Zážitková desková hra „Dobrodružství“
Tak tedy vítej ve zvláštní deskové hře, která se jmenuje "DOBRODRUŽSTVÍ", kterou jsem připravil pro své adventní blogerské dárky ve své letošní rubrice „adventní kalendář 2013“. Ve své mysli se v ní však přesuneš do letního prázdninového období. Cíl hry je přemoci zlého hradního ducha na hradě a tím získat poklad. A jak přemoci ducha? Jednoduše. Během hry budeš získávat body. Celkový počet těchto bodů bude znamenat tvojí sílu v boji s duchem..
Co budeš ke hře potřebovat? Tak především hrací plochu a hradní karty (ty si vytiskni a karty i nastříhej), kostku, figurky a papír s tužkou na zapisování bodů. Avšak to není zdaleka všechno. Tyto věci bys potřeboval k jakýmkoliv jiné deskové hře. Ale toto je hra , kterou jsem nazval „zážitková“. To znamená, že v ní nebudeš jen hrát, ale něco zajímavého bys při ní mohl i zažít. Tak trošku to připomíná deskovou hru ze známého amerického filmu „Jumanji“. K takovéto hře budeš potřebovat ještě další věci, v našem případě většinou turistické a tábornické potřeby. Hra není těžká, ale vyžaduje trpělivost. Ale i kdybys nevyhrál, zažiješ dobrodružství podobné jako ve skutečné přírodě.
Co zde budeš dále potřebovat? Šátek (pro každého hráče). Dále si můžeš připravit batoh na záda, hudební nástroj, hrnek na pití a minerálku a nějaké trampské či skautské oblečení (na sebe). Ale povinné to není, bude to však zásadní výhoda. Co to pro tebe bude znamenat? Pokud si zvolíš hru s batohem na zádech, můžeš pětkrát během hry v libovolném místě hrát dvojnásobně rychleji, neboli popojdeš vpřed o dvojnásobný počet políček, než je hodnota na kostce. Že takto chceš hrát, musíš to oznámit těsně před hodem kostkou. Takto se můžeš vyhnout nepříznivým políčkům. Pokud si svůj batoh něčím naplníš, můžeš takto rychleji hrát až desetkrát! Kdo bude trampsky či skautsky oblečen, může takto hrát až pětkrát v každém kole, tj. mezi poli 6 a 66. A pokud bude oblečený hrát navíc i s batohem, může si dvojnásobné hody připočítat i za toto. Tato výhoda však platí jen po velkém okruhu. Na cestě k hradu už neplatí. Tam musíš postupovat podle hodnoty hodu kostkou. Chtěl bych ještě upozornit, že zmíněné věci musíš mít na sobě po celou dobu hry. Není možné, že se tak rozhodneš hrát až během hry. A nebo pokud si batoh a oblečení sundáš během hry dříve, než je ukončena, automaticky prohráváš. A ještě malé upozornění. Během hry neplatí pravidlo, že při hodu šestky se hází ještě jednou. Tak vzhůru do hry!
POLÍČKO START
Hra začíná na políčku Start. Zde odjíždíš z nádraží vlakem. V jízdním řádu zjistíš, že vlak jede za pět minut. Protože je pětka liché číslo, čekáš, až ti na kostce padne liché číslo (1,3,5) a teprve pak můžeme o tento počet políček vpřed. Dále postupuješ dle hodu kostkou. Jakmile narazíš na velké pole, přečti si k němu legendu, abys věděl, co tě zde čeká a nemine.
POLÍČKO 3
Právě jsi dorazili do kempu, kde stavíte stany. Ty jsi však čekal, že se s někým ubytuješ v jeho stanu. Když jste ho postavili, s hrůzou jsi zjistil, že se do něj sotva vejde se svými věcmi tvůj kamarád. Nedá se dělat nic jiného, než se vrátit domů pro svůj stan. Vrať se tedy zpět na start a začni znovu.
POLÍČKO 8
Nastal večer a byl zapálen slavnostní oheň. U táboráku se obvykle zpívají písně. A proto teď musíš nějakou zazpívat (stačí alespoň sloka). Pokud nějakou zazpíváš, dostaneš 1 bod. Pokud zazpíváš nějakou, která se k táboráku obzvláště hodí (trampskou, country, folk a pod.), získáváš 2 body. V obou případech můžeš jít navíc o dvě políčka vpřed. Pokud při zpěvu použiješ i nějaký hudební nástroj, získáváš 3 body a postupuješ o čtyři políčka vpřed. Nezapomeň, však, že písničky se během hry nesmějí opakovat! Pokud se ti nepodaří zazpívat nic, tak nejen, že žádné body nedostaneš, ale dokonce se musíš o dvě políčka vrátit. (Limit na vybrání písničky je 30 sekund)
POLÍČKO 13
Ráno se při rozcvičce zjistilo, že se na poli nad táborem přes noc objevily záhadné kruhy v obilí. Tebe to samozřejmě nesmí nechat klidným. Ten, kdo se chce utkat se zlým duchem, bytostí tajuplnou až nadpřirozenou, tak by se měl umět tváří k tvář postavit i k tomuto jevu. A tak je jdeš prozkoumat. Zjišťuješ, že jsou ještě tajemnější než kterékoliv jiné. V jejich okolí je zvláštním způsobem zakřivený časoprostor, a to tak, že v závislosti na tvojí rychlosti se z nich přemístíš jinam. Házíš tedy ještě jednou. Padne li ti jednička, dvojka nebo trojka, vrátíš se o tolik políček zpět, kolik je jejich dvojnásobná hodnota. Padne li nám čtyřka, pětka nebo šestka, posuneš se o tento počet políček vpřed.
POLÍČKO 22
Je horké léto, a to je třeba hodně pít. Na výletě nemáš zrovna s sebou žádné pití, a proto se ti hodí nedaleká studánka, o které se traduje, že má léčebné účinky. Nalij si proto do skleničky či hrnku jakoukoliv minerální vodu (nemáš-li, můžeš použít limonádu nebo čaj) a zkusit ji vpít během deseti sekund. Když se ti to podaří, můžeš postoupit o tři políčka dopředu a připsat si 1 bod. Pít však i nemusíš. Zůstaneš ovšem bez bodu a odtud zrovna nikam nepostoupíš.
POLÍČKO 29
Oddílovým vedoucím jsi byl pověřen, abys připravil dřevo na večerní oheň. Než ho (tentokrát v duchu) nařežeš, zdržíš se dvě kola. Za odměnu dostaneš 1 bod.
POLÍČKO 34
Jednou z dalších překážek je řeka, kterou je třeba přebrodit. Ale proč ses ještě nenaučil plavat? Voda tě strhla s sebou a nám se tě podařilo zachytit u mostu u políčka č. 25. Tak se musíš k tomuto políčku vrátit.
POLÍČKO 40
Právě jsi přišel do hlubokého černého lesa, ve kterém jsi zabloudil. Než najdeš cestu, musíš dvě následující kola hrát se zavázanýma očima. Ničeho se neboj, tví soupeři ti jistě s pohybem figurky pomůžou. Pokud se ti během těchto dvou kol podaří vstoupit na políčko 45, připiš si 1 bod. (V případě, že by se stalo, že by byli takto postiženi všichni hráči, zdržte hru cca na tolik minut, kolik je počet hráčů)
POLÍČKO 45
Právě stojíš u rozcestníku. A stojíš před velkým rozhodnutím. V případě, že si myslíš, že máš dostatek bodů pro boj se zlým Duchem, můžeš jít cestou k hradu. Pokud si to nemyslíš, tak pokračuj ve směru šipky do dalšího okruhu, abys získal ještě další body. Nezapomeň ale, že mezitím, co ty budeš získávat další body, o boj s duchem se může pokusit některý z tvých soupeřů. A také, kdo ví, zda se ti při příštím kole podaří opět šlápnout zrovna na políčko č. 45.
POLÍČKO 52
Právě jsi přišel do pískovcového skalního města, kde na tebe čeká jedna z nejtěžších zkoušek. Musíš zde předvést své horolezecké dovednosti. Pokud se ti povede za 30 sekund vyjmenovat tři až deset jakýchkoliv existujících hor či vrcholů, jsi dobrý a můžeš postoupit o jedno políčko dál a k tomu si připsat 1 bod. Pokud se ti za tuto dobu podaří vyjmenovat více než deset vrcholů, jsi skvělý, můžeš postoupit a dvě políčka vpřed a připsat si 2 body. Pokud se ti v tomto druhém případě navíc dodatečně podaří vzpomenout ještě na dvě osmitisícovky, jsi vynikající, postup o tři políčka vpřed a připiš si 3 body. Pokud si ale na žádný vrchol nevzpomeneš, tak na tuto zkoušku nestačíš. Padáš dolů ze skály. A protože jsi utrpěl vážný, ne-li přímo smrtelný úraz, hra pro tebe zde končí.
POLÍČKO 59
Pokud se ti podařilo šlápnout na políčko č. 59, tak jsi se dostal na rozhlednu (připiš si za tento výkon 2 body) a vidíš z ní celé nejširší okolí. To je pro tebe výhodou, takže můžeš postoupit o pět políček dopředu.
POLÍČKO 71
Přicházíš ke staré roubené chalupě, typickému podhorskému stavení, které vypadá jak z pohádky. Nevíš kudy dál, a tak se v ní zeptáš na cestu. Stařena, která ti poradí, je sice moc hodná, ale paměť jí už tak neslouží. Ty to nevíš a dáš na nejí rady. Zjistíš to pozdě, když se nacházíš na políčku 51. Odtud pak musíš pokračovat dál ke skalnímu městu, k rozhledně a dál po okruhu, dokud zas nevstoupíš na pole číslo 45.
POLÍČKA 74 - 78
Jsi v nejdůležitější části své hry. Nejdříve spočítej všechny své získané body. Pak si vezmi hradní karty a zamíchej, jak nejlépe to jde. Jejich hodnoty samozřejmě vidět nesmíš. Pak si je rozlož a jednu vytáhni. Na ní je napsána aktuální síla našeho hradního ducha. Pokud karta obsahuje vyšší hodnotu, než je počet tvých bodů, tak jsi ducha nepřemohl. Ztrácíš všechny body a vracíš se k políčku č. 45 a musíš je získávat znovu.
Pokud je na kartě nižší hodnota, ducha jsi přemohl a můžeš pokračovat pro poklad. Pokud přitom ještě vstoupíš na políčka č. 75, 76, 77 a 78, tak už pro tebe nemají žádný význam.
CÍL
Jestliže jsi došel až sem, tak ti gratuluji. Stáváš se vítězem hry. V hradní věži jsi nalezl ukrytý poklad, jenž se ti stává odměnou. Zkontroluj si však, zda si cíl neminul. To znamená, že na kostce padla větší hodnota, než byl počet políček k cíli. V tom případě se vrať tam, kde jsi stál před hodem kostkou. K pokladu se pokusíš dostat opět v příští hře.
Hezkou zábavu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Psal jsem právě před rokem: Adventní kalendář: Dnes by chodily Barborky
V minulých staletích byla adventní doba plná magických postav, z nichž se do současnosti dochoval jen sv. Mikuláš. Další postavou, která též v dávných časech chodila městy a vesnicemi, byla Barborka. celý článek
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I dnes přidám odkaz na jednu vánoční píseň. A tentokrát to bude jedna vánoční country píseň, jmenuje se „Vánoční vlak“ a nazpívali ji Zelenáči.
http://www.youtube.com/watch?v=4VVOgUqXLas
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Související články
V rubrikách:
1. prosince: Adventní českosměrka
2. prosince: Jak si postavit roubenou chalupu
Libor Čermák
Ve srubu pod skálou

Po zázračném osvobození z indiánského zajetí se naši přátelé dostávají do srubu trapera Donalda, kde je jednak čeká odpočinek s idylkou, ale také se dozvědí jedno velké překvapení.
Libor Čermák
Zázračné vysvobození z indiánského zajetí

Cesta našich přátel za tajemnou čelenkou pokračuje přes Brazelovu farmu, kde si budou vyprávět staré indiánské legendy. Nakonec ale padnou do indiánského zajetí. Ale i zde najdou spojence, který jim spolu s Manitouem pomůže.
Libor Čermák
Indián v Roswellu

Naši čtyři přátelé Tom, Jack, Dan a indiánských hoch Tokakua se ukryli ve vesnici Apačů. Proč? Když byly u petroglyfů Tří řek, všimli si, že je pronásledují čtyři banditi ze strýcova gangu. Morgan, Hill, Smith a Dark.
Libor Čermák
Tajuplnosti indiánských souhvězdí

Ve scifi westernu "Putování za tajemnou čelenkou" teď naše bandity pronásledované hrdiny převede sám velký Manitou přes hory a dostanou se tak do apačské vesnice, kde mimo jiné budou rozjímat nad indiánském pojetí hvězdné oblohy.
Libor Čermák
U Petroglyfů Tří řek

Dnes vás hrdinové mého seriálu přivedou na málo známé posvátné místo severoamerických indiánů, které je jistě zajímavé i z hlediska záhad a archeoastronautiky. K Petroglyfům Tří řek v Novém Mexiku.
Další články autora |
Skokem do propasti Macocha ukončila život matka oběti střelby na fakultě
Skokem do Macochy ukončila o víkendu život matka jedné z obětí tragické střelby na Filozofické...
Bílá rakev, věnec od Gottové. Na rozloučení se Slováčkovou dorazil i prezident
Rodina a přátelé se v kostele v centru Prahy rozloučili Annou Julií Slováčkovou. Zpěvačka a...
Výbuch v Poličce: ostraha hlásila, že se předtím nad areálem vznášely cizí drony
Exploze v muničním areálu v Poličce, k níž došlo koncem března, stále vyvolává otázky. Ačkoli...
Bili ho, řezali a natáčeli, jak umírá. Mladíci umučili třináctiletého kluka, pro zábavu
Premium Mladistvý spolu s kamarádem zabil v Děčíně před třemi lety třináctiletého chlapce. Nebývale...
Vojenská letuška Lenka podlehla nádoru, lidé jí přispěli miliony na léčbu
Vojenská letuška Lenka Růžková, které do života vstoupila před asi dvěma a půl lety výjimečně...
Musíme vědět, co si vyjednat při odchodu z EU, učí Slováky Ficova europoslankyně
Slovenský expremiér a dnešní opoziční europoslanec Ludovít Ódor zveřejnil video, v němž jeho...
Tradice přežila odsun i totalitu. V Šabině vyrazili kluci s rachtačkami
Každoročně vyrážejí kluci ze Šabiny na Sokolovsku na obchůzku mezi domy a lomozí přitom dřevěnými...
Dva mrtví při nehodě na Orlickoústecku, řidič po smyku narazil do stromu
Dva lidé zemřeli dnes kolem poledne při dopravní nehodě mezi Českými Heřmanicemi a místní částí...
Francouzský právník píše prezidentovi, aby vrátil zákon o poplatcích za ČT
Začátkem dubna Senát schválil zákon, který zvyšuje poplatky České televizi a Českému rozhlasu a...
- Počet článků 2384
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1903x
Seznam rubrik
- 2. světová válka
- Adventní kalendář 2016
- Adventní kalendář 2018
- Cesta za tajemnou čelenkou
- Dělostřelecká tvrz Libor
- Dovolená 2015 - Broumovsko
- Dovolená 2017 - Chebsko
- Dovolená 2018 - Orlické hory
- Dovolená 2019 Králický Sněžník
- Dovolená Český ráj 2016
- Drážďany 2016
- Hrdinové Čeksasu (seriál)
- Chiranikenovy záhady (seriál)
- Jaroslav Foglar na mém blogu
- Kruhy v obilí - rok 2015
- Kruhy v obilí - rok 2018
- Kruhy v obilí 2017
- Kruhy v obilí rok 2016
- Kruhy v obilí rok 2019
- Páťa a kolo Zláťa (seriál)
- Plitvická jezera 2018
- Vánoční doba 2015 (seriál)
- Velikokoční Jeruzalém 2017
- Velikonoce 2015
- Výročí havárie UFO (seriál)
- Záhady států USA
- Křesťanské záhady a zázraky
- tábornictví a turistika
- záhady
- myšlenky
- výlety a tramping
- Politika a společnost
- stavitelství a architektura
- křížovky, luštěnky, kvízy, log
- Kruhy v obilí - rok 2008
- UFO - případy 2009
- ekologie
- Kruhy v obilí - rok 2009
- Tajemná místa dávné Anglie
- příběhy
- multidimenzionální prostor
- Po stopách trampské historie
- archeoastronautika
- Vesmír a život v něm
- Galerie
- Keltové
- Záhadologické zprávičky 2010
- Kruhy v obilí - rok 2010
- agrosymbolová ohlédnutí
- Kruhy v obilí - rok 2011
- Havárie UFO
- Obrázky z cest
- Kruhy v obilí - rok 2012
- dovolená 2012 Sloupsko
- inline bruslení
- adventní kalendář 2012
- Kruhy v obilí - rok 2013
- 7 divů světa archeoastronautic
- cyklistika
- dovolená 2013 - Jeseníky
- Velikonoce 2014
- Zima a lyžování
- adventní kalendář 2013
- děti, výchova a vzdělávání
- Záhady sluneční soustavy
- Kruhy v obilí - rok 2014
- dovolená 2014 - Chorvatsko
- adventní kalendář 2014
- Inlajnový duch (seriál)
- NE islamizaci Evropy
- NE juvenilní justici
- Záhady starověkého Egypta
- Osobní
- Nezařazené