Změna oblíbenosti politických stran na Facebooku - únor 2011/2013

Sociální sítě na internetu, reprezentované především webem Facebook, byly v poslední době zmiňovány, jako významný faktor při oslovování voličů během prezidentské kampaně. Politické strany tento způsob oslovování voličů budou pravděpodobně dále rozvíjet a používat. Jaká je, ale vlastně aktuální síla mediálního oslovení na Facebooku jednotlivými politickými stranami v ČR?

Článek navazuje na předchozí články, které jsem publikoval v cca půlročních intervalech od srpna 2011:

Změna oblíbenosti politických stran na Facebooku-únor/červenec 2011 (srpen 2011)

- Změna oblíbenosti politických stran na Facebooku - únor 2011/2012 (únor 2012)

- 27% nárůst oblíbenosti ODS na Facebooku za 11 dní - zděšením (červenec 2012)

V následujícícm grafu je pro 12 nejvýznamnějších politických stran vyneseno vždy 5 sloupců, znamenajících celkovou oblíbenost dané politické strany, v půlročních intervalech od první z února 2011 po pátou z února 2013, pro kterou je vynesena také číselná hodnota.

Z grafu je patrný skokový nárůst TOP09 a ČSSD, způsobený prezidentskou kampaní v posledním půlroce a také u SPOZ, o cca čtvrtroku dříve. Skokový nárůst u ODS ze začátku července 2012 byl paradoxně způsoben odvoláním ministra spravedlnosti Pospíšila (ODS). Nárůst Pirátů v posledním půlroce již není tak výrazný jako byl v předchozích období, kdy maxima dosahoval během protestů proti podpisu ACTA. Zatímco se zájem o Věci Veřejné trvale snižuje, tak naopak roste zájem o Svobodné - a to se stejnou intenzitou. Zelení a KDU-ČSL stabilně mírně posilují, což ale může být dáno vlivem vzniku profilů jejich vlastních kandidátů a místních organizací. Pokles na nulovou hodnotu u DSSS byl dán zrušením jejich profilu, stejně tak u KSČM, kdy přešli na nový, kdy původní byl založen v nevhodném typu profilu.  Jejich růst oblíbenosti od té doby stabilně roste a řádově stejně, jako u profilu LIDEMSuverenita a NS-LEV21 zůstávájí trvale na stejných hodnotách oblíbenosti. A jaká je tedy vlastně, v současné době "síla" mediálního dopadu facebookových profilů jednotlivých stran? To ukazuje záverečný graf.

Čtěte také na podobné téma:

Významnost "oblíbenosti" politických stran na Facebooku

Demografická struktura obyvatel ČR a uživatelé Facebooku

Autor: Josef Zbořil | úterý 5.2.2013 21:47 | karma článku: 9,99 | přečteno: 827x