Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 3

Přiznám se, že teprve nyní jsem jakž takž získal odstup od třítýdenní cesty do Thajska a Malajsie, kde jsem působil spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

V Bangkoku jsme byli jen pár ní a tudíž naše celkové turistické možnosti byly omezené. I tak to stálo za to.

V prvé řadě jsme zjistili, že tady se – na rozdíl od nás – nevstává brzo. Snídaně se tedy konala v jediném otevřeném podniku – ve fastfoodu. Ten nejenže fungoval non stop, ale dokonce byl průchodem spojen se schodištěm do našeho hotelu. V průchodu poněkud ne zrovna vábně vonělo a jistě to nebylo jen kvůli blízkým záchodkům a canabis obchůdku. Bylo zde i jakési garážování a tak ta směsice aromat byla všelijaká, jen ne fastfoodová.

Dokonce jsme byli přítomni ranním přípravám na oslavu čínského nového roku.

Hlavním bod dnešního programu jsem naplánoval už doma. Návštěvu chrámu „Wat Chana Songkhram Ratchaworamahawihan“. V podstatě za rohem Khaosan Road, kde jsme bydleli.

Je to buddhistický chrám, jehož hlavním cílem je vyučovat buddhismus děti a mládež. Jednu takovou lekci jsem viděl na vlastní oči - tedy začátek. Nechtěl jsem pochopitelně vyrušovat.

Než vyučování začalo, došlo k trochu zábavné situaci. Kousek stranou “učebny“ (altánu) byl stůl a na něm byly vyloženy různé předměty, včetně oranžového buddhistického roucha. Samozřejmě mne to lákalo. O kus vedle seděl mnich:

Co stojí ten sarong?“ zeptal jsem se a potěžkával hutný kus látky.

Kolik dáte,“ zněla odpověď. „Je to jen na vás.

Přiznám se, že mne ta odpověď zaskočila. Skoro jsem se až, nevím proč, zastyděl. Potěžkával jsem roucho a zvažoval. Peníze nebyl problém... Nakonec jsem se však rozhodl roucho nekoupit. Důvod byl jediný. O pár dní později nás čekal vnitrostátní let a váha zavazadel byla o 10 kg nižší než u mezinárodní přepravy.

Pak jsme učinili několik drobných nákupů. Já jsem si vyhlédl jeden obchůdek, kde prodávali šály. Když jste jich koupili deset, dostali jste jednu navíc zdarma. Tomu s mojí povahou nešlo odolat. Prohlásil jsem předem, že z Bangkoku dostanou naši známí povinně všichni pouze šátek a nic jiného. Nakonec zbyl i jeden pro mne a používám jej ve svých vlozích, které jsem začal dělat.

S jídlem jsme neustále zažívali drobná překvapení...

Na příklad po obědě jsme se rozhodli dát si drink v baru nejvyhlášenějšího podniku Rocco.

Barman se nás nevěřícně dvakrát ptal, zda chceme skutečně kyblíkové koktejly. Pak se rozhodl, že jsme blázni, když si dáváme v podstatě večerní kyblíkový koktejl brzy po poledni. A tady vidíte, co nám přistálo na stole.

Já jsem to navíc vylepšil tím, že jsem si dal „Mai Tai“ s tequilou, kterou navíc nepiju a nesnášim ji stejně jako vodku. Dobře mi tak!

Z jiných nápojů mne nejvíc zaujalo, že známá nápojová firma vyprodukovala speciální edici k čínskému novému roku.

Pohodlně jsme se toulali po okolí a rozhlíželi se po jídle, nákupech i zajímavostech.

Když nastala večeře, bylo už všude plno. Nakonec jsme měli víc štěstí než rozumu a „uspěli“ jsme ve vyhlášené restauraci, které kromě jídla dominovala produkce „dýdžeje“. Bylo to přiměřeně pálivé i exotické.

Komplikace při objednávání nastala pouze v tom, že jeden z našich známých nejí vajíčka a druhý jí pouze maso bez kosti. Nu, nějak jsme to zvládli, ale jídlo se od toho okamžiku stalo pro mne noční můrou po zbytek cesty. A to především proto, že bylo docela těžké popřekládat jídelní lístky všem třem: tedy v prvé řadě pochopitelně poloslepému příteli. A pak dvěma známým. Ti si osvojili poněkud nevybíravý zvyk. Listovali jídelním lístkem a když jsem byl v nejlepším předčítání nabídky pro přítele, ozvalo se: „A co je tohleto?“ – Servírka přišla netrpělivě v okamžiku když už všichni měli vybráno kromě mne a tak jsem po celou dobu zájezdu vždy píchl prsten na nějaké obrazově přijatelné jídlo a modlil se, aby mi to nespálilo jazyk.

A jak jsme se toulali večerním městem, tak mi i v hlavně zněl jeden virální hit. Tedy část písničky. A tady je oficiální originál.

Následující den, prakticky poslední, jsme absolvovali výletní jízdu turistickým autobusem HopOn HopOff. – Sice jsme měli přes internet jízdní řád, ale já jsem honil celou naši partu, abychom na nedaleké zastávce za dvěma rohy byli aspoň o půl hodiny dřív. Měli jsme kliku. Autobus zrovna nabíral cestující a my jsme mohli předložit na internetu zakoupené mobilní jízdenky.

Upřímně? Moc nás ten výlet nenadchl.

Za prvé, pršelo.

Za druhé, v Bangkoku tento autobus nemá dobře rozmístěné zastávky – všechny významné památky jsou tak trochu stranou.

Za třetí, trasa vede občas místy, kde je beznadějně ucpaná doprava. A podle mne je autobus rád, když udělá jedno kolo ne za hodinu, ale minimálně za dvě.

Díky tomu jsem si nedělal iluze, že bychom si dali ještě jedno kolo a nahnal jsem při nejbližší zastávce naši partu na oběd do obchodního centra na oběd.

Tady se slavil čínský nový rok naplno.

A pak došlo na jídlo. Naštěstí tam měli půlku přízemí jako stravovací prostory. Všichni kromě mne skončili na nudlové polévce. Ta byla evidentně ze cleé nabídky nejoblíbenější.

Já jsem si užíval japonských masových taštiček gyoza a koulí s chobotničkou takoyaki. A „zajedl“ jsem to japonským dezertem – smaženou buchtou se zmrzlinou.

Na večeři jsme si zašli do indické restaurace.

A pak už nás čekala jenom cesta letadlem do Krabi, resortu přímo u moře.

Všechna foto: autor

Autor: Martin Faltýn | čtvrtek 23.5.2024 8:08 | karma článku: 15,82 | přečteno: 360x

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 7

Tři týdny dovolené. Byl jsem ale něco jako delegát, tlumočník, opatrovník atd. Začali jsme v v Thajsku a následně jsme se přesunuli do Malajsie. Tady mne čekal jeden z mých letošních vrcholových „sportovních“ výkonů.

13.6.2024 v 8:08 | Karma: 13,08 | Přečteno: 237x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 6

Třítýdenní dovolená nebyla pro mne. Věděl jsem do čeho jdu, že budu spíše něco jako delegát, tlumočník, opatrovník atd. A realita, jako vždy, předčila moje očekávání. Měl jsem co dělat, abych si té exotiky taky trochu užil.

3.6.2024 v 8:08 | Karma: 13,73 | Přečteno: 260x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 5

Pobyt v Thajsku, na Krabi byl v ani ne polovině, když jsme se vydali na „šílený výlet“. Po jízdě na kajaku (ze které jsem se vyvlekl) a ananasové farmě, nás čekala jízda na slonu. V mém případě ovšem... posuďte sami!

31.5.2024 v 13:00 | Karma: 13,15 | Přečteno: 252x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 4

Druhá část našeho dovolenkového pobytu v Thajsku představovala týdenní pobyt v hotýlku na Krabi. Ani tentokrát jsem si nedělal iluze, že bych se zbavil „průvodcovských“ povinností. Ale realita, jako vždy, předčila očekávání.

27.5.2024 v 8:08 | Karma: 11,25 | Přečteno: 303x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 2

Třítýdenní cesta do Thajska a Malajsie mi dala tentokrát opravdu zabrat. Působil jsem spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

10.5.2024 v 8:08 | Karma: 16,74 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

Policie v pohotovosti kvůli hrozbě terorismu. Zadržela podezřelého cizince

8. června 2024  23:01,  aktualizováno  9.6 12:41

Policie dopadla cizince podezřelého ze zvlášť závažného zločinu, po kterém vyhlásila pátrání v...

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Střelec na předměstí Detroitu zranil osm lidí, poté spáchal sebevraždu

16. června 2024  7:11

Osm lidí, včetně nejméně dvou dětí, utrpělo zranění při střelbě na předměstí Detroitu Rochester...

Velké požáry ve středních Čechách: vzplála výroba pyrotechniky a sklad

14. června 2024  15:28,  aktualizováno  16.6 5:41

Středočeští hasiči zasahují u dvou velkých požárů. V obci Praskolesy poblíž Hořovic na Berounsku...

Převrat v britské politice? Nacionalisté v průzkumech poráží vládní stranu

16. června 2024

Premium Do britských parlamentních voleb zbývají ani ne tři týdny a vypadá to na velký propadák vládních...

Past na mobil v ruce. Chorvatské radary řidiče vyfotí a rovnou mu pošlou pokutu

Premium Řidiči cestující v létě na dovolenou do Chorvatska mohou být nemile překvapeni, když jim do Česka...

Opalovací krém pro miminka: Jaký vybrat?

Pokožka novorozenců a kojenců je tenká, zranitelná a má méně melaninu, což je pigment, který chrání pokožku před slunečním zářením. Kůže miminka je...

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.