Boží mlýny melou pomalu, ale jistě

V diskuzi pod článkem Skončíš v pekle jsem slíbil, že dnes napíšu svůj pohled na otázku Božího soudu nad těmi, kdo se vědomě postaví do koalice zla. Bude nějaký soud? Bude Bůh trestat ty, kdo měli zálibu v páchání zla?

Úvodem chci citovat slova moudrého krále Šalamouna: "Poněvadž nad zločinem není hned vykonán rozsudek, tíhne srdce lidských synů k páchání zla. Přestože hříšník páchá zlo stokrát a lhůta se mu prodlužuje, já vím, že dobře bude těm, kdo se bojí Boha, těm, kdo se bojí jeho tváře. Avšak svévolníkovi se dobře nepovede, život se mu ani o den neprodlouží, bude jako stín, protože nemá bázeň před Boží tváří." (Kazatel 8,11-13)

Mnohokrát jsem slyšel, že žádný Bůh není, protože kdyby byl, musel by zastavit všechno to zlo, které se na naší zemi děje. Někdy tak horlíme i my. Neuvědomujeme si, že tím vynášíme rozsudek i sami nad sebou, protože každý z nás už někdy někomu ublížil.

Minule jsem psal o tom, že nevěřím na peklo, kde budou odsouzenci věčně trápeni. Dnes bych rád připomenul text z knihy Zjevení Jana, který nám trochu poodkrývá, jak to bude, až nastane Boží soud.
"Tu jsem viděl, jak z nebe sestupuje anděl, který má v ruce klíč od propasti a veliký řetěz. Zmocnil se draka, toho dávného hada, toho ďábla a satana, na tisíc let jej spoutal, uvrhl do propasti, uzamkl ji a zapečetil, aby již nemohl klamat národy, dokud se nedovrší těch tisíc let. Potom musí být ještě na krátký čas propuštěn." (Zjevení Janovo 20,1-3)

Jan popisuje okamžik, kdy ďábel, původce všeho zla, bude svázán, aby už nemohl škodit. Jeho žalář má trvat tisíc let. Na toto časové období se někdy také používá termín milénium. Po něm má být drak na chvíli propuštěn.

Co se bude v období těch tisíce let dít? Jan pokračuje: "Viděl jsem trůny a na nich usedli ti, jimž byl svěřen soud. Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. - Ostatní mrtví však nepovstanou k životu, dokud se těch tisíc let nedovrší. - To je první vzkříšení. Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci, nýbrž Bůh a Kristus je učiní svými kněžími a budou s ním kralovat po tisíc let." (Zjevení Jana 20,4-6)

Lidé, kteří odmítli sloužit zlu budou vzkříšeni, aby se ujali společné vlády s Ježíšem. Umím si představit, že vzkříšení budou mít spoustu otázek. Možná je bude trápit, že mezi vzkříšenými nenajdou někoho ze svých blízkých.
Ostatní zůstanou mrtví. Podle Jana pak bude probíhat soud, na kterém Bůh vysvětlí, proč někteří lidé nemohli být vzkříšeni k věčnému životu. Budeme potřebovat tisíc let, abychom se zbavili všech pochybností, které by nás jinak trápily po celou věčnost.

Co bude pak? Podle textu, který jsme už četli, pak budou vzkříšeni ti, kteří odmítli věčný život. To bude také chvíle, kdy bude satan propuštěn ze svého vězení: "Až se dovrší tisíc let, bude satan propuštěn ze svého žaláře a vyjde, aby oklamal národy ve všech čtyřech úhlech světa, Góga i Magóga. Shromáždí je k boji a bude jich jako písku v moři. Viděl jsem, jak vystoupili po celé šíři země a obklíčili tábor svatých a město, které miluje Bůh. Ale sestoupil oheň z nebe a pohltil je.
Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků." (Zjevení Janovo 20,7-10)

Často slýchám, že kdyby lidé, kteří už jsou mrtví, dostali ještě jednu šanci, tak by ji určitě využili. Tento text říká, že ne. Když budou vzkříšeni, znovu se stanou součástí koalice zla a pokusí se zaútočit na místo, kde budou shromážděni obyvatelé Božího království. Podle toho, co viděl Jan ve vidění, v té chvíli sestoupí z nebe oheň a pohltí je. V té chvíli se naplní slova: "Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci..."

Zlo bude potrestáno. Všichni, kdo měli ve svém životě raději páchání zla než činění dobra, shoří v ohnivém jezeře. Pro ty, kdo si kladou otázku, jak chápat problematiku trápení ve věčném ohni, připomínám biblický text, který jsem vzpomínal už minule v článku Skončíš v pekle: "A takto Sodoma a Gomora a okolní města, která se stejně oddávala smilstvu a honila se za odlišným tělem, se uvádějí pro výstrahu a podstupují trest věčného ohně." (Juda 1,7; Jeruzalémská Bible)

Jsem rád, že se díky tomuto chápání nemusím bát věčného trápení. Jsem rád, že si Bůh nevynucuje naši lásku zastrašováním. Těším se na okamžik, kdy zlo, i jeho původce ďábel, shoří v ohnivém jezeře. Bez svůdce bude život určitě krásnější a radostnější.

Zatím se nám může zdát, že Boží mlýny nemelou. Ale ony melou. Pomalu, ale jistě. Podle Bible se na to můžeme spolehnout.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vlastík Fürst | pátek 3.6.2011 21:21 | karma článku: 26,09 | přečteno: 4821x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Na fotce nestárneme

5.5.2024 v 13:31 | Karma: 17,06

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 24,36

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 24,39