Jak vidím slavnou D1…
Do matičky Prahy skvělé, pražský okruh bravurně a bez problémů profrčen, ale pak „bum“! Rázem bylo po vyjížďkové idylce, najel jsem na tu negativně proslulou dálnici…
Asi bych měl podotknout, že „déjednička“ byla v mém případě „premiéra“. Jednou jsem sice po ní už jel, ale to bylo kdysi dávno, ještě za hlubokého „totáče“, takže jako bych nejel… Tehdy jsem nedostatky ani zvlnění silnice jaksi nevnímal, byli jsme zvyklí nereptat a všechno akceptovat.
Ale teď!? Ve svobodné zemi, kde by všechno mělo být lepší? Nebylo, jen jedna hrůza!
Jako bych tušil co by mne čekalo, po zavedení dálničních poplatků jsem naše dálnice „míjel“ a raději jsem si hledal nezpoplatněnou trasu a nevadilo mi, že cesta trvala déle. Už vlastně nemám kam chvátat, a tak při jízdě vychutnávám krásy naší zemičky a spotřebu neřeším. Jenže tentokrát mi Kolomaznice provokativně na okno vylípla známku, takže už nešlo dálnici ignorovat.
Už kousek za Prahou odmítal podvozek mého zánovního „miláčka“ na čtyřech kolech tlumit pekelné vibrace, a ty neustávaly a neustávaly. Okoukal jsem zřejmě zavedený trik ostatních řidičů a přejel jsem do pruhu pro předjíždění a pro nejrychlejší vozidla. Na tempomatu jsem nastavil nejvyšší povolenou rychlost (130 km) a v jednom kuse jsem drze „předjížděl“. Vibrace ustaly tak mocně, že mne až zmáhala ospalost. Moje „hlemýždí“ rychlost se však ani v nejmenším nezamlouvala řidičům silnějších vozů, evidentně jsem nervoval, a tak naznačovali, abych se vypařil a pokračoval v jízdě v pomalejším pruhu.
Několikrát jsem poslechl, jenže vibrace mne rušily tak mocně, že jsem se do nedovoleného pruhu v jednom kuse drze vracel a nadávky i neslušné posuňky řidičů ignoroval.
No co! Jedu přece dost rychle! Omezuji provoz? Ne! Tak proč vadím? Předjíždějícím? Vím, že ani při předjíždění se nemá překročit povolená rychlost. Řeknete, že krátce – možná, snad. Dobře, ale co pak? Zařadím se před předjetý vůz a nasadím tu povolenou? Když ne, pojedu rychlostí nedovolenou a dopustím se přestupku!
Zuřivě blikající auta mne však začala předjíždět zprava, takže jsme se dostávali do jízdy souběžné. V jisté situaci ji vyhláška povoluje.
Nejdelší část D1 jsem si tedy profrčel v levém pruhu, pravý jsem si „odborně“ vyhodnotil jako překážku silničního provozu a objížděl jsem „stotřicítkou“ jako by se nechumelilo. Když jsem před Brnem tu zatraceně „horkou“ dálnici opustil, vydechl jsem úlevou. Měl jsem štěstí, protože mi vůbec není jasné, jak bych svévolné změny jízdy zdůvodňoval policajtům.
Jízda zpět probíhala stejně jako jízda tam, jen neslušných posuňků a nadávek řidičů přibylo, chvílemi skoro šlo o život, a každým kilometrem ve mně narůstal pekelný dopal na náš stát.
Jak si za těchto okolností vůbec dovolí vybírat tak nehorázně vysoký poplatek za dálniční známku?! Za jízdu, která se na slavné D1 stává životu nebezpečnou záležitostí? Tankodrom ničící podvozky vozidel a nebohé nervy řidičů! A což teprve ta negativní a ostudná reputace u řidičů z cizích zemí!?
Živě jsem si představoval, čím asi doma začínají vyprávění o naší zemi…
Fuj, ta ostuda!
Tedy, řeknu vám, „déjednička“ mi uvízla hodně hluboko v žaludku a nesmírně lituji řidiče, kteří jsou nucení ji zdolávat často nebo dokonce každý den.
Hezké dny přeji. Váš Jiří
Jiří Mitáček
Vše, co mám...
Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...
Jiří Mitáček
Dobrý den, pane Zemane…
Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...
Jiří Mitáček
Fakt jsem to v mém věku nečekal!!
Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí ...? Ani jedno z výše uvedených, Horší...
Jiří Mitáček
Potkal jsem Barunku…
Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).
Jiří Mitáček
Autobus přátel…
Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".
Další články autora |
Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky
Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...
„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici
Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...
Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím
Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...
Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají
Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...
Srovnání průzkumů: Lidovcům umřeli voliči, Konečná v eurovolbách sráží ANO
Volební modely českých agentur, srovnané redakcí iDNES.cz za celý rok, mají jasno. Hnutí ANO si od...
Programátoři z Úřadu práce. Kvalifikaci změnilo 15 tisíc lidí, chválí si jeho šéf
Zvýšit svou kvalifikaci nebo se naučit úplně nový obor. Úřad práce má projekt za více než 5 miliard...
Boj o zlato je tady. Staroměstské náměstí zaplnily davy, metro pojede déle
Česko v neděli čeká hokejový svátek. Fanoušci vyrazili sledovat finále mistrovství světa na...
Útočník v metru ve francouzském Lyonu zranil nožem čtyři lidi
Čtyři lidé utrpěli zranění při útoku nožem v metru ve francouzském městě Lyon. Policie zadržela...
Teroristé vábí mediální mudžahedíny. Základem je znalost umělé inteligence
Umělá inteligence v posledních měsících pronikla do všech sfér lidské činnosti. Ke generování...
Byt 2+kk, po rekonstrukci, Šmeralova, Olomouc
Šmeralova, Olomouc
12 800 Kč/měsíc
- Počet článků 147
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1754x