Zahraniční prodejci versus Česká pošta nebo stát versus zákazníci? - 2

Že může být ještě hůř? Nedivte se - může! Otevřel jsem totiž aplikaci České pošty a tam na mne vybafla zpráva, že ta a ta zásilka potřebuje celní řízení. Jak jsem tedy dopadl v praxi? No, spíš propadl...

Samozřejmě, že jsem napřed trochu podlehl panice. Proč? Protože na danou zásilku čekám skoro měsíc. Mezitím končí u prodejce reklamační lhůta a nic se dosud nedělo. A najednou tohle!

A tak jsem se do toho pustil.

Začal jsem samozřejmě stránkami prodejce, kde mám uchovánu objednávku. A protože mi to v mobilu napsalo, že Česká pošta doporučuje vyplnit vše v počítači, pustil jsem se do toho. S vervou.

Přilásil jsem se svou zákaznickou kartou, následně jsem se přesměroval do PoštaOnline.

Cožpak, vyplňovat jednotlivé položky odesílatele - to by šlo - až na jednu maličkost.

Ačkoliv jsem se přestěhoval, mám novou kartu České pošty, formulář tvrdošíjně trval na staré adrese. A "předvyplněné okénko" danou - dokonce hlavní - ulici na Praze 98-Hloubětín ani nezná.

Česká pošta 1:0

 

Velkoryse jsem tedy doplnil starou adresu s tím, že na poště mne dobře znají a při osobní kontaktu to spravíme.

Potěšila mne jedna věc, že formulář České pošty nevyžaduje údaje o odesílateli -  stačí jí podací číslo LT...........NL (viz obrázek z mobilní aplikace, číslo jsem pochopitelně začernil). Dále jsem statečně vyplnil potřebné položky ohledně obsahu... až...

...až na to, že mi formulář nedovolil přidat jednotlivé položky zboží (byly 2) a dál jsem se zkrátka nedostal.

Česká pošta vítězí KO

Nehledě na to, že jsem takto ušetřil 90 Kč za vyřízení celního řízení.

A zkusil jsem to tedy u konkurence - přímo u Celní správy a přes aplikaci celnicka.cz

Jenže se ukázal malý detail:

Web celnicka.cz je pouze informativní a po kliknutí vás přesměruje v novém okně na web celní správy. Kdo by to po všech těch elaborátech na celnicka.cz čekal, že?

Otevření v "novém okně" se ovšem nekoná. Okno se otevírá přímo. Použil jsem prohlížeč Firefox.

Tady mi dovolte jednu malou odbočku.

Psal jsem o problému o přesměrování, na příslušný email MFCR. (I zde aktuálně probíhá zajímavá komunikace s MFCR.) Dostalo se mi písemné rady otevřít to v jiném prohlížeči.

Jak dopadl pokus v Microsoft Edge, vidíte. A to jsou prosím stránky státní správy!

Ve Firefoxu jsem byl naopak úspěšný. Do jisté míry.

Poslušně jsem navolil cenu nižší než 22€. (K čemuž se vrátím na konci článku!)

Prokousal jsem se charakteristikou zboží i detaily zboží.

Vylhal jsem se s údaji o adrese odesílatele (nikdo mi je nikdy nesdělil a nesdělí - České poště stačí pro tyto účely číslo zásilky!).

A nakonec jsem skončil - hádejte u čeho. U IM neboli IOOS čísla platby. Toto číslo pochopitelně nezískám (už mám zpětný ohlas daného prodejce, že ani netuší co po něm chci).

Stránka mne ne a ne pustit dál.Vzal jsem tedy na vědomí následující informaci.

"V současné době jsou zásilky v hodnotě do 22 EUR osvobozeny od DPH. Toto osvobození sice od 1.7.2021 ruší směrnice EU (Směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému DPH), ovšem Parlament ČR zatím neschválil příslušnou novelu zákona o DPH, a proto do doby, než se tak stane, nebudou muset občané v ČR DPH platit."

Celnička a MFCR vítězí také na KO

 

Co jsem dělal dál?

Inu, snažil jsem se přes telefonické helpy hledat řešení - počínaje uváděním chybné adresy, před přidání celních položek až po to přesměrování.

Strávil jsem tím zhruba 45 minut, včetně čekání.

Výsledek? Správně! Nula!

Nikdo nic neví, pošleme vás tam a sem na technická a jiná podpora a nevíme a pošleme vás zase jinam.

Věřte mi, byla to zajímavá zkušenost jak nic nevyřídit.

Strašákem je použe fakt, že v aplikaci PoštaOnline na mne zírá informace, že "U této zásilky proběhne po jejím příchodu do ČR celní řízení."

 

A to už mi opravdu zůstává rozum stát!

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Martin Faltýn | pátek 16.7.2021 12:01 | karma článku: 20,35 | přečteno: 536x