Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R

rudaz

12. 9. 2011 23:07
Doplnění

Karma. Ale vězte, že v ČSR byla situace, kdy vedení státu naříkalo, že dráhy jsou ztrátové. V jedné firmě ve Zlíně majitel a zároveň ředitel firmy Baťa navrhnul, aby mu dráhy stát na jeden jediný rok dal do pronájmu. Za rok železniční moloch by pan Baťa učinil ziskovým a vrátil zpátky státu. Lekli se, neakceptovali to.

Dodnes bychom z této akce žili, měli bysme vzorovou železnici.

Ale bude líp.R^V

0 0
možnosti
MV

mathiesz

13. 9. 2011 7:40
Re: Doplnění

Děkuji za doplnění, každopádně co se ztrátovosti dráh týče, tak věci jež se týkají osobní přepravy jsou normálně v evropských zemích jako je Norsko, Švédsko a pod. ze zákona dotované zčásti státem vzhledem k tomu, že se jedná o veřejně prospěšnou službu. Vím jen to, že z dob první republiky stát dráhám dlužil nějaké ty milióny, kteréžto nikdy po zestátnění nebyly státem tedy vládou navráceny což se přeneslo i po sametové revoluci v době, kdy začala tzv. kuponová privatizace a jisté nižší subjekty jako opravny a podobně se převedly do soukromých rukou. Taktéž vím, že vlastně, když se říká, že koruna dělá koruny, tak v té době, se zvedl schodek vzhledem k tomu, že některé vagóny určené na technické prohlídky vjely do těchto subjektů za starou cenu a vyjely za novou a schodek se navýšil. Dráhy či spíše jen pohodlný a zakrnělý management tuto situaci zřejmě nějak nepodchytily. Protože veškerý nezdar je jen chybou vedení a nikoli zaměstnanců protože vše je o přístupu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 321
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 762x
... prostě tak ... Ostrava, baskytara - kultura, poezie, hudba a sem tam nějaký ten názor, vyjádření, k tomu dění, napůl blázen napůl král, čaroděj co někdy je a někdy není...