Dovolená s cestovní kanceláří - sliby versus realita

Obecně nemám moc zkušeností u cestovních kanceláří, nerada vkládám svůj osud do cizích rukou. Rozhodla jsem se ale udělat výjimku s ohledem na můj 5. měsíc těhotenství a některé další faktory. Hnána podivnou panikou, že po porodu už se asi dlouho nepodívám nikam, jsem nakonec trošku přemluvila manžela, abychom vyzkoušeli takovou mini dovolenou na 5 dní (4 noci) s cestovní kanceláří. Už dlouho jsem měla v hlavě Řecko – teplo, moře, spousta míst k navštívení…nakonec mi padl do oka ostrov Zakynthos.

Čekali byste ve 4* hotelu třeba na každém patře vlaštovčí hnízda?

Co je důležité napsat na začátek - znění inzerátu cestovní kanceláře.

-4 noci, all inclusive

-4* hotel, bar, wifi zdarma, velký bazén, lehátka a slunečníky zdarma, pokoje s telefonem, satelitní TV, trezor k pronajmutí, chladnička, klimatizace, fén, vana nebo sprcha, balkon. Dvoulůžkové pokoje jsou navíc s výhledem na bazén.

- při objednání all inclusive navíc obědy formou bufetových stolů. Dopoledne a odpoledne snacky. Od 10:00 hod. do 23:30 hod místní alkoholické a nealkoholické nápoje.

Chyba první – středoevropské vnímání hvězdiček.

Ačkoliv nejsem nijak zvlášť zcestovalá, přeci jen mám i díky své práci určitou představu o značení úrovně hotelů v podobě hvězdiček. Tomuto hotelu bych dala tak 3 hvězdičky s přimhouřením oka a možná 2 a ½ hvězdičky, kdybych to brala dle reality. Aniž bych musela nějak zacházet do detailů, prostě to byl starší, nepříliš dobře udržovaný hotel. Na každém poschodí měly nad nouzovými světly hnízdo vlaštovky, polovina toalet v hotelové restauraci nebo kdekoliv po hotelu byla z technických důvodů zavřená a to už ani nemluvím o všudypřítomném zápachu na těchto místech. Chápu ovšem, že toto je pravděpodobně všude stejné s ohledem na jejich stav kanalizace, jež vám ani nedovolí hodit toaletní papír do toalety.

Chyba druhá – očekávání pokoje

Pro bližší informace o pokoji jsme ještě dohledali oficiální stránky hotelu. Zaplatili jsme si nejdražší variantu pokoje s výhledem na bazén a dle informací z jejich webu, jsme očekávali pokoj 25-30 m2, standardní koupelnu, ledničku, satelitní televizi, velkou terasu a hlavně volně dostupnou wi-fi. Tento hotel byl jeden z mála, který poskytoval na pokoji wi-fi a bylo to jedno z hlavních kritérií, proč jsme jeli nakonec sem. Pro jistotu jsem si ještě speciálně žádala ověření této informace u cestovní kanceláře. Zní to možná trochu divně, ale aspoň nějaký kontakt se světem. Spousta ostatních hotelů měla wi-fi za poplatek, což mi dnes připadá trochu barbarské.

Realita byla tvrdší. Po otevření dveří jsme uviděli něco jako větší kumbál na uklízení o velikosti cca 12 m2, kam se vešla tak akorát velmi vrzací postel a skříň bez poliček. Lednička nikde, malá závěsná televize nabízela asi 3 německé a jeden místní program, žádná dostupná wi-fi, na balkonek by se nevešly ani 2 židle vedle sebe a výhled samozřejmě nikoliv na bazén, ale někam na pole. Vrcholem všeho byla koupelna. Ta byla tedy skutečně nechutná. Připomínala staré komunistické garsonkové koupelny v paneláku. Uprostřed podlahy byl rzí sežraný a plesnivý vývod odpadu, který pěnil a bublal, pokud jste použili ve sprše moc umývacích prostředků. Odpad v mini vaničce byl okolo rezavý, kohoutky potažené vodním kamenem, mezi dlaždičkami plíseň. Toaleta měla prkénko, které bylo jednak menšího rozměru a jednak se po dosednutí vysouvalo stranou. O pocitu čistoty ani nemluvím, bez pantoflí ani ránu.

Chyba třetí – očekávání pochopení

Možná si řeknete, zajdu na recepci a nějak to vyřešíme, protože tady se bydlet nedá a neodpovídá to tomu, co jsme si zaplatili. Pravda, levné to rozhodně za 4 noci nebylo. Nicméně recepční pro nás pochopení neměla. S výrazem, že ji dost otravujeme a ona stejně žádný jiný pokoj nemá, nás celkem hbitě odpálkovala. Prý nám nechá donést ledničku na pokoj, pokud nám tak chybí. Je pravda, že zabodovala hned po příjezdu, když nám „mile“ oznámila, že pokoj ještě nemáme připravený. Víc nic, tečka. Na dotaz, zda si někde můžeme zatím nechat věci, řekla, že támhle…  a neurčitě mávla na prostor vedle recepce. O nějakém pocitu bezpečí uskladněné batožiny nemůže být ani řeč. Jelikož nám delegátka zájezdu doporučila uschovat vše důležité v sejfu na pokoji, první věc, kterou jsme té milé paní zaplatili, bylo 7,5 Eura za pronajmutí sejfu. Ovšem, náš malý notebook se do něj stejně nevešel, takže to nejdražší jsme sparťansky schovávali pod věci a trnuli, zda to tam večer ještě bude.

Pokusili jsme se tedy najít pochopení u naší delegátky, která začala s milou recepční vyjednávat. Předně nám potvrdila, že hotel je přebookovaný (zajímalo by mě, jak takový fakt vzniká??) a že některé hosty museli ubytovat i jinde. Takže pro nás skutečně jiný pokoj nemají, ale za 2 dny snad bude něco k mání. Při délce zájezdu 4 noci je to lákavá nabídka. Nicméně na 3 hlavní faktory jako žádná wi-fi na pokoji, nechutná koupelna a zaplacený nejdražší pokoj s výhledem na bazén, tak na toto alespoň zareagovala. Vyjednala nám vrácení poplatku za sejf a příslib přestěhování druhý den.

Chyba čtvrtá – očekávání kvality all inclusive

Je pravda, že s touto službou nemám žádnou zkušenost. Předpokládám, že servírování nápojů do malých plastových kelímků se děje všude. Horší to bylo ovšem s kvalitou nápojů. Nejdříve jsem zkusila coca-colu. Bohužel chuť koly bych hledala marně. Nápoj se shodoval jenom barvou. Druhý na otestování přišel tonik, ale výsledek byl stejný. Jablečný džus chutnal chemicky jakoby z prášku a pomerančový džus se dal vypít s trochou naředění vodou. I přes své těhotenství jsem chtěla tedy ochutnat alespoň trochu místního vína…zase vedle. Někde jinde možná, ale na hotelu nikoliv. Ani červené ani bílé se nedalo vůbec vypít a bílé navíc chutnalo jako dolihované. Manžel vyzkoušel pivo (velmi slabé), což je asi dobré, pokud se nechcete v tom teple rychle opít. Další nápoj na řadě byl gin s tonikem, ale jelikož tonik nechutnal jako tonik a gin byl nějaký patok pochybného názvu, celkový výsledek byl opět smutný se závěrem neopakovat. Nakonec jsme byli nejspokojenější s obyčejnou vodou, kterou jsme si mohli natáčet sami. Kávu podávali pouze instantní, údajně mají rozbitý presovač.  Kvalitu nápojů bych tedy hodnotila jako velmi nízkou.

Jídlo na hotelu docela ušlo, ale doplňky hlavních jídel byly stále stejné. Každý den to samé ovoce (meloun, bluma a letní jablko) a každý den ten samý desert (pudink/rosol, čokoládová pěna). Tady bych řekla, že all inclusive je i na škodu, ochudíte se o zážitky z místních taveren a rozmanitost některých jídel, protože na hotelu zase takový výběr není. Na druhou stranu testování místní gastronomie může být citelný zásah do peněženek.

Závěrečné řešení

Nakonec jsme se stěhovali po první noci do lepšího pokoje, ovšem stále neměli s orientací na bazén a wi-fi tam také nešla, takže nás stěhování čekalo i další noc. Pak už se dalo říct, že pokoj odpovídal tomu, co jsme očekávali. Delegátka nám ještě vyjednala symbolickou slevu 59 Euro za potíže a nedostatky pokoje.

Nutno říct, že Zakynthos je moc pěkné místo, které stojí za to vidět a objevit jeho krásy. Voda v moři je nádherně modrá a můžete si vybrat z několika zajímavých výletů (pokud vám je nezruší pro silný vítr a velké vlny jako nám). Celkově jsme si ale dovolenou užili a ostrov bych rozhodně doporučila. Pro příště ovšem vím, že je důležité věnovat větší důraz výběru ubytování a recenzím uživatelů. Na stránkách cestovních kanceláří většinou moc negativních recenzí nenajdete.

Autor: Lenka Čenščáková | pondělí 19.8.2013 15:34 | karma článku: 16,66 | přečteno: 1874x

Lenka Čenščáková

Nevím, kým jsem a kam patřím

Někdo ví od dětství, co bude jednou dělat. Někdo jiný neví vůbec a to může být trochu problém. Bohužel patřím do té druhé skupiny.

31.12.2023 v 9:58 | Karma: 13,66 | Přečteno: 328x | Diskuse| Osobní

Terapie psaním 1

Proč nezkusit něco, co údajně funguje. Tenhle článek je moje vzpomínka na prostředí, ze kterého pocházím, do jaké situace jsem se narodila. Zároveň je to pokus vypsat ze sebe určitou marnost, kterou okolo toho všeho stále cítím.

7.12.2022 v 18:08 | Karma: 14,05 | Přečteno: 374x | Diskuse| Osobní

S prádlem do prádelny?

Moje první zkušenost s veřejnou prádelnou nedaleko našeho bydliště v Nuslích. Dlouho jsem se bránila, ale nakonec jsem prostě musela jít :).

28.4.2019 v 9:35 | Karma: 18,71 | Přečteno: 1041x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Rehabilitace? Jedině Beroun!

Koncem léta jsem pobývala 3 týdny v Rehabilitační nemocnici v Berouně po operaci bederní páteře. Jestliže máte nějaké potíže (nejen) s pohybovým ústrojím, rozhodně doporučuji RNB vyzkoušet.

11.11.2018 v 22:22 | Karma: 18,66 | Přečteno: 5748x | Diskuse| Osobní

Život přistěhovalce do Nuslí

Nusle mají mnoho podob a žijeme tu s rodinou příliš krátce na to, abychom je zcela objevili. Co se však přehlédnout nedá, jsou bezohlední majitelé psů, kteří vytvářejí temný a smradlavý obraz této čtvrti.

20.9.2018 v 14:14 | Karma: 22,30 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Pláničkova metoda v praxi. Turecký farmář pouští slepicím Mozarta, nesou víc vajec

15. května 2024  6:35

Po vzoru legendární české komedie Slunce, seno, jahody, v níž muzikou zvyšoval dojivost krav...

Bidenova administrativa má nový balík zbraní pro Izrael, vyjde na miliardu dolarů

15. května 2024  6:22

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena pokročila v přípravách balíku zbraní a munice pro...

Vláda má jednat o programu návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45

Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu má na programu vláda. Platná podoba lex Ukrajina...

Ženě vybuchla ve vagině petarda, málem zemřela. Před soudem stane její manžel

15. května 2024  5:10

Před soud předstoupí Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

Žena vodnář se všemi klady i zápory, které k tomuto znamení patří.