Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!
Již měsíc se na "stanicích měření emisí" emisní mechanici doslova a do písmene "perou" se "strojovým vyhodnocením" nových emisních programů. Nešťastní majitelé vozidel pak drží v ruce nevyhovující protokol a hrozí jim, že budou muset vozidlo odstavit. STK je totiž bez vyhovujícího protokolu vyhodí jako nevyhovující. Jenže ono na autě není co opravovat!
Problém je ve "strojovém vyhodnocení" jako jediném možném postupu, kdy mechanik nemá šanci průběh testu v měřicím přístroji nikterak ovlivnit. To by sice byla dobrá myšlenka, ale vlivem ne úplně spolehlivé techniky, mnoha chyb v programu, vozidlech samotných a snímání otáček či teploty motoru se najednou přístroj u toho či onoho kroku zasekne a zkrátka nejde pokračovat dál. "Strojové vyhodnocení" bohužel nelze vypnout (rozhodnutí Ministerstva dopravy) a emisní mechanik nemůže převzít za výsledek jeho možných alternativních postupů osobní odpovědnost (zakázalo Ministerstvo dopravy). Představte si, že by Ministerstvo dopravy obdobně postupovalo i u letecké dopravy, a vyhláškou by zakázalo pilotům vypínat autopilota! Při selhání letadla by pak smutní pasažéři přihlíželi, jak třeba "autopilot" sám přistává s letadlem bez paliva na řece Hudsonu! Nezbývá než se modlit.
Řešení, i když "malinko ilegální", ale přeci jen existuje. Je to praxe, kterou většina kontrolorů dokonale zná z minulosti. Pomohou si "šidítkem". Jenže když k emisní stanici přijede někdo, koho emisní mechanik osobně nezná, nemůže si podvůdek dovolit a může Vás i se zánovním autem v záruce vyhodit jako "NEVYHOVUJÍCÍ".
Lék který 100% funguje: "Nenechte ho ať se bojí!" Pokud vyhledáte nějakého "zprostředkovatele" (např. blízký autoservis), kterého emisní mechanik osobně zná, protože u nich týdně "zařizuje" mnoho technický kontrol pro své zákazníky (říká se mu "stálý klient" = jsou to ti, co STK vlastně z 90 % denně živí) , pak je to nejlepší řešení. "Klient" se nejen vyzná, ale největší devizou je, že ho emisní mechanik zná. Zavřou se do garáže a za chvilku vyjede vyhovující auto. Vy mu sice musíte dát nějaký bakšiš do kapsy navíc, za jeho službičku, ale on se Vám odmění "vyhovujícím protokolem". Jak to, že to najednou jde? Dočtete se v detailní zprávě, jak to vypadá s pravými příčinami nefunkčních a zdražujících kontrol v ČR.
Ministerstvo dopravy ve snaze zarazit 15 let masového podvádění v emisních kontrolách zavedlo novou emisní metodiku, která téměř nedovoluje zásah lidské ruky. Chtělo v dobré vůli zabránit, aby se neblahý lidský faktor vyloučil. Výsledkem však je, že zatímco dříve podváděl jen někdo, dnes musí podvádět úplně všichni, jestli nechtějí, aby jim dal zákazník přes ústa. Všichni si tedy vedle nových přístrojů na měření emisí zároveň nakoupili i jakási "šidítka". Šidítko je krabička, která simuluje všechno tak, jako kdyby bylo na emisní přístroje napojené auto. No a pak vyjde všechno. Jenže ono to je při kontrole vidět a mechanik se nesmí bát, že ho někdo sleduje, že si pomohl jinak. No a když mu auto přiveze "zprostředkovatel", kterého dokonale zná, tak si může být jistý, že on jeho "šidítko" neprozradí.
Nejezděte tedy se svými auty na STK sami, abyste emisního mechanika nevyděsili. Tím že Vás nezná, "šidítko" raději nepoužije a Vaše auto v emisním testu nevyjde třeba jen z toho důvodu, že Vám během měření emisí sepne ventilátor chlazení. No a už v testu nemusí vyhovět. To je dost problém...
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Libor Fleischhans
Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad
Libor Fleischhans
Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Brazílii po silných deštích zalilo bahno, obětí záplav je už přes 50
Počet obětí záplav způsobených silnými dešti na jihu Brazílie se zvýšil na 56. Dalších 67 lidí se...
OBRAZEM: Zkáza ukrajinského Donbasu pohledem reportérů iDNES.cz
Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Doněcká oblast byla se svými čtyřmi miliony obyvatel nejlidnatější částí Ukrajiny. To změnila...
Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hořel kovošrot
V Tlumačově na Zlínsku hořel kovový šrot na autovrakovišti v průmyslovém areálu. Zasahovalo tam 13...
Oslavný song na Kima je hitem TikToku. Pecka, je to jak ABBA, líbí se mladým
Oslavná propagandistická píseň na severokorejského diktátora Kim Čong-una se stala hitem sociální...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.