Pražané žalují Ministerstvo životního prostředí za smrad ve městě
Vražedné emise zejména u školek?
Bohužel nejhorší koncentrace jedovatého oxidů dusíku a nebezpečných jemných sazí vdechují naši nejmenší. Auta, která je vozí ráno do školky mají studený motor a "odpíchnutím" auta od obrubníku spěchajících maminek nebo tatínků po zdlouhavém nazouvání bačkůrek se line z výfuků aut nejvíce jedů.
Naměřil a zdokumentoval to docent technické fakulty - obor spalovacích motorů Michal Vojtíšek. Do detailu, jak, kde a proč vznikají škodlivé emise píše Michal Vojtíšek většinou anglicky v zahraničních odborných médiích, protože jak sám říká: "Tady v Česku to nikoho nezajímá."
..a bude tomu tak i po 1. 1. 2017 !
Několikrát pozměněná "Nová emisní metodika" má nyní konečnou formu. Ministerstvo dopravy nedokázalo prosadit, aby se na emisních kontrolách účinně odhalovaly ilegálně odstraněné filtry částic, nebo aby se emise měřily adekvátně k současné technice. I nadále platné normy povolují nárůst kouřivosti o tisíce procent vyšší než je běžná hodnota! Chrání tím MDČR emisní vraky? Proč?
Auta vyhovují i bez filtrů částic a katalyzátoru...
Volkswagen Golf 2,0 TDi pokusně zbaven filtru částic (ve videu od 4. minuty 10. sekundy a pak od 6 minuty 53. sekundy) a změřen novou kontrolní metodou:
s hodnotou kouřivosti 0,19 [1/m] VYHOVUJE, protože hodnota maximální povolené kouřivosti je podle předpotopních předpisů na štítku dokonce téměř trojnásobná 0,6 [1/m]!
Ten samý vůz s ještě nedemontovaným filtrem částic nekouřil téměř vůbec 0,01 [1/m]!
Pražané, dýchat se vám lépe nebude
..a to ani když Ministerstvo dopravy avizuje reorganizaci stanic kontrol a novou emisní metodiku. Jako školitel emisních mechaniků jsem dokonce musel ze školicích materiálů vyškrtnout stať zakazující mazat paměť závad uložených v řídící jednotce, protože to stát novou emisní metodikou nepřímo, ale zcela legálně dovolil. Jak absurdní, ale je to tak:
Jako kdybyste šli k lékaři na bakteriologické vyšetření
výtěrem krku, a v čekárně si před vyšetřením důkladně vykoktali Listerinem.
Doktor musí zákonitě konstatovat: "Nenalezeny žádné bakterie..."
Pro Pražany a vůbec pro všechny obyvatele měst s rušnou dopravou je to špatná zpráva, neboť ještě vloni byla naděje, že se emise budou kontrolovat přísněji a že se budou odhalovat vozidla s ilegálně odstraněnými katalyzátory a filtry částic. Ale ejhle. Jsou tu "vyšší zájmy" ze strany vlivné lobby!
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Libor Fleischhans
Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad
Libor Fleischhans
Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Prokremelské motorkáře vítali v Brně jako delegáty ruské teroristické federace
Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...
Na trati z Břeclavi do Přerova srazil vlak člověka, muž na místě zemřel
Srážka vlaku s člověkem uzavřela v sobotu od 13:00 trať mezi Nedakonicemi a Moravským Pískem. Muž...
Arabské státy potírají propalestinské demonstrace. Obávají se revoluce
Vůdci řady arabských států tvrdě zasahují proti propalestinským demonstrantům, z nichž některé...
Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hoří kovošrot
V Tlumačově na Zlínsku hoří kovový šrot, na místě zasahuje 13 jednotek hasičů. Vyhlášen byl třetí...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.