kOmický blog CXXXIII.

Podzimní nostalgii se odolává lépe s burčákem ve sklence. Pod průhlednou záminkou provozování cyklistiky proto každoročně vyrážíme na víkend na jižní Moravu.

Miluju babí léto s teplotami nad dvacítkou! Navzdory původně pesimistické předpovědi se náš tradiční sportovně-poznávací víkend extrémně vydařil. Ve čtvrtek jsem napekla buchty, v pátek jsme naházeli do auta objemnou výbavu celé rodiny, přidali všechny děti a vyrazili společně k Pálavě. (V reálu manžel úhledně naskládal bicykly do multivanu s důrazem na zabránění oděru rámů kol i poškození interiéru vozidla; navíc vyhlásil limit velikosti a množství osobních zavazadel).

Naštěstí máme aktivní kamarády, kteří vždy najdou lokalitu vhodnou jak pro ubytování pěti a více rodin, tak pro cyklovýlety s početnou skupinkou různě nespokojených potomků. Letos byl penzion překvapením, jelikož se i organizátoři domnívali, že sebe i nás směřují úplně jinam. Počáteční rozčarování ze záměny (a odděleného bydlení) jsme překonali poměrně rychle. Možná i zásluhou kvalitního rumu, který obdržel jistý oslavenec ochotný se s přáteli podělit.

Kolem Novomlýnských nádrží se - díky plochému profilu krajiny - výrostkům i netrénovaným rodičům jezdí dobře. S drahým chotěm jsme přípravu dost zanedbali. Za celý rok pouze dvě tematické vyjížďky do nejbližší vesnice na pivo. Poprvé jsme svorně kolo nazpátek tlačili do kopce (přes větve znemožňující jízdu) lesem po těžbě. Podruhé jsem - ve snaze se potupnému pěšímu výstupu vyhnout - zabloudila.

Zásadním zlomem víkendu bylo, že náš prcek opustil jistotu vlečné tyče za tatínkovým kolem a domáhal se jezdit zcela sám; pochopitelně k úlevě znaveného otce. Ohromně si to užíval a nechtěl se nechat zapřáhnout ani v místech, kde to bylo kvůli jeho bezpečnosti nutné. Drncavou panelovou cestu kolem Novomlýnské nádrže absolvoval bez nechtěné koupele i sjezdu z hráze; ačkoli párkrát mnoho nechybělo. Dělat mu doprovod bylo vysilující převážně pro psychiku rodiče.

Prckovi starší sourozenci si trochu stěžovali na nedostatečnost sportovní výbavy a délku cesty, následně na bolesti sedacích hrbolů a přilehlých tkání. Na kolo si ani jeden stěžovat nemohou, tatínek drží jednotnou linii konkrétní značky. Bohužel při nepočetných výpravách děti nepozorovaně vyrostou ze specifických oděvních součástí; na místě jsme proto provizorně řešili akutní nedostatek rukavic správné velikosti; absenci jedněch cyklistických kalhot a lehkých sportovních bund.

Výlety jsme si malinko zpestřovali příležitostnou konzumací burčáku, která umožňovala lépe snášet občasné hlasité projevy nespokojenosti pubertálních dětí. Po večerech jsme se scházeli v jednom apartmánu, kde došlo i na kytary a zpěv. Naštěstí se společenských setkání potomci neúčastnili; hudebně slyšící syn by mě jistě požádal, abych se zvukových projevů zdržela. Kamarádi jsou shovívaví.

Mírným zklamáním byl oběd v krásném městě Valtice. Důvod, proč byla zahrádka restaurace prázdná, jsme bohužel rozklíčovali až po objednání. Služby nebyly ani průměrné, spíše někde hodně pod. Přibližně po dvou hodinách nás byla většina sytých, někteří hladoví a všichni lehce otrávení. Nejvtipnější hláška obsluhy byla, že jim - v typicky vinařském kraji - došlo víno. Ale alespoň kal ze dna sudu (na požádání) za skutečný burčák vyměnili.

Jednoho večer vyrazila část výpravy (včetně našeho puberťáka) k blízké řece chytat ryby. Dobrovolně jsem jim donesla uvařené kroupy, abych zjistila, že menší rybky docela berou. Druhý den se o něco početnější skupinka doprovázená naším jásajícím potomkem opět (namísto sportovní aktivity) vypravila na lov. Bohužel jsme my ostatní na cyklovýletu viděli v nádrži více ryb než rybáři u slepého ramene.

Celou akci jsme končili v restauraci penzionu, ve kterém jsme bydleli. Díky individuální jízdě našeho nejmenšího potomka jsme přijeli poslední. Všichni ostatní cyklisti už obědvali. Zavazadla byla naložená od rána, proto jsem si dovolila objednat malé pivo a posedět s konzumujícími kamarády, zatímco manžel nakládal naše kola. (Později skutek k mému překvapení shrnul větou "Šlas´ na pivo a já balil celé auto").

Po nedělním obědě jsme vyrazili k domovu. Dle instruktáže přítomných hokejových spoluhráčů mého drahého chotě jsem ho po příjezdu nechala soustředit na zápas a věnovala se domácnosti. Zjevně se gólman s mobilem v ruce soustředil dostatečně, neb večer zvítězili.

Autor: Jana Kozubíková | úterý 17.9.2019 12:00 | karma článku: 11,35 | přečteno: 334x

kOmický blog D.

Manželova touha po vodním prvku pod okny se nečekaně samovolně splnila díky intenzivním srážkám. Potěšen však nebyl.

12.6.2024 v 21:00 | Karma: 11,96 | Přečteno: 186x | Ona

kOmický blog CDXCVIII.

Zvolit všeobecně přijatelný termín pro vodáckou výpravu je při množství více a méně nadšených vodáků naší skupinky zhola nemožné.

5.6.2024 v 6:00 | Karma: 10,81 | Přečteno: 195x | Ona

kOmický blog CDXCIX.

Mylně jsem se domnívala, že měním práci za klidnější. Nepřítomnost kolegyně a doručení prvních reálných žádostí mne z omylu nemilosrdně vyvedly.

4.6.2024 v 21:22 | Karma: 12,41 | Přečteno: 215x | Ona

kOmický blog CDXCVII.

„Od teď jsi odbornice na hokej?“ komentoval drahý choť nevěřícně moji strategickou pozici na gauči u televize.

29.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,85 | Přečteno: 248x | Ona

kOmický blog CDXCVI.

Nikdy nebuď první, nikdy nebuď poslední a nikdy se nikam nehlas dobrovolně. Bohužel se touto univerzální poučkou neumím dostatečně řídit.

26.5.2024 v 7:00 | Karma: 12,32 | Přečteno: 259x | Ona

Policie v pohotovosti kvůli hrozbě terorismu. Zadržela podezřelého cizince

8. června 2024  23:01,  aktualizováno  9.6 12:41

Policie dopadla cizince podezřelého ze zvlášť závažného zločinu, po kterém vyhlásila pátrání v...

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Velké požáry ve středních Čechách: vzplála výroba pyrotechniky a sklad

14. června 2024  15:28,  aktualizováno  16.6 5:41

Středočeští hasiči zasahují u dvou velkých požárů. V obci Praskolesy poblíž Hořovic na Berounsku...

Převrat v britské politice? Nacionalisté v průzkumech poráží vládní stranu

16. června 2024

Premium Do britských parlamentních voleb zbývají ani ne tři týdny a vypadá to na velký propadák vládních...

Past na mobil v ruce. Chorvatské radary řidiče vyfotí a rovnou mu pošlou pokutu

Premium Řidiči cestující v létě na dovolenou do Chorvatska mohou být nemile překvapeni, když jim do Česka...

Čokoládová holčička osladila život v SSSR. Boj o svou tvář ale prohrála

16. června 2024

Seriál Kdo by neznal Aljonku. Nejslavnější ruská čokoláda je na trhu už téměř šedesát let a její věhlas...

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.