kOmický blog XXIV.

Odjíždíme na dovolenou s dětmi, zajišťujeme chod domu a zjišťujeme, že není snadné jej na delší dobu opustit.

Ve čtvrtek jsme absolvovali grilování se sestrou a švagrem, v pátek sbalili zavazadla a v sobotu vyrazili na dovolenou. Nikdy mě nenapadlo, jak složité může být odjet. Týdnu mimo zaměstnání předcházelo (kromě běžného nakupování, praní a balení) poměrně složité koordinování stavebních prací s návštěvami babičky, která má zajistit přežití našich zvířat a rostlin. Tvorové konzumují a vyměšují, někteří by i rádi pobíhali po dvoře… a na zahradě vesele zraje ovoce i zelenina, byť obojí sužováno suchem. Bude-li čas, sepíšeme k domu uživatelskou příručku. Zatím jsme jen babičce předali klíče a ústní instruktáž.

Grilování s rodinou bylo příjemné, bylo po dešti (což je v letošním suchém létě rarita), seděli jsme na našem dvorku s výhledem na hromadu suti a odkvétající hortenzii a probírali mimo jiné probíhající stavbu i možný společný pobyt na chatě. Došlo též na kreslení vazby cihel při budování schodů do sklepa, ale mně postačilo vstřebat informaci, že se k jejich stavbě schyluje.

Rovněž jsme společně dospěli k v pořadí již třetí možnosti, jak pro mě levně opatřit menší „přibližovadlo“ na cestu do města. Pevně doufám, že jedna z možných variant vyjde a nebudu muset trápit dieselový motor patnáctikilometrovým přejížděním.

Kolem půlnoci nás sestra a švagr (po čtvrtém posledním „panáku na rozloučenou“) opustili, přičemž po sobě zanechali švagrovu mikinu a lahev, kterou obdržel k svátku. Panákům jsem se vyhnula, přesto samotné ponocování mi evidentně neprospívá. Ale přijala jsem ho jako trénink na dovolenou.

Dovolenou jsme termínově naplánovali skvěle, aniž bychom to věděli - týden tropických veder jsme trávili v lesích na severu Čech. Sice jsme ve stejném "koňském" penzionu už dvakrát byli, ale okolí skýtá možnosti, které jsme dosud nevyčerpali. Na letních dovolených chodím ráno běhat, abych zbytečně nerušila spící členy rodiny. Severní Čechy jsou krásné i v šest ráno; navíc ještě nebylo na pohyb horko.

Děti upřednostňují pobyt zavěšeni na místní wifi, který občas zamění za ponoření do bazénu, ale k několika výletům jsme je donutili. Samozřejmě si - s výjimkou puberťáka - sedli i na koně. Při výletech jsme se mimo jiné podívali do Německa na skalní hrad a na Kokořín, kde jsem si konečně po letech ověřila přítomnost stánku s párky.

Z nepochopitelných důvodů jsem z dovolené strávené chůzí, během a pokusy o jízdu na koni odjížděla s bolavým loktem. Alespoň jsem netrávila cestu zpět ohrožováním sebe i ostatních pletacími dráty při vytváření později nenošených svetříků, což jinak běžně dělám.

Z kraje pískovcových útvarů jsme se vraceli ve čtvrtek, přičemž jsme se na tři hodiny zanořili do aquaparku v Čestlicích. Následným pozdním obědem v running sushi jsme splnili potomkům jeden dětský sen, ale současně dost provětrali tatínkovu peněženku.

Tropické teploty bez srážek zahradě neprospívají. Kouzelná babička při třech (místo původně plánovaných dvou) návštěvách obstarala zvířata i zahradu a ještě padající ryngle přeměnila v marmeládu. Musela se v tom horku strašně nadřít, hlavně při zalévání. Plná vděku za tuto pomoc jsem si s mírným mrazením v zádech uvědomila, že péče o děti nekončí, ani když je jim přes čtyřicet.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 7.8.2018 7:30 | karma článku: 15,04 | přečteno: 352x

kOmický blog CDXCVII.

„Od teď jsi odbornice na hokej?“ komentoval drahý choť nevěřícně moji strategickou pozici na gauči u televize.

29.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,20 | Přečteno: 231x | Ona

kOmický blog CDXCVI.

Nikdy nebuď první, nikdy nebuď poslední a nikdy se nikam nehlas dobrovolně. Bohužel se touto univerzální poučkou neumím dostatečně řídit.

26.5.2024 v 7:00 | Karma: 11,36 | Přečteno: 246x | Ona

kOmický blog CDXCV.

Po důkladné přípravě jsme navázali na pracovní vzepětí s takovým nasazením, že manžel zlomil údajně nezničitený rýč.

24.5.2024 v 5:00 | Karma: 13,23 | Přečteno: 210x | Ona

kOmický blog CDXCIV.

Zatímco výkopy nadále ozvláštňují svojí přítomností nádvoří našeho velkopanského sídla, rodina svorně prchá.

23.5.2024 v 6:00 | Karma: 11,44 | Přečteno: 198x | Ona

kOmický blog CDXCIII.

Konstatování, že je třeba se dítěti věnovat, je celkem k ničemu, neuvede-li se od praxe. K naší rodičovské cti možno zmínit, že se o to pokoušíme.

17.5.2024 v 6:00 | Karma: 13,66 | Přečteno: 243x | Diskuse| Ona

Brutální útok nožem v Mannheimu, policista po něm bojuje o život

31. května 2024  13:12,  aktualizováno  18:49

Šest lidí v pátek utrpělo zranění při útoku nožem na náměstí v centru německého Mannheimu, uvedla...

Ženě se do ruky zakousl pes. Muž, který jí přispěchal na pomoc, zvíře zabil

29. května 2024  15:12

Ženu v Žihli na Plzeňsku vážně pokousal volně pobíhající pes. Na pomoc jí přiběhl příbuzný, který...

Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla

29. května 2024  13:51

Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...

Velký podfuk s výsluhou, nemocenská i v civilu. Policisté obírají stát o miliony

31. května 2024

Premium Státu rapidně rostou výplaty výsluh pro policisty, hasiče, celníky či dozorce. Loni Česká republika...

Povodně zpustošily západní Čechy. Zasahovaly vrtulníky, sesuv zastavil trať

2. června 2024  12:06,  aktualizováno  21:58

Části Česka o víkendu zasáhly bouřky provázené místy silným deštěm. Zejména na jihozápadě Čech...

Soudcům doplatíme šest krácených platů zpětně ve výplatě za červen, slíbil Blažek

3. června 2024  15:55,  aktualizováno  16:16

Soudci dostanou v návaznosti na nález Ústavního soudu z minulého týdne nové platové výměry od...

Zákulisí superdebaty iDNES.cz: ve studiu hádky, jinak se lídři dobře bavili

3. června 2024  16:12

Zpravodajský portál iDNES.cz v pondělí odvysílal jednu z posledních superdebat před eurovolbami....

V Palermu zatkli nebezpečného českého překupníka drog. Unikal čtyři roky

3. června 2024  16:11

V italském Palermu zadrželi dlouho hledaného českého občana odsouzeného za nelegální obchod s...

Zaplavený jih Německa zasáhnou další lijáky. Řezno vyhlásilo stav katastrofy

3. června 2024  8:01,  aktualizováno  16:02

Jih Německa, který čelí záplavám, čelí dalším lijákům, varují meteorologové. Podle Německé...

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.