kOmický blog CDXXVI.

Zážitek pro děti a trochu klidu jsem očekávala od dvou půldnů dovolené lokalizovaných do stromového domu ve společnosti sestry.

Neobvyklá obydlí nás zaujala před lety, letos jsme konečně pobyt v jednom vyzkoušeli. Bohužel tenkrát v dubnovém nevlídném počasí sitauci zachraňovala především petrolejová kamínka. V jejich blízkosti se zrodil záměr vyzkoušet netradiční ubytování v letních měsících.

Pro tento úmysl jsem celkem snadno nadchla sestru, rezervovala termín a v kanceláři nahlásila dva půldny dovolené. Manžela naše nepřítomnost doma lehce zaskočila, přesto jsme se v doprovodu našich nejmladších dětí v úterý odpoledne ocitly v lese několik metrů nad zemí. Chlapci vypadali spokojeně, navzdory nepřítomnosti elektřiny a tekoucí vody.

Než jsem přemístila výbavu z vozidla na strom, hlásil služební telefon dva nepřijaté hovory. Po krátkém zabydlení jsme - ignorujíc počáteční protesty synků - společně vyrazili na rozhlednu Babí lom. Cestou jsme při krátké odbočce obhlédli další tree house a blízkou chatu rovněž užívanou k pronájmům. Sestra prostředí označila za inspirativní pro oslavu blížících se kulatých narozenin.

Kluci rychle přehodnotili svůj negativní postoj, neb turistická značka vedoucí po skalnatém hřebeni skýtala plno dobrodružných výstupů i nádherných výhledů. A z rozhledny bylo možno pozorovat krásy naší krajiny do veliké dálky.

Hovor se sestrou jsem prokládala telefonickou konverzací na téma změn čerpání úvěru a podání návrhu na vklad do katastru nemovitostí. Soukromým telefonem jsem při tom zručně pořizovala snímky výletníků na jinak prázdné stezce. Nepřiravenou - bez diáře - mě zastihla pouze dáma toužící objednat se na masáž.

Po návratu z rozhledny s postupujícím večerem čilá telefonická komunikace opadla, pročež jsme celkem neušeně opekli špekáčky a odebrali se na strom. Z terasy byl příjemný výhled, obzvláště když jsme panorama doplnily o dvě sklenky s prossecem.

Chlapečči se věnovali sáčku s chipsy, později za pomoci mojí pletací příze a dvou plyšáků provozovali speciální bungee jumping. Nebohý Boxy skončil v trní, nicméně byl srdnatě zachráněn. Část letů byla zvěčněna na videu, přes hojnou kritiku příležitostné kameramanky.

Ukládala jsem se mírně ovíněna, přesto s myšlenkami na obchodní případy, (které mě neopustily ani ráno, jakkoli jsem je zaháněla čtením). Navzdory paprskům svítícím do oken děti spaly poměrně dlouho; synek si evidentně užíval moji blízkost.

Snídali jsme bábovku a kávu z termosky na terase zalité letním sluncem. Kluci obnovili včerejší zábavu s plyšáky, my se vydaly na krátkou obhlídku dalšího nedalekého stromového domu. Shodou okolností téhož, jehož chladnou pohostinnost jsme na jaře s manželem a dítkem vyzkoušeli.

Opět došlo na pracovní telefonáty, díky kterým jsem ale postupně nabyla dojmu, že zapeklitý obchod zdárně dořešíme - a to navíc v rekordním čase. Inspirována termoskou, objednala jsem mimo zaslání zástavní smlouvy i zásoby kávy pro brněnskou kancelář.

Před odjezdem jsem si alespoň vyčistila zuby, abych mohla odpoledne důstojně strávit v pracovním procesu. Myšlenka, že ve stejné sestavě vyzkoušíme i další z nabízených objektů mne neopustila, ani když jsem doma na zahradě házela hlínu lopatou.

A vynaloženého pracovního úsilí o dovolené nelituji, dva dny po návratu jsme nad kávou s klientem podepsali smlouvy.

Autor: Jana Kozubíková | pátek 30.6.2023 16:00 | karma článku: 12,24 | přečteno: 265x