Ještě jednou ČSA – přehlídka prezidentů (generálních ředitelů)
Přehled v čase
Seznam generálních ředitelů Československých aerolinií (ČSA) po roce 1989 se dá najít na internetu, včetně základních informací a doby působení ve funkci:
listopad 1990 – duben 1992 Oldřich Churain
červen 1992 – prosinec 1993 Jiří Fiker
srpen 1992 – únor 1994 Georges Vejdovský
únor 1994 – srpen 1999 Antonín Jakubše
září 1999 – prosinec 2003 Miroslav Kůla
leden 2004 – leden 2006 Jaroslav Tvrdík
únor 2006 – říjen 2009 Radomír Lašák
října 2009 - říjen 2011 Miroslav Dvořák
listopad 2011 - září 2014 Philippe Moreels
září 2014 - ?? Jozef Sinčák
Z přehledu vidíme, že „nejslavnější“ prezident ČSA a asi jediný bývalý prezident (ČSA), kterého proklíná celý národ - J.Tvrdík - byl ve své funkci „dlouhé“dva roky. Za tu dobu, podle většiny diskutujících na zpravodajských a jiných internetových serverech, stačil totálně zničit celé slavné ČSA. Na druhou stranu je vyzdvihován jeho předchůdce pan Miroslav Kůla. Kdybychom však měli zásluhy bývalých prezidentů (stále myšleno ČSA) soudit spravedlivě, nesmíme zapomenout na Antonína Jakubše, který z totálně rozvrácených ČSA (ne)řízených manažery třetí kategorie, dosazenými strategickým investorem Air France, dokázal opět udělat fungující, rostoucí a ziskovou národní leteckou společnost a takovou ji i předával svému nástupci, panu Kůlovi.
Nikdo se v diskusi nezabývá otázkou, proč musel odejít pan Jakubše? Všichni řeší pouze výměnu pana Kůly za (pana) Tvrdíka. A vzhledem k opoziční smlouvě, jejíž vliv můžeme vidět dodnes (v modifikované podobě) v některých oblastech řízení státních institucí a úřadů, radnic a měst, neřeším ani stranickou příslušnost jednotlivých prezidentů...
Odbory, piloti a politici
Letecký byznys je hodně specifický obor podnikání. Tak tomu bylo vždy, i za minulého režimu, a to vůbec neotevírám otázku úlohy a fungování leteckých společností za dob studené války a železné opony ve vztahu k činnosti bezpečnostních a zpravodajských služeb prakticky všech zemí...
Vzhledem ke specifikám letecké dopravy mají v tomto odvětví mimořádně silný vliv zaměstnanci a mezi nimi tzv. létající personál, to je piloti a palubní průvodčí (stewardky a stewardi). Většinou jsou poměrně dobře organizováni v odborech a již pouhá hrozba stávkou je noční můrou manažerů a politiků, protože většina národních leteckých přepravců je pod větším nebo menším vlivem jednotlivých států.
Stejně to fungovalo i v ČSA v dobách, kdy měly přes 5 tisíc zaměstnanců a 50 letadel. Nebudu zabíhat do detailů, ale všechny výměny prezidentů ČSA byly prováděny buď na popud odborů a nebo minimálně s „posvěcením“ odborářských bosů, kteří ale za tato personální rozhodnutí nenesli žádnou odpovědnost. Jak dnes vidíme, tak odpovědnost za tato rozhodnutí u nás nenesli nikdy ani politici, kteří je učinili. Vzhledem k současnému "zeštíhlení" (čti likvidaci) ČSA, je stávková pohotovost vyhlašovaná odbory působícími v ČSA pro smích jak managementu, tak i politikům a nejhorší je, že i zákazníkům...
PS: drobné doplnění mého blogu z 24.9.2014 „Fly OK, fly ČSA“ aneb poslední zhasne...
Pavel Makovec
Potřebujeme ruskou ropu?
Naše finanční podpora Ruska od vypuknutí válečného konfliktu s Ukrajinou představuje jen za dodávky ropy přes 270 miliard korun, zatímco naše celková pomoc napadené Ukrajině nedosahuje ani 60 miliard korun.
Pavel Makovec
Jak se jezdí v Evropě
Je tomu rok, co jsem si vyzvedl řidičák z „čistírny“ a rozhodl jsem se po tři a půl měsíční „karanténě“ projet po Evropě. Zjistil jsem, že vyspělá Evropa se nám stále rychleji vzdaluje...
Pavel Makovec
Vláda na nákupech
Nemyslím tím nepovedený „mystery shopping“ pana předsedy vlády Fialy, který mu ale zajistil nesmrtelnost jako „Mr. Nutella“, pod kterým se zapíše do historie, ale letošní nákupy soukromých firem státem, označované za "strategické"
Pavel Makovec
Největší evropský skanzen? Česká republika.
Uděláme z „montovny mozkovnu“ nebo „přechod na vzdělanostní ekonomiku“ je budoucnost naší země... Podobným výkřikům politiků se dnes začínají smát i občané, kteří ještě nedávno politikům věřili. Naši politici však mají tajný plán!
Pavel Makovec
Nezaměstnanost. Jsme opravdu premianti?
Poslední roky se holedbáme rekordně nízkou nezaměstnaností. Je to opravdu tak? Při podrobném zkoumání zjistíme, že je to jen náš další umělý úspěch. Realita je jiná a místo armády nezaměstnaných máme armádu předčasných důchodců.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Poslanci rozhodují o zkrácení doby oddlužení z pěti let na tři roky
Přímý přenos Zkrácení doby oddlužení z nynějších pěti let na tři roky pro všechny dlužníky, nejen pro schvalují...
Muž se zastal kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Útočník se policii přihlásil
Pražským policistům se přihlásil agresor, který letos v březnu v Karlíně napadl jiného muže....
Je to „škrabák“, zažaluji ho, psal útočník o Ficovi. Masové vrahy chápal
Muž, který spáchal atentát na slovenského premiéra Roberta Fica, chtěl předsedu vlády zažalovat....
Na mokré silnici nevybral zatáčku a auto utopil v rybníce, vylovil ho jeřáb
Na dně rybníka skončila ranní cesta do práce řidiče červeného opelu. Ve Stříteži na Jihlavsku...
- Počet článků 203
- Celková karma 15,87
- Průměrná čtenost 2179x