Podvodný emisní software VW musí ven, ale co se změní?
Kdo uposlechne výzvy k přehrání softwaru v řídících jednotkách automobilu, který měl podvodný software, tomu se nepatrně zvýší spotřeba v režimech klidné spořivé jízdy. Kdy byl zvyklý jezdit sportovně, pro něj se asi nic moc nezmění, protože vozidlo si svůj maximální výkon ponechá, tam se nikdy emise neměřily a doposud neměří (to se možná brzy změní). Bohužel vozidla budou v městských režimech hojně využívat zpětné vedení spalin a pokud se toto sejde s nekvalitní naftou, mohou vznikající saze zanášet motor. Kvůli potřebě udržovat motor a hlavně výfukový trakt s emisními komponenty v provozních teplotách, stoupne i nepatrně spotřeba paliva. Vozidla s adBlue budou muset dolévat častěji, protože máme podezření, že současná vozidla s ním šetří, a to nejen u vozidel VW.
Dávám tomu týden, že propukne ten samý problém i u jiných značek. Ty jsou teď s vyjadřováním opatrní a pěkně potichu...
Koncernové servisy (myslím že zanedlouho i jiné ostatní značky, až se to i u nich provalí) budou mít povinnost přehrávat software na ten poctivý, ale zákazníka to jednoznačně poškodí. Vypukne druhý ráj "čipařů" kteří budou prodávat nikoliv jen výkonový chiptuning, ale i stará původní "neproblematická" data, která neznečišťují sání i když bude kvalita nafty nižší. A do nafty zákazník nevleze. Tím by mohl nastat odliv zákazníků od autorizovaných servisů, ale tam jistě mechanici v zájmu jejich přežití dostanou nápad, jak online sice "papírově" potvrdit přehrání softwaru, ale zároveň jej opět raději přehrají na starou verzi, aby si neodpudili zákazníka tím, že mu začnou potenciálně hrozit problémy.
Je to průser. Co na to říct. Celý svět žije ve lži. A když k tomu přidám i způsob kontroly emisí na stanicích měření emisí a na STKáčkách, pak se ptám, co je na světě zbytečné a co ne.
Podrobnější popis najdete zde: http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Libor Fleischhans
Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad
Libor Fleischhans
Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Naši dinosauři umí čůrat ve stoje, páření se ale vyhýbáme, říká zakladatel parku
V „dinosauřích“ zábavních parcích sítě DinoPark najdou návštěvníci věrně zachycená prehistorická...
Děti si hrály na střeše haly u Stuttgartu, čtyři se ze sedmi metrů zřítily
Čtyři děti se v sobotu večer v Remshaldenu nedaleko Stuttgartu na jihozápadě Německa propadly...
V noci na pondělí lze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy. Budou ideální podmínky
Lidé budou moci na obloze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy, který svého maxima dosáhne v noci...
Australská policie zastřelila mladíka, který pobodal muže. Zřejmě se radikalizoval
Australská policie v zastřelila 16letého chlapce, který pobodal muže v Perthu, hlavním městě...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.