Jitrnice a vrána

Jak známo, člověk je nedílnou součástí přírody a veškerého tvorstva. Současně je i pokud možno inteligentním pozorovatelem veškerého dění kolem. A to se nestačí divit jak překvapivé, ba i humorné příhody někdy zaznamená.

Kdysi, a to už je dávno, začínala jsem po maturitě jako vedoucí výtvarných kroužků v Domě dětí a mládeže ve Zlíně, který se tehdy nacházel v bývalé vile Tomáše Bati. S mojí kolegyní, učitelkou biologie Lídou,  jsme tam  bydlily v domku původně určeném pro zahradníka. Před jeho oknem stála stará lípa, jejíž kmen bránil ve výhledu do zahrady. Jednou po probuzení otevřu oči a zírám... Po pravé straně zvrásněného kmene se směrem odspodu nahoru sune jablko. Probudím kolegyni a obě nevycházíme z údivu. Vtom se ale za oblinou červeného jablíčka objeví dvě špičatá štětinatá ouška a pohyblivé pracičky. Žádný zázrak. To si jen malá zrzavá veverka  odnáší potravu do své skrýše v koruně stromu.

S veverkami zažil překvapení i můj muž. Poblíž města  máme nevelkou chatu, spíše zahradní domek. Kromě několika záhonků zeleniny, ovocných stromů a okrasných keřů se tam nachází i vzrostlý lískový keř, honosící se na podzim nádherným purpurovým zabarvením. Součástí chaty je i úložný prostor na různé věci a zahradnické nářadí. Svého času tam byl uložen i starší funkční, ale málo používaný vysavač. Když chtěl manžel kdysi  začátkem zimy vyluxovat, užasl. Vak vysavače byl plný vlašských a lískových ořechů… Jakpak se tam dostaly?  To asi nějaká veverka - čiperka vnikla do sklípku větracím okénkem a udělala si z vysavače zimní zásobárnu. Překvapení bylo o to větší, že se u  naší chaty, ani v nejbližším okolí  žádný vlašský ořešák nenacházel.

Nejkurióznější příhodu jsem však zaznamenala v době, kdy  jsem pracovala v napajedelské továrně na zpracování plastů. Byli jsme kdysi o víkendu u staříčků na zabíjačce a dostali jsme kromě jiných zabijačkových dobrot i jelita a jitrnice. V pondělí jsem si jednu z nich vzala do práce, že ji zkonzumuji namísto oběda. Protože bylo v místnosti teplo a venku listopadově, dala jsem ji do plastového sáčku a položila  zvenčí na okenní římsu. Bylo to ve druhém patře. Zatím co pilně pracuji - najednou koutkem oka  vidím,  že něco velkého přistálo  na římse. Chvilku se to tam  zdrželo, pak elegantně  zamávalo  křídly a  odletělo bůhví  kam - bohužel i s mojí jitrnicí  v zobanu… Z okna jsem jen zahlédla jak se jeho černá silueta ztrácí v nedohledu. A tak mi namísto oběda  zůstal jen roztržený plastový  pytlík  s krajícem chleba - což naštěstí nijak neuškodilo mojí fyziognomii.

A to je vše…  Moment, ještě jedna poznámka. Možná, že ten černý zlodějský pták nebyla vrána, ale havran, to jsem si v tom kvaltu nestačila zjistit. Nicméně, takové příhody se zvířátky a opeřenci jsou legrační, horší už je to s nenechavými  homo  sapiens.  Ale to už je zase na jiné povídání…

Autor: Mirka Pantlíková | čtvrtek 23.10.2014 9:43 | karma článku: 10,75 | přečteno: 534x

Výlet na "západ", do Rakouska

Dnes konči dětem prázdniny a mnohým našim občanům dovolená. Objevila jsem článek o mém výletu do "západní" ciziny. Možná, že vás některé bude zajímat, jak jsme tehdy těsně po "sametové" cestovali. Článek nebyl nikdy zveřejněn.

31.8.2023 v 12:13 | Karma: 17,65 | Přečteno: 660x | Diskuse| Ona

Nedělní výlet na Soláň

Poslední letní dny si užíváme pořádného vedra, teploměr stále ukazuje přes 30 stupňů Celsia, avizované ochlazení nepřichází- a přesto jsme se minulou neděli vydali na výlet - na naše milované Valašsko.

25.8.2023 v 19:33 | Karma: 19,40 | Přečteno: 402x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Pokus o znásilnění, který nevyšel...

Poslední dobou došlo v Praze ke dvěma brutálním násilnostem, jedna na nezletilé dívce i s pokusem vraždy, druhá na dospělé ženě. Média o tom obšírně informovala, vyjádřil se k tomu i ministr vnitra a policejní inspektor.

15.8.2023 v 18:12 | Karma: 33,97 | Přečteno: 3718x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Za války (příběh naší rodiny)

Paní Ivana Dianová napsala vzpomínkový blog s názvem Příběh mé rodiny, na který jsem reagovala krátkým příspěvkem. Její článek mě inspiroval k napsání mých vzpomínek na tu dobu, jak jsem ji prožívala v útlém dětství. Díky Ivanko.

22.7.2023 v 10:21 | Karma: 28,51 | Přečteno: 801x | Diskuse| Ona

Mirka Pantlíková

Jedna z krásných vyhlídek...

Ze Slovácka, z kraje meruněk a vinné révy, kde jsem prožila dětství, jsem se v dospělosti ocitla v městě Zlíně, kde jsem později zakotvila. Zamilovala jsem si i tento kraj, který se stal i mým druhým domovem.

10.7.2023 v 13:01 | Karma: 14,42 | Přečteno: 308x | Diskuse| Ona

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23

Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Poslanci mají jednat o změně zákoníku práce, o minimální a zaručené mzdě

2. května 2024  5:42

Poslanci by měli na mimořádné schůzi začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Povoláním výtvarnice - kreslím, fotografuji, píši, zajímám se o vše, někdy i o politiku. Zlobí mě lež, pokrytectví, nespravedlnost, nesoulad ve společnosti - i v mezilidských vztazích. Publikace mých článků a fejetonů v různých časopisech, knížka vzpomínek a příběhů, Vyprávěnky.