V zajetí ráje - Francouzská Polynesie II. pokračování

...Ubytování je velmi skromné, ale pro nás dostačující; v malém, otevřeném domku, kousek od silnice, za kterou je pláž. Odhazujeme batohy na postele a běžíme se podívat k moři. Čeká nás nádherně průsvitná azurová voda, relativně klidná, neboť je v dálce obehnána korálovým útesem. Nad námi se sklání kokosové palmy. Pláž je z černého písku, v kterém jsou velké kusy rozlámaných kamenných vyvřelin. Skáčeme do vody a hned u břehu pod hladinou si prohlížíme různobarevné korály.

Pláž u kempu na ostrove Moorea

Kapitola 2: Moře, Marae a další ostrov

Asi za hodinu mi dochází, že mě pálí záda. Slunce mi v té chvíli přijde snad ještě ostřejší, než v Austrálii. S klukama se vracíme na ubytování, kde Jano ihned vytuhne v houpací síti. My s Vikym se vydáváme po silnici hledat pozůstatky starého posvátného místa, Marae Arahurahu, které by podle mapy mělo být 3 km od nás. Jak se ukazuje, odhad dle mapy byl podceněn a po asi hodině svižné chůze konečně narážíme na malý palouček, lemovaný palmami, u jehož vchodu stojí velká kamenná socha. Za ní, ve středu palouku, pak stojí bambusová chýše a několik dřevěných soch v nadživotní velikosti. Bohužel sebou nemáme digitál, tak pořizuji jen pár snímků na starý kinofilm. Po cestě zpátky jsme z horka oba dost utahaní, ale přesto celý večer konverzujeme s velice zábavným Američanem Johnem z Kalifornie, od kterého druhý den ráno dostaneme na památku láhev francouzského vína.

Ráno vyrážíme do města, kde necháváme holky s Janem na informacích a sami s Vikym jdeme zkusit štěstí a pořídit lístky na nákladní loď na ostrov Bora Bora. Letenky jsou pro nás cenově nedostupné a na informacích nám řekli, že lístky na loď neseženeme, neboť jsou prázdniny a místní Tahiťané obsadí všechna místa na cesty mezi ostrovy. V docích hledáme kancelář, kde by se daly lístky zakoupit, ale nikdo nám nerozumí, tak chvíli bloudíme mezi přístavními domky. Když se nám podaří kancelář najít, chlapík uvnitř nemluví anglicky a očividně se s námi nechce moc bavit. Směsicí několika různých jazyků a posunkové řeči vysvětlujeme, že jsme studenti z České republiky a že se chceme dostat na Bora Bora. Po chvíli se nás chlapík lámanou angličtinou ptá jestli opravdu nejsme Američani a po debatě se svým kolegou nám vydává pět lístků na loď, která odplouvá za týden. Na zpáteční cestu však již nenajde žádné volné místo, pouze s třídenní pauzou na ostrově Huahine. Souhlasíme.

Běžíme zpět za ostatními a přemýšlíme, co budeme dělat ve volném čase do odplutí. Volba padá na ostrov Moorea, který je kousek od Tahiti a má po celý den pravidelné spojení menšími trajekty. V době prázdnin jsou ceny lístků zlevněné, dostáváme navíc studentskou slevu a ještě ukecáváme množstevní slevu za naši skupinku, takže platíme třetinu původní ceny. Vracíme se pro batohy a k večeru odplouváme na vedlejší ostrov.

Po vystoupení z trajektu hledáme autobusovou zastávku, abychom se mohli přepravit na druhý konec ostrova, kde se nacházejí dva kempy. Začíná se stmívat, jsme široko daleko zcela sami, když se k nám z ničeho nic přišourá skupinka místních kluků, kteří nás nenápadně chvíli pozorují a pak nám přinesou ukázat krabičku s marihuanou. Klackem na zem vyryjí sumu 5000. Smějeme se a kroutíme hlavou. Chvíli naléhají, tak jim nohou smažeme jednu nulu, což se jim zdá málo a začínají smlouvat. Sice mírně snižují, my ale odmítáme a odcházíme na přijíždějící autobus.

Po pětačtyřiceti minutách dorážíme za naprosté tmy do Hauru Point, kde nacházíme jeden z kempů. Majitel už tu však není, tak si rozděláváme karimatky a spíme pod širým nebem. Noc je v tropech opravdu dlouhá, prodloužená faktem, že na jižní polokouli je právě zimní období. Naštěstí je naprosto čistá obloha a v širokém okolí není žádný větší zdroj světla, takže je opravdu na co koukat. Na druhou stranu absence světel zde neumožňuje mimo denní dobu, která trvá jen dvanáct hodin, žádný pohyb.

S rozbřeskem se hned balíme, potkáváme však právě příchozího správce a nezbývá nám než zaplatit pobyt za strávenou noc na jeho pozemku. Současně si domlouváme ubytování v malinké místnosti na další čtyři dny. Kemp je přímo na pláži laguny, tak pozorujeme východ slunce a poté nalehko vyrážíme na prozkoumání ostrova. Kousek od kempu nacházíme na silnici popadané kokosové ořechy a při pokusu o rozbití jednoho z nich nás oslovuje, naprosto čistou angličtinou, místní domorodec. Dozvídáme se, že je původem z Hawaje a nejen, že nám ukáže jak se správně dostat pod slupku k ořechům, ale současně nám sdělí spoustu zajímavých informací o celé oblasti ostrovů Tichého oceánu a Polynéském trojúhelníku.

Stopem se dostáváme do Pao Pao, odkud údolím směřujeme do nádherné zátoky Opunohu bay, kde se natáčel film Vzpoura na lodi Bounty. Po cestě procházíme v polích banánů, ananasů a jiných tropických plodin. Celé údolí hraje všemi odstíny zelené a hnědé, a lemováno obrovskými strmými horami, pozůstatky sopečné činnosti, působí až kýčovitě.

Na dva stopy se vracíme, ještě před západem slunce, do kempu, což nám umožní hodinu šnorchlování s pozorováním zapadajícího slunce za korálovým útesem, který na konci laguny, v dáli, láme vysoké vlny Pacifiku.....

Pokračování příště.....

Autor: Roman Hanáček | středa 29.7.2009 8:16 | karma článku: 14,53 | přečteno: 750x

Roman Hanáček

Konec demokracie. Je čas na novou revoluci....?....!

Včera, při jízdě hromadnou dopravou, jsem nechtěně vyslechl, jak si jedna starší paní stěžuje druhé, že ji opět nepřizpůsobiví skoro-sousedé okradli. Na dotaz, co na to policie, odpověděla, že tam ani nešla, že to stejně nemá cenu, protože s tím stejně nikdo nic neudělá a naopak, že má strach, aby se to potom náhodou neobrátilo proti ní.

30.7.2009 v 8:05 | Karma: 32,26 | Přečteno: 1570x | Diskuse| Politika

V zajetí ráje - Francouzská Polynesie

Přestože je to již spoustu let, co jsem s průvodcem Lonely planet v podpaždí podnikl cestu do samého středu Tichého oceánu, zanechaly ve mně ostrovy Francouzské Polynesie tak hluboký zážitek, že jej zatím žádná další místa neměla šanci vytlačit do pozadí.

28.7.2009 v 8:05 | Karma: 15,21 | Přečteno: 1051x | Diskuse| Cestování

Roman Hanáček

Výprava na Špicberky (8.část - Zpět do civilizace )

....Je 7.00 ráno předposledního dne pochodu. Celou noc pršelo a tím pádem nám nic neuschlo. Boty, ani ponožky, ale snad už nám to na cestu akorát vyjde. Už se všichni těšíme do civilizace. Na čerstvé pečivo, na suché oblečení, na pořádnou sprchu.... Za nehty mám takovou vrstvu špíny, že bych z toho mohl vysypat květináč. Z vlasů mám jen chuchvalec drdů, jak se pod čepicí již druhý týden neustále potí. O stokrát propoceném těle nemluvím a o otlačených zádech také ne. V žádném případě toho však vůbec nelituji.

22.7.2009 v 15:31 | Karma: 12,50 | Přečteno: 712x | Diskuse| Cestování

Roman Hanáček

Výprava na Špicberky (7.část - Přechod ledovce)

.....Je další den ráno. Sluníčko svítilo celou noc, ještě teď vykukuje z mraků, ale větší část oblohy se zatahuje. Tak si říkáme, že jsme v noci ani neměli chodit spát a raději se přes noc opalovat, když bylo tak hezky. Vychutnáváme si na boso snídani před stanem, je pořád kolem deseti stupňů. Koukám na vytažené vložky z bot, které se působením vody a našlapaných kilometrů pomalu rozpadají. Použiji tedy alobalová víčka od paštik a lepící pásku k jejich zpevnění. Dvoje tlusté ponožky pak mají částečně změkčit, aby mě tolik netlačily zespodu do noh.

16.7.2009 v 10:21 | Karma: 15,38 | Přečteno: 841x | Diskuse| Cestování

Roman Hanáček

Výprava na Špicberky (6.část - Sobí údolí)

.....Ráno svítí místy sluníčko a skoro třetina oblohy je krásně světle modrá. Teplota se drží mezi 7 až 8 stupni, vítr téměř nefouká a vlhkost klesla na 57%, což je velice příjemné. Balíme věci a chystáme se přes údolí Semmeldalen do největšího údolí naší cesty Reindalen. Verča má však hned po ránu problém pokrčit koleno. Mast, ani ibuprofen moc nepomáhají. Odebírám z jejího batohu všechny těžší věci a snažím se je nacpat k sobě. Když nás vidí ostatní, jak přerozdělujeme batohy, někteří se nabídnou s pomocí. Hned od startu jsme však nejpomalejší a držíme se na konci skupiny.

13.7.2009 v 11:02 | Karma: 13,34 | Přečteno: 655x | Diskuse| Cestování

CNN Prima NEWS vysílá už čtyři roky, k výročí připravuje nové pořady

3. května 2024

Zpravodajská stanice CNN Prima NEWS přinese divákům ke čtvrtému výročí zahájení vysílání nové...

Politologové: TOP 09 jen ztrácí, nemá lidi. Tulejův odchod je logický

3. května 2024  16:50

Premium Poté, co se Pavel Tuleja vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace, nemá podle...

Izrael má nový plán pro Gazu. Po válce by na ni mohly dohlížet i arabské státy

3. května 2024  16:30

Čelní představitelé izraelské vlády uvažují o rozsáhlém plánu poválečného uspořádání Pásma Gazy, v...

Německo sabotuje projekt bruselského Starlinku. Zvýhodňuje Francouze, tvrdí

3. května 2024  16:19

Evropská unie chtěla do roku 2027 na nízkou oběžnou dráhu Země vyslat soustavu satelitů v rámci...