Ach to Aukro. Ani banky by se nemusely stydět za poplatky

Obchodování na Aukru asi zná většina z nás. Vše celkem v pohodě šlape, dokud nenastane problém. Pak se nestačíte divit.

Na Aukru prodávám i kupuji. Když prodám, většinou mi řádově do dvou týdnů přijde vyúčtování provize z prodeje splatná tak za 14 dnů. Nechci na to myslet a mít to na stole, tak to většinou zaplatím obratem. Potud vše v pořádku.

V předvánočním období jsem na Aukru prodal svůj půl roku starý telefon. Ten jsem dostal se slevou ke svému tarifu. Přeci jen jsem se rozhodl, že si pod stromeček dopřeji lepší. O telefon projevilo zájem asi 8 kupujících, vítěz vydražil za 4000. To bylo asi tak dle mých představ.

Od Aukra přišla tentokrát skoro obratem faktura na provizi z prodeje ve výši 200 Kč. Uhradil jsem obratem.

Jenže pak mi napsal kupec, že nedostal výplatu … blablabla...že nemůže zaplatit…blablabla atd. Mělo mi být divné, že mě hned po aukci požádal o strpení 3 neděle, že momentálně nemá peníze. Pomiňme, že je tedy otázka proč draží, když na to nemá, ale prostě se stalo. A začaly se dít věci.

Aukro jsem požádal o vrácení provize z tohoto důvodu. Mají tam na to rubriku. Aukro odpovědělo, že se musí spojit pro potvrzení s kupcem. Za pár dnů mi vrácení provize potvrdili. Netušil jsem, že nikoliv na můj bankovní účet, ale na můj virtuální účet u Aukra, z kterého by mi v budoucnu další provize strhávali.

Marně jsem hlídal asi 14 dnů svůj bankovní účet, než jsem se po těch 200 Kč začal pídit a našel je tedy pod svým jménem u Aukra. Zažádal jsem o převod peněz na svůj bankovní účet. Na Aukru totiž obchoduji tak jednou za půl roku a bylo zbytečné tam peníze nechávat. A nestačil jsem zírat:

„Dobrý den pane Flaško,

děkujeme za Vaši zprávu.

Pro vrácení přeplatku z Vašeho Aukro účtu prosím vytiskněte a vyplňte tento formulář (tady byl odkaz). Naskenujte ho nebo vyfoťte a vložte jako přílohu do odpovědi na tento e-mail. Pokud nemáte tuto možnost, můžete formulář poslat poštou na adresu AUKRO s.r.o, Londýnské náměstí 886/4, 639 00 Brno.

Od vrácené sumy Vám odečteme náklady spojené s převodem prostředků na Váš bankovní účet (18 Kč pro ČR, 250 Kč pro zahraničí).“

Takže najednou to nějak rychle elektronicky nejde, ale výše poplatku za bankovní převod mě dostala. Tuzemsky 18 Kč (v mém případě 9% sumy) a o tom mezinárodním ani nemluvě. To by v soutěži bank o nejabsurdnější poplatek roku bylo Aukro jasným vítězem bez konkurence.

Tak jo. Posílám doplňující dotaz.

Dobrý den, děkuji za odpověď. Je jistě velmi vyvážené, že si za tuzemský převod účtujete 18 Kč a 250 do zahraničí. V rámci EU, s použitím IBANu a jednotného platebního styku? Banky toto nesmí. Vy možná jo. Možná jste si všimli, že jsem vám doposud platil vaše faktury v podstatě druhý den po obdržení, nikoliv až v nějakém limitu splatnosti. Věřte, že s tím je do budoucna konec. Tomáš Flaška

Reakce Aukra na sebe nenechala dlouho čekat.

Dobrý den, pane Flaško,

děkujeme za Vaši zprávu.

Poplatek 18 Kč je poplatek, který platíme za převod bance my, a  který přeúčtujeme uživatelům , protože na základě jejich požadavku peníze převádíme.

V případě dotazů či nejasností nás neváhejte kontaktovat.

Už mi to trochu připadalo že si ze mě dělají legraci. Tak dále:

Dobrý den, to je velmi zajímavé: poplatek za tuzemský převod 18 Kč. V době, kdy je předepsáno, že i v rámci EU musí být mezinárodní platby zpoplatněny stejně jako tuzemské. A vesměs se poplatky pohybují v řádu jednotek korun. Nevím, co si o tom myslet. Buď si vymýšlíte. Nebo jenom hledáte nějakou (směšnou) záminku jak drbat klienty. Nechcete tip na levnější banku? Rád vám poradím.

Reagovali. Sice už poněkud z cesty, jak se dalo čekat, ale asi mají přepsáno za každou cenu odpovědět:

Dobrý den, pane Flaško,

děkujeme za Vaši zprávu.

Mrzí nás, že nejste spokojen, ale informace, které jsme Vám zaslali jsou od našeho finančního oddělení a věříme, že mají zjištěny nejlepší možnosti. Přeplatky klientům na jejich žádosti vracíme výjimečně.

Vzdal jsem to. Podal jsem jejich způsobem žádost a dostal ze svých 200 Kč plných 182 Kč.

Ukazuje se, že podobně jako např. pojišťovny, i Aukro Vás v první řadě škube. Pokud to má předem daná jasná pravidla, není co namítat. Službu můžete využít, ale nemusíte. Ale pokud se dostanete ne vlastní vinou do problému, tak to velmi zručně využijí. Není to seriózní firma.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Tomáš Flaška | úterý 21.12.2021 16:37 | karma článku: 32,79 | přečteno: 1743x