Jak mi „zaniklo“ 588,- Kč

Jako většina Čechů vlastním mobilní telefon (inu, mobilů je u nás více, než lidí). Smlouva s operátorem mi pomalu ale jistě končila, tudíž jsem se rozhodl ke smlouvě další, ale u konkurence, která po mně nechtěla závazek na 2 roky. Neváhal jsem a zavolal informační linku, s dostatečným časovým předstihem, abych plynule přešel z čísla na číslo, čím jsem se vyhnul zuřivému posílání smsek v den, kdy jsem novou sim kartu dostal.

Na lince vyvoleného operátora byli velmi vstřícní, milý hlas na druhém konci drátu mi dlouhou dobu vyprávěl o všech výhodách, spojených s využíváním jejich služeb, ba dokonce mi i nabídli číslo, dle výběru. Po několika ujištěních, že právě oni jsou ti nejlepší a nejserioznější jsme se domluvili.

Za pár dní jsem dostal balíček na poštu, vyzvedl jsem, zaplatil tisíc korun a z krásného plastového obalu jsem vytáhl jeho obsah. Opět několik letáků, velebících firmu a informujících o všech výhodách. Přečetl jsem si seznam výhod, návod k použití. Později jsem vylomil z obalu sim kartu a začal jí používat v mobilu. Všechno funguje tak, jak jsem zvyklý, tak že celkem pohoda.

Po pár dnech mi přišla faktura…., zaplatil jsem paušál. Protože jsem simku moc nepoužíval, převedli mi do dalšího měsíce něco přes 500,- Kč. To je dobrý, říkal jsem si, nebudu moc volat a to co jsem ušetřil, se mi zase převede do dalšího měsíce, později budu potřebovat hodně volat, tak moc neutratím… sám jsem velebil operátora.  A jak řekli, tak i udělali.

Dohromady jsem měl na útratu z paušálu asi 1100,- Kč. Vyčerpal jsem asi pětistovku a těšil jsem se na to, že budu mít na účtu zase o pětistovku na útratu navíc. Přišlo vyúčtování, zaplatil jsem. Kouknu se na stav „mého konta“ a co nevidím… převedeno z minulého období 96,- Kč. Asi chyba, říkám si, jsou to také lidi. Neváhal jsem a opět jsem zavolal na onu linku, kam jsem volal prvně. Tam jsem se dozvěděl, že už na tuhle linku jako zákazník volat nemůžu, dostal jsem číslo na jinou. Zavolal jsem tedy na jinou. Tam jsem operátorovi vysvětlil a co mi jde a že postrádám pár stokorun na stavu účtu. Operátor se na chvíli odmlčel s tím, že vše prověří. Za několik desítek vteřin, vyplněných strašnou muzikou se mi zase ozval a začal mi vysvětlovat, co že se stalo. Houby omyl, houby chyba…. S obavou z toho, že ho po telefonu seřvu, mi oznámil, že proto, že jsem nevyčerpal celou hodnotu mého paušálu, k čemuž došlo vinou snahy ušetřit a „nesáhl“ do posledně ušetřených peněz, tak ušetřené „peníze“ ZANIKLY. Následovala chvíle ticha, neb to se mnou málem šlehlo. Pral jsem se s myšlenkou vynadat tomu člověku na druhém konci drátu do všeho, co mne zrovna napadlo. Udržel jsem se, neb jsem si říkal, že brigádník na druhém konci drátu nemá s politikou společnosti nic společného a tichým hlasem jsem se ještě jednou zeptal, jestli to, co mi právě sdělil, myslel opravdu vážně. Sám jsem doufal, že si dělá legraci….., no nedělal.

Nakonec jsem použil argument, že toto ve smlouvě nebylo.. , že o tom vlastně nikde nemluví, že mají všude napsáno, že nevyčerpané peníze převedou do dalšího období.  Sám chudák nevěděl, co mi má říct… nakonec vyblekotal, že ovšem musím vyčerpat celý paušál, jinak peníze ZANIKNOU. Málem to se mnou šlehlo zas… opět boj o to, abych tomu člověku nevynadal a celou společnost neposlal k čertu tedy spíš někam, kam obyčejně posílám lidi, co už se nedají poslat jinam. Nakonec jsem se smířil s tím, že u této společnosti peníze ZANIKAJÍ a s operátorem se rozloučil, zjevně byl také rád.

Od té doby jsem rozhodnutý, telefonovat si s kýmkoliv, kdo o to bude stát, například s vedle mne sedící přítelkyní, jenom aby mi peníze NEZANIKLY  (no, abych z toho také něco měl J )

Autor: Patrik Banga | pondělí 26.11.2007 22:11 | karma článku: 35,95 | přečteno: 6188x
  • Další články autora

Patrik Banga

Jak jsem se stal coviďákem

16.3.2021 v 14:40 | Karma: 39,62