechápu

26.5.2024 v 13:14 | Karma: 19,40

Helena Vlachová

Komunistická zrůdnost

9.5.2024 v 7:04 | Karma: 25,23

Helena Vlachová

Ze školních lavic

1.5.2024 v 7:49 | Karma: 13,40