Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 9

Když máte během 3 týdnů dovolené 3 dny volna konečně jen pro sebe, snažíte se je využít na maximum. Tak jsem se do toho dal!

Pro nezávislé čtenáře, kteří sem zavítali po prvé, uvedu, že jsem byl v únoru na třítýdenní dovolené. Thajsko a Malajsie. Nebyl jsem sám, ale nejen s poloslepým přítelem, nýbrž také se dvěma individuálním cestováním a angličtinou nepolíbenými známými.

Můj úkol spočíval v tom, to všechno ukočírovat. Vzhledem k tomu, že dotyční známí byli pouze „běžnými“ uživateli chytrých telefonů, chytal jsem se chvílemi za hlavu. Už jen dostat boarding pasy do mobilu byl pro ně nadlidský problém; že by se sami dokázali přepravit od někud někam za pomoci aplikace – na to zapomeňte.

No, ale teď jsem „sladce“ tři dny odpočíval, neb ostatní odjeli na sever Malajsie, kde už jsem několikrát byl. A já jsem, přesněji řečeno, doháněl to, nač jsem s touto partou dosud neměl čas: čas sám pro sebe.

Jsme tedy v Malajsii. První den volna jsem věnoval „návštěvě“ jednoho z největších obchodních center v Kuala Lumpur. Důvod to mělo prostý a více se dočtete v předchozím pokračování.

Mimo jiné jsem také konečně pořídil fotografie hotelu, ranní výhled z okna pokoje a foto okolí, včetně dárku od známých Ono foto jsem musel jaksi zkombinovat vzhledem k malé hloubce ostrosti. Zázraky ale nečekejte. Photoshop nemám a ani ho neovládám.

Nuže, druhý den volna mé další kroky směrovaly k tomu, abych dokončil včerejší nákup. Když mi nepomohlo obchodní centrum, další možným řešením je LowYat Plaza. Obchodní dům určený výhradně pro techniku. A připojil se ke mně známý, který se zde vyznal.

Upřímně řečeno, byl jsem v tomto obchodní domě již po několikáté. Vždycky jsem se tam těšil. Tentokrát jsem naopak zažíval smutek z toho, co jsem viděl. Covid se nemilosrdně podepsal na nabídce: na prodeji, prodavačích a tím pádem i zákaznících. Přímo ukázkový případ toho, jak nevhodnou obchodní politikou likvidovat trh a paralela s Českem mi nemilosrdně vytanula na mysli.

Oč jde? Pokud odněkud odejdou prestižní firmy, už se sem nevrátí. Tím pádem sem přestanou chodit i prestižní zákazníci.

A přilákat všechy zpět je nadlidský úkon, pokud vám o to jde.

2007

2024

Můžete si porovnat Low Yat Plaza 2007 a letošní. A dodám k tomu jedinou věc: nenechte se zmást přítomností prestižních značek. Ano jsou, ale hlavně jako nástěnná reklama. Prodejci tu vedle několika málo povinných výrobků známé značky hlavně nabízejí – především v doplňcích – výhradně neznačkové „kompatibilní“ výrobky. Pochopitelně především z Číny. Což nedokážu odhadnout nakolik je dané zboží kvalitní.

I když jsem ve finále neznačkově neodolal a koupil jsem si aspoň BT/Wifi klávesnici. Píše se na ní dobře. A snad i nějaký čas vydrží.

Skutečně jsem potřeboval koupit něco zcela jiného. Sklíčko k Apple Watch. Se známým jsme prošli všechna patra – což bylo po všech stránkách únavné. A nejotravnější zde byli stánkoví prodavači (zasklený pultík či prodejní kout), kteří na vás nepřetržitě pokřikovali, kdykoli jsme šli kolem. Nakonec jsem uspěl. A víte kde? Ve značkové prodejně. Přesně v té, kde jsem tady v r. 2007 zakoupil svůj první iPhone 5S! Jak se říká, že mne to nenapadlo hned na začátku. Mohl jsem si ušetřit štrapáci po celém obchodním domě.

Možná si řeknete, že je to mnoho povyku pro nic. Ale já se o svoji techniku všeho druhu pečlivě starám a proto nekupuji levné věci; pokud na to přijde.

Čekal mne i další úkol. Potřeboval jsem koupit hojivou mast. Rovněž čínskou. Osvědčený přípravek, který vynikajícím způsobem pomáhá při popáleninách. Bohužel, měl jsem smůlu. Přípravek se dostal jednou z ingrediencí na seznam s látkami, které mohou ve větším množství způsobit nějaké problémy... a tím padem se stal neprodejným i v Asii.

Nicméně TO jsem se dozvěděl, až poté, co jsem navštívil malou čínskou čtvrť v Kuala Lumpur. Byl jsem zde po prvé v životě. Příliš mne ale neuchvátila. Byla to pozastrčená ulička s krámky. Zboží v nich jste mohli koupit prakticky kdekoli a za podobné peníze. Nestálo to za to se hnát až sem.

Cesta sem vedla kolem různorodé směsi budov a já jsem pilně fotil z auta, protože ta architektura byla na pohled zajímavá.

Samotná čínská čtvrť vypadala takto.

Najít tady onu vyhlášenou čínskou lékárnu bylo opravdu umění. Posuďte sami.

Uvnitř to bylo ale poněkud zklamání. Oči se mi rozzářily nad tou „zázračnou“ čínskou medicínou marně. Snad se prodavač bál Evropana, snad se domníval že spolu s malajským známým jsme tajná ministerská kontrola...

Vyslechl si mé přání a převedl mne z čínské sekce do celosvětové. Tady mi nabídl jakýsi standardní desinfekční krém jako, že „na popáleniny“. A pak také jeden léčivý přípravek, který jsem ještě potřeboval.

Prodavač byl pekvapen jen v jednom momentu, když jsme probírali jaký typ krému potřebuji koupit:

U vás se nedají koupit anitbiotika jen tak?

Ne. V Česku jsou přísně na předpis.

Raději jsem pak zvolil krém bez antibiotik. A tímto skončilo.

Poněkud otrávený jsem odcházel. Jak mi později někdo řekl, měl jsem požádat o koupi nějakého Číňana. Inu, pozdě bycha honit. Snad příště.

Nakonec jsme šli do zdejší vyhlášené „nudlárny“. I tady jsem byl prvně v životě. Neměl jsem nikdy důvod do těchto míst cestovat. Naštěstí pro mne – mohl jsem si objednat nepálivou variantu nudlí. Nu, chuťově to bylo spíše průměrné.

A to bylo ten den prakticky všechno.

Další den jsem zahájil snídaní v hotelové restauraci. Co na tom bylo poněkud nepříjemné, že se snídaně platila; nedala se koupit předem v rámci hotelových služeb. A protože byla stylem „all you can eat“ nestyděl jsem se za ty peníze se najíst.

A těšil jsem se, co se zase semele, až známí s přítelem ten den přijedou a co zase vyvedou. Že mne předtucha nezkalmala, na to můžete vzít jed.

Všechna foto: autor

Autor: Martin Faltýn | středa 3.7.2024 8:08 | karma článku: 13,32 | přečteno: 229x

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 8

Tři týdny dovolené. Z Thajska a do Malajsie. A k tomu na krku 3 lidi. Z nich je jeden nevidomý a dva neznalí. Co víc si v tu chvíli člověk může přát než malý oddych i sám pro sebe? To když se dotyční vydají na cestu.

21.6.2024 v 13:13 | Karma: 11,26 | Přečteno: 222x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 7

Tři týdny dovolené. Byl jsem ale něco jako delegát, tlumočník, opatrovník atd. Začali jsme v v Thajsku a následně jsme se přesunuli do Malajsie. Tady mne čekal jeden z mých letošních vrcholových „sportovních“ výkonů.

13.6.2024 v 8:08 | Karma: 14,59 | Přečteno: 278x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 6

Třítýdenní dovolená nebyla pro mne. Věděl jsem do čeho jdu, že budu spíše něco jako delegát, tlumočník, opatrovník atd. A realita, jako vždy, předčila moje očekávání. Měl jsem co dělat, abych si té exotiky taky trochu užil.

3.6.2024 v 8:08 | Karma: 14,30 | Přečteno: 271x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 5

Pobyt v Thajsku, na Krabi byl v ani ne polovině, když jsme se vydali na „šílený výlet“. Po jízdě na kajaku (ze které jsem se vyvlekl) a ananasové farmě, nás čekala jízda na slonu. V mém případě ovšem... posuďte sami!

31.5.2024 v 13:00 | Karma: 14,00 | Přečteno: 262x | Diskuse| Cestování

Thajsko a Malajsko - tři týdny ve střehu 4

Druhá část našeho dovolenkového pobytu v Thajsku představovala týdenní pobyt v hotýlku na Krabi. Ani tentokrát jsem si nedělal iluze, že bych se zbavil „průvodcovských“ povinností. Ale realita, jako vždy, předčila očekávání.

27.5.2024 v 8:08 | Karma: 12,20 | Přečteno: 313x | Diskuse| Cestování

Silné bouřky zasáhly Česko, v Praze průtrž zatopila ulice a omezila dopravu

27. června 2024  11:22,  aktualizováno  18:29

Přímý přenos Na Česko během odpoledne udeřily silné bouřky. Postupovaly od jihozápadu ke středním Čechám. Kolem...

Rychlík z Prahy narazil na Slovensku do autobusu, zemřelo sedm lidí

27. června 2024  18:35,  aktualizováno  28.6 10:48

Sedm lidí zemřelo a pět dalších se zranilo při srážce rychlíku s autobusem na jihu Slovenska. Vlak...

Silné bouřky se přihnaly do Čech, pak řádily na Moravě. Hasiči odklízejí škody

30. června 2024  12:17,  aktualizováno  23:06

Přímý přenos Meteorologové varovali, že se v neděli objeví velmi silné bouřky s přívalovým deštěm a krupobitím,...

600 °C a mix jedovatých látek. Proč prudce přibývá požárů solárních panelů

30. června 2024

Premium V úterý hasiči zasahovali u výbuchu rodinného domu v Šonově na Náchodsku. Pravděpodobná příčina?...

Hrůza, závory se zvedly, říká svědkyně. Vlak jel po zavřené koleji, uvedl ministr

28. června 2024  11:21,  aktualizováno  15:52

Rychlík z Prahy, který se ve čtvrtek srazil na Slovensku s autobusem, jel po koleji, jež byla pro...

Putin jednal s Orbánem. Zavěštil, koho budou Ukrajinci volit do čela státu

5. července 2024  11:35,  aktualizováno  16:35

Pravděpodobnost vítězství ve volbách do vedení Ukrajiny, které ztratilo legitimitu, se blíží nule,...

OBRAZEM: Velkolepá podívaná. Slet sokolů objektivem fotografky iDNES.cz

5. července 2024  16:11

Téměř 12 tisíc sokolů ve čtvrtek a 14 tisíc v pátek cvičilo v pražské Fortuna Areně v hromadných...

Čtrnáctiletá dívka zmizela cestou k tetě, rodiče rozeslali její fotky po Evropě

5. července 2024  15:52

Naposledy s rodinou slavila Ivana Košková z Příšovic na Turnovsku 14. narozeniny. Jenže od 13....

Brit zabil manželku před očima dětí a jejího milence. Ten to sledoval online

5. července 2024  15:48

Britský soud shledal šestačtyřicetiletého Aminana Rahmana vinným z vraždy čtyřiadvacetileté Sumy...

Kráčím životem i médii, pokud je považujete za život. Jsem absolvent umělecké školy. Překročením 60 let jsem se přiblížil absolutoriu školy života. A jak se za mých časů říkalo: "Neraď, nebyl jsi v Rusku a není Ti šedesát" - tak, v Rusku jsem byl a šedesát mi už taky bylo!

Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.

P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.