Zmatený cestovatel – cyklistika na okruhu v Zolderu

Reportáže z cest zmateného cestovatele. Tentokrát o tom, jak jsem se jal chmury vyhnat z hlavy cyklistikou na okruhu v Zolderu.

Lehce po poledni mě přepadl splín. Vzhledem k tomu, že se v zahraničí blbě peče třeba chleba a špatně staví třeba zeď, hrozilo akutní nebezpečí depky.

A pak, cestou z práce to přišlo. Zrovna jsem jel krásnou rychlostí 20 km v hodině za pelotonem cyklistů, kteří vědomí si své početní převahy ostentativně ignorovaly fakt tvořící se kolony, když mě to napadlo. Půjdu si zajezdit na kole.

V Belgii bydlím v hotelu, který je přímo u závodního okruhu v Zolderu. Dříve se tu jezdila F1, dnes se taky občas nějaký ten závod jede, ale nejvíc je využíván cyklisty a bruslaři na in-line bruslích. V Belgii je vůbec cyklistika populární. Každý večer to tady vypadá jak v jižní Asii nebo v Neratovicích při střídání směn ve Spolaně.

V hotelu jsem se převlékl do sportovního, půjčil si kolo, vzpomněl na dětská léta a cyklistické tábory a sebevědomě vyrazil s vizí, že splynu s davem.

Ve čtvrt na sedm, kdy se okruh otevírá pro veřejnost stálo u brány asi pětadvacet nablýskaných poloprofesionálních bicyklů, u každého atletická postavička v cyklistickém dresu, helmě a brýlích a já.

Kolo s dámským rámem, řidítka model vlaštovka, přehazovačka jen na zadním kole a u kola postavička v tričku, kraťasech a teniskách za čtyři stovky.

Jsem trochu vyšší postavy. Bez pár čísel 2 metry. Kolo na mne nebylo dimenzováno. Sedlovku jsem vytáhl z rámu asi tak při dosažení dvou třetin výšky, kterou potřebuju. „Vyděržaj pijaněr, vyděržaj,“ řekl jsem si už předtím v hotelu.

Nesplynul jsem. Nikdo se ale nesmál nahlas, jen mě všichni z povzdálí se zájmem, úlekem, údivem a možná i úctou k mojí odvaze pozorovali.

Vyrazili jsme na dráhu. Startovní rovinka lehce z kopce, levá 90, táhlá pravá 180 a začal mírný protisvah a ne tak mírný protivítr. Sportovci prosvištěli a já osiřel.

Ne na dlouho. Za chvíli mě začali předjíždět sportovci, kteří dorazili později. V průběhu druhého kola 4 a čtvrt kilometrového okruhu už drandilo po dráze atletů s poloprofi koly asi 100 + 1 já.

Tou dobou jsem také zjistil, že kolo není dimenzováno nejen na mojí výšku, ale ani na mojí váhu. Postupně jsem sjel se sedlovkou až téměř na rám a vypadal jako vlk z jen počkej zajíci.

Sportovci míjející mne neúprosně minimálně dvakrát za kolo už se naprosto nepokrytě smáli a málem jsem způsobil hromadný kolaps, když mne jeden z nich, vůdce pelotonu, spatřil a málem ho to shodilo ze sedla.

Hrdě jsem opět vytrhl sedlovku a nastavil jí na nejvyšší pozici, srdnatě odkroužil ještě další dvě kola a s hlavou vztyčenou odjel na hotel. Sice jsem s davem nesplynul, ale splín byl zažehnán. A to, že jsem zvednul náladu ostatním beru jako bonus.

Autor: Jan Krauskopf | středa 1.7.2009 12:17 | karma článku: 16,77 | přečteno: 1188x

Jan Krauskopf

Kozel zahradníkem aneb "Korupce? Prostě jí odstraníme"

V naší krásné zemi víme, že u nás řádí korupce. Že korumpují všichni a všechny. Teda kromě nás, samozřejmě. A protože je korupce nešvar, se kterým je potřeba bojovat, dali jsme v minulých volbách druhý nejsilnější mandát hnutí vlastněnému člověkem, který čelil podezření z korupce při privatizaci Unipetrolu i mezinárodně. Kdo jiný by mohl vědět lépe, jak s korupcí zatočit?

13.11.2014 v 8:57 | Karma: 14,91 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Jan Krauskopf

Pohlavní výzkumníci a výzkumnice bijte na poplach!

„Tak nám dráhy zavádějí kupé jen pro ženy, pani Müllerová,“ chtělo by se říci slovy klasika. Ženy se nám necítí ve vlacích bezpečně, a tak vznikají vagóny vyhrazené jen pro dámy. Je to věc naprosto logická, a v zásadě hodná podpory. Proč tedy k ní psát blog? Protože krásně ukazuje absurditu pohlavních výzkumníků a výzkumnic.

6.2.2012 v 9:11 | Karma: 22,92 | Přečteno: 1006x | Diskuse| Ostatní

Jan Krauskopf

Asociace profese učitelství sednout! Za 5!

Bylo jen otázkou času, kdy nějaká horda krasoduchů přijde s názorem, že je vlastně nespravedlivé, aby někdo měl jedničky, někdo dvojky a někdo propadal. Ten krásný okamžik nastal.

1.11.2011 v 9:07 | Karma: 18,32 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ostatní

Je nám třeba nová ERA...

... Evropská Ratingová Agentura, aneb na horní palubu Titaniku zve k tanci a poslechu Evropská Unie.

14.10.2011 v 9:03 | Karma: 16,66 | Přečteno: 919x | Diskuse| Ostatní

Zoufalství ČSSD v přímém přenosu

O vystoupení ekonomického "experta" ČSSD v Událostech komentářích 27.7.2011 na téma daňového paušálu a stavebního spoření.

28.7.2011 v 9:05 | Karma: 29,10 | Přečteno: 1844x | Diskuse| Ostatní

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Fiala míří do Itálie. S Meloniovou a Mattarellou bude řešit migraci i Ukrajinu

13. května 2024  8:49

Premiér Petr Fiala zamíří v pondělí odpoledne do Říma, kde ho čeká jednání s tamní premiérkou...

Slunečný začátek týdne ve středu vystřídají přeháňky. O víkendu bude bouřit

13. května 2024  6:20,  aktualizováno  7:18

Počasí v Česku bude zpočátku týdne slunečné a s maximálními teplotami až do 25 °C. Změna ovšem...

Šojgu končí v křesle ministra obrany. Putin chce místo něj Bělousova

12. května 2024  20:34,  aktualizováno  13.5 7:14

Ruský prezident Vladimir Putin navrhl jmenovat dosavadního prvního místopředsedu vlády Andreje...

Americký voják zadržený ve Vladivostoku se odvolal proti vazbě

13. května 2024  6:43

Americký voják, kterého na začátku tohoto měsíce zadržely úřady ve Vladivostoku na ruském Dálném...

• Průměrná čtenost 1945x
... si udělejte úsudek sami :-)