Express KL - Praha, Singapore

Všechny cesty vedou do Ostředka! I ta přes Singapore.. Podle mého původního plánu bych v tuhle dobu byl už někde v pohraničí Thajska s Kambodžou. S otevřeným itinerářem, jako je ten můj, si však můžete dovolit lehké změny programu.

Lion Statue

Na skok za hranice

Stále směřujeme na jih. Navštěvujeme Derrena a J.L v jeho rodném městě nedaleko Kluangu . Provádí nás po farmě jeho rodiny. Pěstují palmy k produkci palmového oleje. V těchto končinách velice výnosný byznys. Druhý den ráno má J.L. Cestu do Johor Bahru vzdáleném asi půlhodinu od Singapore. Irene se odporoučil fotoaparát a na naší cestě asi není lepší místo k nákupu levné elektroniky. Vyhraňujeme si víkend k návštěvě tohoto čistého města.

Jen si plivni

Singapore je městský stát na samém konci Malajského poloostrova. Přístup na ostrov je po mostě z Johro Bahru, trajektem, nebo letecky. Jedná se o jednu z nejbohatších zemí světa patřící mezi skupinu Čtyř asijských tygrů, neboli čtyř nejvyvinutějších asijských ekonomik. Malý ostrovní stát s něco přes pěti milióny obyvateli je hlavním světovým centrem obchodu s nejvytíženějším přístavem světa. Oficiálním jazykem je angličtina a malajština. Dále se používá též indická tamilština a čínská mandarinština a kantónština. V současné době se v singaporeských školách vyučuje v angličtině. Při naší návštěvě u singaporské rodiny mluvily děti našich hostitelů pouze anglicky i přes malayu původ rodičů. V Singapore o čistotu dbají a tak za nedodržování kázně hrozí vysoké pokuty. Mezi ty nejkurióznější patří například 500 SD za odplivnutí, 1000 SD za pohození odpadků, zákaz jezení durianu v protředcích hromadné dopravy, nebo úplný zákaz žvýkaček.

Smlouvej, co je den dlouhej

Loučíme se s J.L. a Derrenem v Johro Bahru a vydáváme se do Singapore. Naka zde před odjezdem na Zéland pracovala a doporučuje nám několik míst, kde můžeme levně pořídit fotoaparát. Dobrou cenu se dá potrefit, ale člověk musí být vytrvalý a neústupný. Na burze elektroniky v budově zvané Sim Lim Square vybíráme a smlouváme téměř čtyři hodiny. Nakonec vítězně odnášíme nový fotoaparát za polovinu původní ceny. Je už po setmění. To znamená, pro nás ideální čas na prohlídku města. Zavítáme do muzea, projdeme hlavní třídu a už jsme zralí do postele. Dnes máme domluvený nocleh u couchsurfera Wana na předměstí. Na denní prohlídku nám vychází neděle. Přestože nám naši přátelé tvrdí, že Singapore je velice rušný a pro nás dva, kteří raději objevují přírodní krásy, než velkoměsta, nic zajímavého, byli jsme příjemně překvapeni. Populace v Singapore je obdobná té malajské, zde však převažují číňané. V době naší návštěvy, v období oslav Čínského Nového roku spousta lidí odjíždí do svých rodných měst v Malajsii a okolí navštívit rodiny. My jsme si tedy mohli užít poklidnou singaporeskou neděli a prohlédnout si například sochu lva Lion Statue, Singapore Flyer nebo krásný a čistý přístav. Oba jsme se při opouštění města shodli, že ty dva dny zde strávené měli smysl.

Autor: František Nerad | sobota 18.2.2012 4:40 | karma článku: 10,35 | přečteno: 858x