Není let jako let ...

Vždy když vidím japonské turisty fotit přes sklo autobusu krajinu, musím se pousmát. Nedávno jsem ale sklouzla k podobné nepochopitelné činnosti :) Ono nad Grónskem se nelétá denně ...

Strávit čas na cestě mi nevadí a nejsem z těch, kdo by si kvůli dvěma přestupům připlácel tisíce za přímý let. A tak jsem do Chicaga letěla z Vídně, s přestupem v Helsinkách. Fotky, které vznikly za letu, jsem pořizovala původně jen pro rodinu, ale když se na ně teď koukám, možná stojí za to se o ně podělit :)

Přílet do Helsinek, kde pršelo a mraky byly tak nízko, že krajinu tisíce jezer jsme viděli až při přistávání.

Letiště v Helsinkách mě překvapilo. Velmi moderní, spousta míst určených k nabíjení telefonů a baterek, mezinárodní zásuvky ... a poprvé jsem viděla v praxi "sleeping spot". Taková zvětšená fazole, podobná soláriu, kam se za poplatek zavřete a v klidu si schrupnete ... pokud nejste klaustrofobik :)

Odlet z Helsinek ...

A pak všichni zatáhli roletky a chtěli usnout nebo sledovali filmy. Po nějaké hodině jsem se koukla ven a pak už jsem další hodiny nemohla odtrhnout oči. Letěli jsme nad ledovým Grónskem.

Po této nádheře přišel oceán a já jsem konečně usla. Přelet na severem Severní Ameriky nabízel také pěkné pohledy na krajinu nikoho.

No a pak už jsme přistávali v Chicagu ...

Urbanistika v podání okrajových částí Chicaga ... a v dálce souběžně přistávající letadlo.

A ještě pohled z okna hotelového pokoje. Jaká to krásná krajina ;-)

Autor: Renata Prokešová | neděle 6.9.2015 16:34 | karma článku: 15,38 | přečteno: 536x

Renata Prokešová

Dobrovolníkem v izraelské armádě (2.)

Moc mě potěšil zájem o další článek o dobrovolničení v izraelské armádě. Nejčastějšími dotazy bylo, jak jsem se k tomu vůbec dostala, proč zrovna tam a co je potřeba proto, aby vás vybrali.

22.7.2018 v 23:09 | Karma: 34,38 | Přečteno: 2314x | Diskuse| Společnost

Renata Prokešová

Dobrovolníkem v izraelské armádě (1.)

Sraz máme na nádraží a nikdo z nás zatím neví, kam vlastně pojede. Přicházím ke skupině asi padesáti lidí různého věku, kde nikoho neznám. Postarší dáma si v papírech odškrtne mé jméno a na triko mi lepí samolepku.

9.7.2018 v 21:54 | Karma: 34,66 | Přečteno: 1390x | Diskuse| Společnost

Šitím za ekologii

Zvolna šlápnu na pedál šicího stroje. Nová mašinka se tiše rozjede. Pravidelné cvakání, steh je jeden jako druhý. Pomalu posouvám látku a koukám, jak se mi střih kabátu mění pod rukama ... A sakra ...

18.10.2017 v 22:36 | Karma: 13,11 | Přečteno: 327x | Diskuse| Ostatní

Souboj s pokladním pásem

Stojím ve frontě na pokladnu. Nákup vyskládaný na páse ... je ho tak 2 metry. Čekám. Nudím se. Mrhám časem. Konečně pán přede mnou platí, odjíždí s vozíkem a teď to začíná. Teď je řada na mě. 3, 2, 1, start!

1.10.2017 v 22:04 | Karma: 28,92 | Přečteno: 1346x | Diskuse| Ostatní

Francouzské hodování (8.)

Vybíráte si v zahraničí restaurace podle recenzí na internetu? Nebo jdete jen tak zkusmo tam, kde se vám to právě líbí? Obojí má něco do sebe, ale u té druhé varianty se můžete škaredě spálit.

21.7.2017 v 19:59 | Karma: 15,75 | Přečteno: 659x | Diskuse| Cestování

Zdanění bezdětných, výpovědi bez důvodu. Fiala chce širokou shodu a klid

4. května 2024  7:55

Z programových návrhů, se kterými přicházejí strany vládní koalice rok před volbami, mají podle...

Rusko do konce srpna zakázalo vývoz cukru, chce zajistit stabilitu na trhu

4. května 2024  7:16

Rusko přechodně zakázalo vývoz cukru ze země. S odkazem na vládní nařízení o tom píší ruské tiskové...

Španělské ministerstvo se rozhodlo zrušit cenu býčích zápasů. Vyvolalo kritiku

4. května 2024  7:05

Španělské ministerstvo kultury se rozhodlo zrušit národní cenu býčích zápasů. Informoval o tom...

Do konce roku by se mohlo konat další jednání české a ukrajinské vlády, řekl Fiala

4. května 2024  6:48

Do konce letošního roku by se podle premiéra Petra Fialy mohlo konat další společné jednání české a...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

Jsem Husákovo dítě. Sametová revoluce mě zastihla v roce, kdy jsem věkem dosáhla na občanský průkaz. Možná i proto si nikdy nepřestanu vážit svobody, demokracie a možnosti cestovat. Nejsem minimalistický cestovatel s batůžkem, ale necestuji ani pod taktovkou turistické kanceláře. Snažím se mít oči dokořán a duši otevřenou. Jsem životní optimista, ale vytáčí mě věci, drobnosti, které může každý z nás změnit, když začne u sebe ...