Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 4

Druhá část našeho dovolenkového pobytu v Thajsku představovala týdenní pobyt v hotýlku na Krabi. Ani tentokrát jsem si nedělal iluze, že bych se zbavil „průvodcovských“ povinností. Ale realita, jako vždy, předčila očekávání.

Krabi je celé pobřeží na jih od Bangkoku. Průvodci cestovek se předhánějí v superlativech. Je pravda, že i nám se zde líbilo... ale neměli jsme tak majetnicko-kořistnický přístup, jak je to v nich často popisováno.

My jsme si našli bydlení sami v Koh Kwang Beach Resort a nelitovali jsme. Řekl bych vám přesněji, kde to je, ale v těch jejich adresách se nikdo kromě nich snad ani nevyzná.

Prostě jsme přijeli k moři se trochu vykoupat a případně to spojit s několika zážitky.

Z letiště jsme měli s hotýlkem (jinak bych to nenazval), či spíše bungalovem cca o 6 místnostech, dojednaný odvoz z letiště. Řidič nás cestou neopomněl nakontaktovat na místní svoji spřátelenou cestovku. A já jsem to vděčně přijal, protože jsem měl o starost méně jak celou partu zabavit. Objednali jsme si zde později půldenní výlet. – Stejně tak jsme později využívali soukromé dopravy známého majitelky našeho hotýlku a vůbec jsme si nemohli stěžovat.

Místo je to úchvatné. Tedy alespoň pro mne – protože tady nejsou žádné velkohotely a tím pádem davy. Náš hotýlek spíše připomínal ospalý domov důchodců po opuletním obědě. Bylo tady totiž oboje.

A po 20 metrech rovnou do moře. Tedy, pokud to moře BYLO, protože tady byl docela velký příliv i odliv. Ale pohledy stály za to. Mimochodem, všimněte si na fotografi těch schůdků. Vedly právě na cestu, na kterou se díváte na předcházejícím foto a na druhé straně hned pod schody začínal písek pláže.

Místo je to opravdu nádherné. A také nejbližší okolí, kdy jsme měli pár kroků do mini centra se supermarketem (ten jsem ovšem zapomněl vyfotit).

Zážitky se nám postupně hromadily; pochopitelně nejprve v jídle.

Jedli jsme 20 m od hotýlku a 20m od moře. Co si člověk může přát hezčího? Snídaně jsme měli soukromé „u thajských sousedů“, naopak obědy a večeře v nejbližší místní plážové restauraci, jen asi dvakrát jsme vyrazili jinam.

Jak někdo vyslovil minule přání, že Thajsko je o jídle... pro mne, bohužel nikoli. Musím jen opakovat, co jsem napsal minule:

...bylo docela těžké popřekládat jídelní lístky všem třem: tedy v prvé řadě pochopitelně poloslepému příteli. A pak dvěma známým. Ti si osvojili poněkud nevybíravý zvyk. Listovali jídelním lístkem a když jsem byl v nejlepším předčítání nabídky pro přítele, ozvalo se: „A co je tohleto?“ – Servírka přišla netrpělivě v okamžiku když už všichni měli vybráno kromě mne a tak jsem po celou dobu zájezdu vždy píchl prsten na nějaké obrazově přijatelné jídlo a modlil se, aby mi to nespálilo jazyk.“ (Měl bych dodat, že známí vůbec nemluvili anglicky.)

A tak moje první jídlo na Krabi bylo... fishs and chips. Co vám mám povídat.

Ale máme i jídelnější zážitky. Tedy někteří. Já jsem - opět ze zoufalství a časové tísně – jedl asi třikrát špagety a la carbonara. Jakkoli byly chutně upravené, thajské jídlo to nebylo. Někdy jsme seděli i pod fialovým světlem a to pak barevnost thajského jídla byla o to zvláštnější.

Nicméně, uznejte, že celé posezení bylo docela romantické.

Výjimkou z jídelního lístku bylo, že jsem objevil mexickou restauraci. Sedli jsme si tam ve třech. Obsluha se uvedla tím, že jí vyklouzlo z ruky mochito. Kolegovi se naštěstí nic nestalo a my jsme si pak přesedli k jinému stolu. Co si dali ostatní, už nevím, ale já si dal tzv. meze, neboli kousek od všeho. Na zdejší poměry, naznamení jisté exotičnosti, zde bylo relativně draho.

Měli jsme i jiné zážitky. V části pláže byl zelený domek a v něm nabízeli manikúru a masáže. A protože přítel je masér, konečně jsem ho po letech přemluvil, aby si aspoň tady, na dovolené, nechal udělat manikúru. – Nebyla to ovšem „velká“ manikúra, nýbrž taková ekvilibristika se štípačkami. Čímž chci říct, že lazebnice se uměla ohánět, byť to bylo celé trochu zjednodušené.

No, lazebnice. Kdo na to – na rozdíl ode mne – máte oko, tak jste jistě pochopili, že lazebnice byla „ladyboy“. Posléze jsem se rozhodl, že si nechám udělat manikúru i pedikúru i já. A když jsem pak řekl, že si uděláme společné foto, „lazebnice“ se na mne doslova vrhla, že jsem měl co dělat. abych se odtáhl – a v tu chvíli jsem stiskl spoušť! – Lazebnice zde nebyla jediná „ladyboy“. Stejně tak to byl/a náš/e vrchní servír/ka – což můžete rovněž posoudit.

No a pak nastal hlavní bod našeho obytu na Krabi – výlet. Známý totiž prohlásil, že se chce projet na slonu. Že to ještě nikdy nezkusil a tady je šance. Blahořečil jsem osudu, že jsem měl po ruce vhodné letáky. Jízdu na slonu nabízel jen jeden program z nich. Spolu s jízdou na kajaku a s návštěvou ananasové farmy. Objednal jsem to na následující den, netuše, co nás všechno čeká.

Řidič se dostavil přesně a my jsme vyjeli – nejprve kajakovat. Tedy ostatní. Já pod záminkou, že mám minikameru a nechci ji namočit, jsem se držel na břehu. Pravda byla ovšem jinde – bál jsem se následného vystupování z kajaku. Styl výstupu známého mi dal za pravdu, že jsem udělal dobře, když jsem se tomu vyhnul. On se pouze vyvalil (soukromé video se mi povedlo). Ale já jsem si byl jist, že bych do té vody zahučel. Nic takového! A tak trojice vyjela beze mne. I tak se bylo na co dívat, jak můžete posoudit.

Následovala návštěva ananasové farmy, jak sliboval leták. Byl to spíše takový určitý „zábavný“ moment. Popojeli jsme od loděk nějakých 100 metrů, pak řidič zastavil. Stáhnul okénka, načež prohlásil: „Ananasová farma“. A po 10 vteřinách jsme jeli dál.

Měl pravdu. Byla to ananasová farma. Až na to, že... posuďte sami:

Z řidičovy strany to vyznělo jednak jako špatný vtip, jednak jako zlomyslnost. Protestovat jsme ale nemohli. Měl splněno. (Pravdou je, že jsme u loděk dostali ochutnávku ananasu zdarma.)

Zapálilo mi to a nedal jsem se. Začal jsem listovat na YouTube a po malé chvilce jsem mu přehrál:

Řidič tak trochu nechápal. Načež se mu dostalo vysvětlení, ale moc pobaveně se netvářil. Zato naše čtveřice se zasmála od plic. Morálním vítězem jsme tedy byli nakonec my.

A pak jsme se nezadržitelně blížili k vrcholu našeho výletu – k sloní farmě a k jízdě na slonu. Tu si vyžádal jeden z oněch dvou našich známých, že je to jeho životní sen.

Že to bude ale i moje životní jízda, jsem netušil. A o tom příště.

Všechna foto: autor
Foto známých: s jejich svolením

Autor: Martin Faltýn | pondělí 27.5.2024 8:08 | karma článku: 11,57 | přečteno: 304x

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 7

Tři týdny dovolené. Byl jsem ale něco jako delegát, tlumočník, opatrovník atd. Začali jsme v v Thajsku a následně jsme se přesunuli do Malajsie. Tady mne čekal jeden z mých letošních vrcholových „sportovních“ výkonů.

13.6.2024 v 8:08 | Karma: 14,24 | Přečteno: 255x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 6

Třítýdenní dovolená nebyla pro mne. Věděl jsem do čeho jdu, že budu spíše něco jako delegát, tlumočník, opatrovník atd. A realita, jako vždy, předčila moje očekávání. Měl jsem co dělat, abych si té exotiky taky trochu užil.

3.6.2024 v 8:08 | Karma: 14,01 | Přečteno: 264x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 5

Pobyt v Thajsku, na Krabi byl v ani ne polovině, když jsme se vydali na „šílený výlet“. Po jízdě na kajaku (ze které jsem se vyvlekl) a ananasové farmě, nás čekala jízda na slonu. V mém případě ovšem... posuďte sami!

31.5.2024 v 13:00 | Karma: 13,44 | Přečteno: 255x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 3

Přiznám se, že teprve nyní jsem jakž takž získal odstup od třítýdenní cesty do Thajska a Malajsie, kde jsem působil spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

23.5.2024 v 8:08 | Karma: 15,82 | Přečteno: 360x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 2

Třítýdenní cesta do Thajska a Malajsie mi dala tentokrát opravdu zabrat. Působil jsem spíše jako doprovod a delegát, než jako účastník dovolené. Osudu zkrátka člověk neunikne.

10.5.2024 v 8:08 | Karma: 16,74 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Turek: Nejdu rozbít Evropu, potřebuje ale rekonstrukci a velký šok

10. června 2024

Jedním z největších překvapení letošních evropských voleb se stal Filip Turek. Po vyhlášení...

Černochová po výbuchu vyloučila sabotáž. Tragická událost, shodují se politici

17. června 2024  18:06

Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) vyloučila po výbuchu blíže neurčené munice v Libavé...

Muž se zastal na pražském Andělu napadané ženy, útočník ho bodl

17. června 2024  17:45,  aktualizováno  17:58

Potyčka mezi dvěma muži se strhla v pondělí odpoledne poblíž stanice metra Anděl a její přilehlé...

Putin dorazí do KLDR v úterý. Pak navštíví i Vietnam, Američanům to vadí

17. června 2024  13:39,  aktualizováno  17:41

Ruský diktátor Vladimir Putin navštíví ve dnech 18. a 19. června KLDR, pak odcestuje do Vietnamu....

Ve francouzských Metách řeší útok bodnou zbraní, pět lidí je zraněných

17. června 2024  16:07,  aktualizováno  17:10

Pět lidí v pondělí utrpělo zranění při násilném činu spáchaném sečnou nebo bodnou zbraní ve...

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.