Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 18.část, Santa Cruz

Hned po startu jsme poznali, že jedeme cestou necestou a tak to trvalo celých 14 hodin. Neuvěřitelné srázy a pak skály nad námi do toho se ještě střídaly kamiony - na cestě z kamení a hlíny.

Jelikož v autobuse nešla zavřít okna, cesta se změnila v mrazivé peklo. Zima byla po celou dobu jízdy. Jako přikrývku jsem použil i svou cestovní tašku. Bezesná noc skončila tím, že nás zapomněli vysadit tam kam jsme měli namířeno a dojeli jsme až do Santa Cruz. Zpátky už to nestihneme a tak jsme se vydali hledat ubytování. Jelikož v našem průvodci je o 1,5 milionovém městě jenom pár řádků bylo hledání ubytování opravdovým zážitkem. Dřív bychom v ubytování, které jsme viděli klidně přepsali ale teď to byly opravdu "všivárny". Nakonec jsme našli krásnou turistickou ubytovnu, trochu dražší ale fakt pěknou i s bazénem, který jsme doposud stejně nepoužili. Ve městě kde má být skoro pořád 30 stupňů je něco okolo 15 a přes den max. 21 stupňů. A protože ještě neměli volně pokoje, vydali jsme se do města na prohlídku. Je to nejmodernější město, které jsme zde viděli. Na ulicích žádné stánky kam všichni chodí nakupovat, krásné náměstí, parky ale obchody žádné zajímavé. Na druhý den jsme se vydali do centrálních tržišť. Vše nám bylo jasné ale zároveň nepochopitelné, co s takovou hromadou zboží bude někdo dělat - prostě masakr který nejde popsat.

Stovky metrů od každého druhu se stejným zbožím. Od masa ,oblečení po hromadu nesmyslů.
Dokážete si přestavit třeba sto stánků jenom s kuřatama?? Pořád nevidím důvod proč bych si to kuře koupil ve stánku uprostřed když mezi tím jich je desítky naprosto stejných :) Musí se uznat, že výběr všeho možného a hlavně nemožného je neuvěřitelný. Tady fakt člověk sežene všechno :) zatím co v La Paz to bylo o turistických barevných nesmyslech tady už nic takového nenajdete je to prostě super mercado "tržiště" s věcmi denní potřeby a spotřebního života.
V koláži jsem použil fotku, kde byly obchody s granulema pro psy a to byla úplná záhada tolik obchůdků které nabízejí na váhu granule, fakt úsměvné.
Celkem jsme v Santa Cruz strávili tři dny čekáním na odlet ale byl to další super zážitek kterého nelituji.
Jedna z dalších zajímavostí Bolívie jsou pro nás zatím skoro tajné čínské vozy. Musím přiznat, že se ti žluťásci fakt snaží. Nejedou všechny vyfotil ale ty terénní dodávky s korbou vypadají fakt zajímavě. Bolívie je země, která nás určitě překvapila.

Stalo se toho tolik, že jsem na spoustu věcí zapomněl ale jedna událost tu ještě je.
Při odletu jsme dostali jako příslušníci, kteří nemluví španělsky papírek, na kterém byly nakresleny věci, které se nesmějí vyvážet. A byl průser na světě, byla mezi nimi i kočka! A TYDŽU je tygr... Chtěl jsem ji tam nechat ale přece na konci výletu neopustíte účastníka zájezdu. Tímto mu děkujeme, že to s námi opět vydržel a máme ho rádi :)

Autor: Michal Pekárek | pátek 6.5.2016 12:02 | karma článku: 8,28 | přečteno: 164x

Michal Pekárek

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 19.část, Shrnutí a něco málo na co jsem si vzpomněl

Ano, Bolívie překvapila. Předčila všechna moje očekávání. Je to krásna klidná země plná obrovských rozdílů a změn na malém kousku.

7.5.2016 v 12:42 | Karma: 14,39 | Přečteno: 235x | Diskuse| Cestování

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 17.část, Sucre

Toto město bylo opět překvapením Bolívie. Kdybyste si odmysleli spleť drátů a všudypřitomná auta motorky, obrovské množství stánků a zvláštních obchodů, mysleli byste, že jste někde v malebném Italském městečku.

1.5.2016 v 21:07 | Karma: 10,61 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 16.část, Potosí

Nakonec jsme šťastně dorazili. Dal jsem šoférovi tričko jako dárek a frantíkovi bundu jelikož měl jenom mikinu a třepal se až mě ho bylo líto. Říkal, že bude cestovat ještě 8 měsíců tak ji určitě užije víc než já :DD

30.4.2016 v 11:36 | Karma: 13,23 | Přečteno: 165x | Diskuse| Cestování

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 15.část, pořád na cestě po Dakaru

Po tomto výletu vím, že bude zase dlouho trvat než uvidím něco takového, co příroda vytvořila, abych tolikrát zmáčknul spoušť foťáku.

28.4.2016 v 20:27 | Karma: 14,14 | Přečteno: 183x | Diskuse| Cestování

Peru - Bolívie s Lojzou a Karlem - 14.část, na cestě po Dakaru

Autobus byl překvapivě pohodlný. Spali jsme celou noc až to pěkné nebylo a proto, když jsme dorazili v 6 ráno, zrušili jsme rezervaci hotelu a zrovna si domluvili výlet na tři dny do poutě.

27.4.2016 v 11:08 | Karma: 15,63 | Přečteno: 183x | Diskuse| Cestování

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

4. května 2024  17:40

Drží naše lidi pod zemí. Musíme jednat, říká vyšetřovatelka válečných zločinů

4. května 2024  17:22

Kvůli své práci je Tetiana Žukovová dlouhodobě v hledáčku Rusů. Ukrajinská právnička se totiž snaží...

Meda a Jan Mládkovi. Milovníky umění i zvířat připomíná zámecká výstava

Premium Dáma z Kampy, mecenáška, kurátorka, nakladatelka, sběratelka, ale také vegetariánka a milovnice...

Jsme dva valaští ogaři se smyslem pro humor při cestování. Za tu dobu co cestujeme po světě jsme zjistili že informací je vždycky málo a čim víc vidíš Tim víc zjistíš.zkuste to taky.