- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Samozřejmě, že jsem napřed trochu podlehl panice. Proč? Protože na danou zásilku čekám skoro měsíc. Mezitím končí u prodejce reklamační lhůta a nic se dosud nedělo. A najednou tohle!
A tak jsem se do toho pustil.
Začal jsem samozřejmě stránkami prodejce, kde mám uchovánu objednávku. A protože mi to v mobilu napsalo, že Česká pošta doporučuje vyplnit vše v počítači, pustil jsem se do toho. S vervou.
Přilásil jsem se svou zákaznickou kartou, následně jsem se přesměroval do PoštaOnline.
Cožpak, vyplňovat jednotlivé položky odesílatele - to by šlo - až na jednu maličkost.
Ačkoliv jsem se přestěhoval, mám novou kartu České pošty, formulář tvrdošíjně trval na staré adrese. A "předvyplněné okénko" danou - dokonce hlavní - ulici na Praze 98-Hloubětín ani nezná.
Česká pošta 1:0
Velkoryse jsem tedy doplnil starou adresu s tím, že na poště mne dobře znají a při osobní kontaktu to spravíme.
Potěšila mne jedna věc, že formulář České pošty nevyžaduje údaje o odesílateli - stačí jí podací číslo LT...........NL (viz obrázek z mobilní aplikace, číslo jsem pochopitelně začernil). Dále jsem statečně vyplnil potřebné položky ohledně obsahu... až...
...až na to, že mi formulář nedovolil přidat jednotlivé položky zboží (byly 2) a dál jsem se zkrátka nedostal.
Česká pošta vítězí KO
Nehledě na to, že jsem takto ušetřil 90 Kč za vyřízení celního řízení.
A zkusil jsem to tedy u konkurence - přímo u Celní správy a přes aplikaci celnicka.cz
Jenže se ukázal malý detail:
Web celnicka.cz je pouze informativní a po kliknutí vás přesměruje v novém okně na web celní správy. Kdo by to po všech těch elaborátech na celnicka.cz čekal, že?
Otevření v "novém okně" se ovšem nekoná. Okno se otevírá přímo. Použil jsem prohlížeč Firefox.
Tady mi dovolte jednu malou odbočku.
Psal jsem o problému o přesměrování, na příslušný email MFCR. (I zde aktuálně probíhá zajímavá komunikace s MFCR.) Dostalo se mi písemné rady otevřít to v jiném prohlížeči.
Jak dopadl pokus v Microsoft Edge, vidíte. A to jsou prosím stránky státní správy!
Ve Firefoxu jsem byl naopak úspěšný. Do jisté míry.
Poslušně jsem navolil cenu nižší než 22€. (K čemuž se vrátím na konci článku!)
Prokousal jsem se charakteristikou zboží i detaily zboží.
Vylhal jsem se s údaji o adrese odesílatele (nikdo mi je nikdy nesdělil a nesdělí - České poště stačí pro tyto účely číslo zásilky!).
A nakonec jsem skončil - hádejte u čeho. U IM neboli IOOS čísla platby. Toto číslo pochopitelně nezískám (už mám zpětný ohlas daného prodejce, že ani netuší co po něm chci).
Stránka mne ne a ne pustit dál.Vzal jsem tedy na vědomí následující informaci.
"V současné době jsou zásilky v hodnotě do 22 EUR osvobozeny od DPH. Toto osvobození sice od 1.7.2021 ruší směrnice EU (Směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému DPH), ovšem Parlament ČR zatím neschválil příslušnou novelu zákona o DPH, a proto do doby, než se tak stane, nebudou muset občané v ČR DPH platit."
Celnička a MFCR vítězí také na KO
Co jsem dělal dál?
Inu, snažil jsem se přes telefonické helpy hledat řešení - počínaje uváděním chybné adresy, před přidání celních položek až po to přesměrování.
Strávil jsem tím zhruba 45 minut, včetně čekání.
Výsledek? Správně! Nula!
Nikdo nic neví, pošleme vás tam a sem na technická a jiná podpora a nevíme a pošleme vás zase jinam.
Věřte mi, byla to zajímavá zkušenost jak nic nevyřídit.
Strašákem je použe fakt, že v aplikaci PoštaOnline na mne zírá informace, že "U této zásilky proběhne po jejím příchodu do ČR celní řízení."
A to už mi opravdu zůstává rozum stát!
Další články autora |