Kritikové na sociálních sítích.Pomocníci,nebo hrobaři restaurací?

Někdy se dá pomocí ovlivněných ohlasů kritizované místo i zničit  A třeba jen tak na objednávku konkurence...

Dobrá pověst.

Snad pro každý druh podnikání ta nejdůležitější a nenahraditelná ingredience.

V gastronomii se důvěra hostů dá vybudovat jen každodenní mravenčí prací, ale v posledních letech se o ni  nepoměrně rychleji dá i přijít. Virtuální prostor je kolbištěm, kde se nabízí (někdy jste skoro nuceni službu hodnotit) řada možností jak si s pověstí restauračních zařízení pohrát.A bohužel lidská povaha je taková, že spokojených hostů může být sto a budou mlčet, kdežto první nespokojený si dá tu práci a strhá vás naprosto všude, kde vás strhat může.Naprostou katastrofou je pak nespokojená skupina hostů (a je jedno, zda oprávněně, či nikoliv), kdy si tu práci dají všichni....

Samo sebou, neexistují bezchybné restaurace.A zpětná vazba ve formě kritiky je pro ně ohromnou pomocí ve snaze zlepšit se.Ovšem význam má ve chvíli, kdy je aplikovaná na místě a problém se dá dohledat.Což je výhodné i pro vás zákazníka, neboť každá normální restaurace, která udělá chybu se o vás bude nadále starat jako o krále a často to nebude ani nic stát.Ale na sociálních sítích jsem byl i svědkem toho, jak jeden bezvadný podnik dlouhodobě hejtovala skupina nespokojených hostů tak, až to hraničilo se šikanou.Prý odešli z oslavy hlady, nestálo to za nic.... atd. Fakt, že člověk, který oslavu pořádal byl několikrát upozorněn, že objednané množství jídla a pití je nedostatečné pro předpokládaný počet hostů a že vždy argumentoval s tím, že oni prostě skoro nejí... Následně nikoho nezajímal.Stejně jako další fakt, že byla během oslavy možnost jídlo i pití navýšit nabídnuta.A ta skupinka tak dlouho bušila do klávesnic, až se i spousta dalších chytala i sebemenšího detailu kterým podnik znectít a nabalovalo se to jako sněhová koule.

Samostatnou kapitolou pak jsou negativní ohlasy jako součást konkurenčního boje. Dokáží skutečně velmi ublížit.A nejen hospodě. Často je její pád spojen i s osobním pádem a zničeným životem osob, kteří stojí za ní.Nejednou se totiž snaží udržet podnik až daleko za přijatelnou hranu rizika. Pak už není z dluhů cesta zpět.

Já bych vás jen chtěl poprosit.Pište ohlasy nejen ve chvíli, kdy jsme my restauratéři " (a nejen restauratéři, kdokoli hodnocený) za svině", pište i vy spokojení. A čím dál víc, tím větší kapky.

Díky předem a ahoj Filip.

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Filip Vracovský | sobota 15.2.2020 7:15 | karma článku: 24,98 | přečteno: 1064x