Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 14.část, na cestě po Dakaru

Autobus byl překvapivě pohodlný. Spali jsme celou noc až to pěkné nebylo a proto, když jsme dorazili v 6 ráno, zrušili jsme rezervaci hotelu a zrovna si domluvili výlet na tři dny do poutě.

Vždyť kvůli tomu jsme do Bolívie vlastně jeli. Čekali jsme asi 4 hodiny a přijela Toyota Land Crusier - 20 let stará. Vyrazili jsme směr opuštěné vlaky za město, které tam zůstaly z dob ilegálních kšeftů z roku 1900. Obdivuhodné šrotiště kde se můžete podívat do vnitřností parní lokomotivy a ještě v tolika různých provedeních.

Pak jsme pokračovali směr Salar de Uyuni. Jedná se o solné jezero, které když vyschne, tak zde těží sůl. Vrstva soli je některých místech až půl metru. Naše Toyota se při rychlosti 70 km v hodině třepala jako drahý pes. Rekord za celou dobu jízdy jsme měli 85 km v hodině a každý nás mílovými kroky předjížděl.
Dorazili jsme k solnému muzeu kde bylo vidět jak ze soli vyrábí cihly nebo celé sochy. Jedním z největších zážitků bylo vidět sochu Dakar v obrovském rozměru, u které se všichni členové výpravy z Čech vyfotili.

Obrazce, které se na povrchu vytvářely byly naprosto dokonalé a všechny jedinečné. Po dlouhé jízdě se změnily v malé hromádky nebo kopečky a uprostřed této solné planiny byl ostrůvek plný kaktusů, vysokých několik metrů a starých až 500 let.

Jedno z překvapení bylo jídlo. Už když jsme vyjeli, dostali jsme super oběd a tak to bylo co celou dobu našeho třídenního výletu. Naprosto úžasná zeleninová polévka a hlavni jídlo bylo vždy rozděleno jak pro nás masožravce tak pro vegetariány (to byly tři členky výpravy z Francie a jeden kluk, taky Frantík) takže masa bylo až moc...za celou dobu jsme se tak dobře nenajedli. Tito čtyři účastníci zájezdu nás naprosto překvapili. Každý z nich měl dredy a oblečení jako free jedinec, byli komunikativní a veselí takže aspoň nebyla nuda. Večerní ubytování bylo v hotelu, který byl celý vyroben ze soli. Na cihlách byly vidět jak je postupně vrstvili. Stoly, židle i podlaha byly vysypané malými solnými krystalky, no prostě nádhera.

Další zajímavost. Náš šofér má 30 let a už 12 let jezdí po poušti. Je to opravdu zážitek jet po trase slavného Dakaru, kde závodní stroje jezdí až 160 km za hodinu.
Krajina se měnila každých pár kilometrů. Když zmizela sůl přišel offroad, o kterém se nikomu z nás ani nesnilo. Sůl vystřídalo kamení, písek, balvany, vymletá koryta řek prostě všechno, co si v terénu dokážete představit. Měl jsem už několikrát možnost tento druh jízdy vyzkoušet ale to co dokážou místní borci s neupravenými a starými auty je jedinečné. Jejich výhodou je, že jsou v domácím prostředí a dokážou si poradit.

Za svůj život jsem toho hodně projel ale tady je důvod vytáhnout foťák každou minutu a pořád je na co zaměřit objektiv. Je až k nevíře jaké velké množství tvarů a barev je v této nehostinné krajině a kolik života se zde skrývá. Na kamení kde je zřejmě něco k jídlu se pasou lamy a volně žijící zvířata podobné lamě. Zastávka u skály nám připravila další překvapení, činčily si tam jen tak poskakovaly po skalách. Trsy trávy, které z dálky vypadají jako chmýří jsou tvrdé tak, že si z nich klidně uděláte párátko. Drsná příroda si vše upravila místním podmínkám. Stejně jsou na tom i trsy mechu, které jsou tvrdé jako korály v moři.
A všechno je naprosto jinak než si člověk z fotek dokáže přestavit.

V hlavě se mi honí miliony myšlenek co bych vám rád popsal ale prostě to nejde tak se pokusím aspoň fotkou i když to určíte nebude ono. Dala by se napsat knížka o tom, co všechno člověk za jeden den zažije a uvidí.

Celý druhý den jsme jezdili okolo kráteru podél Chilské hranice. Viděli jsme tak překrásně barevné laguny, které nezachytí žádný foťák. V lagunách vidíte stovky plameňáků jak nenasytně ponářejí zobáky do bahna a hledají potravu. Tady můžete strávit celý den a pořád uvidíte jak mocná je příroda. Sopečná činnost si zde opravdu pohrála se všemi detaily a lávová pole jenom přidala již tak bizarním tvarům na dokonalosti.
Šlo by donekonečna popisovat a ukazovat protože jsou to ty nejlepší fotky ve foťáku a v mobilu. Tak tady je další výběr. Mraky, které byste mohli chytit ukazují co všechno jde obdivovat. Krajina se mění tak rychle, že každá fotka má svého velikána v různých barvách, jednou je červený, jindy zas žlutozelený...

Autor: Michal Pekárek | středa 27.4.2016 11:08 | karma článku: 15,63 | přečteno: 183x

Michal Pekárek

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 19.část, Shrnutí a něco málo na co jsem si vzpomněl

Ano, Bolívie překvapila. Předčila všechna moje očekávání. Je to krásna klidná země plná obrovských rozdílů a změn na malém kousku.

7.5.2016 v 12:42 | Karma: 14,39 | Přečteno: 235x | Diskuse| Cestování

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 18.část, Santa Cruz

Hned po startu jsme poznali, že jedeme cestou necestou a tak to trvalo celých 14 hodin. Neuvěřitelné srázy a pak skály nad námi do toho se ještě střídaly kamiony - na cestě z kamení a hlíny.

6.5.2016 v 12:02 | Karma: 8,28 | Přečteno: 164x | Diskuse| Cestování

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 17.část, Sucre

Toto město bylo opět překvapením Bolívie. Kdybyste si odmysleli spleť drátů a všudypřitomná auta motorky, obrovské množství stánků a zvláštních obchodů, mysleli byste, že jste někde v malebném Italském městečku.

1.5.2016 v 21:07 | Karma: 10,61 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 16.část, Potosí

Nakonec jsme šťastně dorazili. Dal jsem šoférovi tričko jako dárek a frantíkovi bundu jelikož měl jenom mikinu a třepal se až mě ho bylo líto. Říkal, že bude cestovat ještě 8 měsíců tak ji určitě užije víc než já :DD

30.4.2016 v 11:36 | Karma: 13,23 | Přečteno: 165x | Diskuse| Cestování

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 15.část, pořád na cestě po Dakaru

Po tomto výletu vím, že bude zase dlouho trvat než uvidím něco takového, co příroda vytvořila, abych tolikrát zmáčknul spoušť foťáku.

28.4.2016 v 20:27 | Karma: 14,14 | Přečteno: 183x | Diskuse| Cestování

Estonsku roste sebevědomí. Hovoří o blokádě proti Rusku v Baltském moři

4. května 2024  18:08

Sledujeme online Velitel estonské armády Martin Herem navrhuje spojencům se připravit na možnou blokádu ruských...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30,  aktualizováno  18:03

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

4. května 2024  17:40

Jsme dva valaští ogaři se smyslem pro humor při cestování. Za tu dobu co cestujeme po světě jsme zjistili že informací je vždycky málo a čim víc vidíš Tim víc zjistíš.zkuste to taky.