Děkujeme za pochopení.
Londynanka
ve svete to ale funguje
Moje deti chodi do skoly v UK, kde se opravdu hodnoti progres a ne znamky. Drive jsem si nedokazala predstavit, ze neco takoveho muze fungovat, ale ono to funguje a ja jsem moc rada, ze to tak je. (poznamka, jde to i ve tridach s 30ti detmi). Jedna moje dcera je velmi nadana, v Cechach by vzdy mela jednicky. Jenomze, ja bych nevedela, jestli ma jednicky jenom proto, ze je nadana a nemusi pro to delat nic (to byl muj pripad), nebo dela neco navic, aby mela super plus jednicky. Tady to vim presne. Naopak, druhe me ditko by bylo pravdepodobne zdcela prumerne, neco mezi 2-3 kdyby se neucila. Pokud by se ucila a ja ji tlacila, tak to take dotahne na jednicky, jenomze - druhe ditko by se opravdu snazilo a neco delalo, zatimco to prvni by nedelalo nic - proc taky, jednicku dostane stejne.
Jan Krauskopf
Re: ve svete to ale funguje
Děkuji za nesouhlasnou reakci - bez ní není možná diskuze :-)
Vzhledem k tomu, že máte osobní zkušenost od jinud, můžete mi prosím říci, jak podle hodnocení progresu poznáte, jestli vaše děti umí vše, co se od dětí jejich věku očekává, že umět budou? Mimochodem moje známá, Francouzka vyučující v Anglii Španělštinu, právě tento systém poměrně dost kritizovala, stejně jako absolutní neúctu Anglických dětí k jakýmkoliv autoritám...
Z mého pohledu (a uznávám, že možná špatného), je snaha sice důležitá, ale ani zdaleka tak důležitá, jako výsledek. Je pěkné, že se někdo snaží, a ošklivé, jestli se nesnaží, nicméně ve finále se počítá stejně jen to, jestli člověk umí, nebo neumí. Souhlasíte?
Hezký den
JK
jita
Nedovedu si to představit
To co ta paní požaduje se dá praktikovat na malotřídách do cca 20 žáků. Když je jich ve třídě 30, je to problém. Na druhou stranu u neteře vidím, že se za 9 let nenaučila učit. Vždy se naučí na zkoušení, písemku a potom to během 14 dnů v klidu zapomene a nahradí to jiným potřebným učivem. Něco málo jí tam zůstane, ale když jí předmět nebaví, je to jako by se učila jednu bádničku za druhou. Škola potřebuje změnu, ale ne takovéhle experimenty.
1. děti by měly umět číst a psát a základní počty do 7 let - odporuje to tomu odkládání a tzv. prodlužování dětství. Zkuste se zeptat nějakého odborníka na mozek
2. děti by se ještě během toho učení měli naučit učit. Je na to spousta metod. Lidé, kteří se tím zabývají, velmi kritizují způsob učení tady na školách a nejen základních a středních, ale i jazykové kurzy. Prý se dá učit lépe a s mnohem větším efektem a dobou zapamatování. Možná by v rámci studia pedagogové měli zabrousit i do tohoto oboru.
culka
Re: Nedovedu si to představit
podle vašeho podání se neumím učit ani já sama, natož moje děti... ale živím se tím, co jsem se naučila ponejvíce na českých školách a co jsem vstřebala z literatury jen tak mimochodem. Domnívám se, že přílišný důraz na "učení se" škodí. Člověk se má dovídat, číst si o zajímavých věcech a pídit se po dalších informacích. Záměrně nevedu děti k učení. Maximálně k praktickým návykům (opět máme prvňáčka).
petrph
již nyní vláda nastavila objektivní státní maturity
Stačí aby MŠ nařídilo podobné zakončovací státní zkoušky na základních školách a podobné bláhové představy APU vezmou rychlý konec. Jestli děti při těchto zkouškách nedosáhnou předepsaný počet bodů, nebude jim uznané ani dokončené základní vzdělání,čili s postupem na střední školy (i jen učiliště) se budou moci rozloučit. Potom asi rodiče za podobné metody učení a hodnocení "za pokrok" na učitele použijí starý dobrý lynč....
ashenshugar
Re: již nyní vláda nastavila objektivní státní maturity
Základní školy by skutečně takovou "malou maturitu" potřebovaly jako sůl, protože příjímačky SCIO jsou pouhým výsměchem.
- Počet článků 74
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1945x