Austrálie - Blue Mountains - nahoru, dolů

Drápu se do už bůhví kolikátého kopce. Funím jako když jde prase z bukvic. Mám já tohle zapotřebí? Schody, další schody a za rohem.....pro změnu schody. Je to jasný. Další krásy Austrálie mi budou odepřeny, protože tohle bude dozajista můj konec.

Ne, ne, vůbec si nestežuju. Scenérie, která se nám nabízí z jednotlivých vyhlídkových míst, člověku bere dech. Nekonečná houšť eukalyptových stromů rozprostírajících se kam oko dohlédne. Prodíráme se buší, úzkými cestičkami k úpatí dalšího kopce. Tu krásný potůček, tu z výšky crčí voda v podobě tenoučkého vodopádu, tu se ´svléká´ eukalyptus...

a zase ty schody. Míjíme skupinky lidí, kteří to vzali z druhého konce. Řeknu vám, že chůze ze schodů není o nic snazší než chůze nahoru. Je to děsný zápřah na kolena a holeně. Podle mapky už jsme jen kousíček od Scenic Skyway, lanovky, která nám ušetří hezkých pár schodů a ještě uvidíme vše z ptačí perspektivy. Je fajn, že se ani jedna nebojíme výšek. Ale i tak je to velmi zvláštní pocit. Překonáváme hluboké údolí. Kocháme se okolní přírodou nejen pohledem z oken, ale i z prosklené podlahy. Můžeme tak pořádně procítit oněch neuvěřitelných 270m ´propasti´, která je pod námi. Nabízí se nám úžasný pohled na Three Sisters (Tři sestry - skalní útvar), Katoomba Falls a eukalyptové ´moře´ Jamison Valley.

Kromě Scenic Skyway se můžete povozit Scenic Cableway a Scenic Railway, což je nejstrmější lanovka na světě, která původně sloužila k dopravě horníků do údolí. Samotná ´Miner Village - hornická vesnička´ je také zpřístupněna. A kdo se chce povozit ve vláčku jako takovém, tak může zvolit Zig Zag Railway.

My zvolily právě tu nejstrmější Scenic Railway. Na cestu šupem po hlavě dolů jsme neměly žaludek, tak jsme to raději obešly a jen se nechaly vyvézt nahoru. I tak jsem se držela madla přede mnou jako klíště. Člověk nemá šanci se nijak připoutat, takže jízda dolů musí být hotová sebevražda.

Nejvíce toho ale samozřejmě uvidíte, pokud pocapete po svých a že my jsme toho za ty čtyři dny pochodily hodně.

Do Blue Mountains jsme přijely vlakem ze Sydney, kde bylo přes třicet stupňů. Člověk lapal po dechu a modlil se alespoň za nějaký ten větříček. Kamarádce jsem co chvíli kladla na srdce, ať mi jednu flákne, budu-li si někdy stěžovat na to, že je mi zima!! No, dlouho netrvalo a dočkaly jsme se kýženého ochlazení. I když tohle bylo velmi drastické a v takové míře (rozhodně) nežádoucí.

Po necelých dvou hodinách jsme dorazily do naší cílové Katoomby, malé vesničky, která je středobodem všech aktivit v ´Modrém pohoří´.

Rákosníček by mohl vyprávět....za mlhou hustou tak, že by se dala krájet....

Ještě ve vlaku jsme se zabalily do flísové bundy, kterou jsme posléze vyměnily za normální větrovku, protože po výlezu z vlaku začalo docela slušně mrholit. Viditelnost tak dva tři metry. To nám to krásně začíná.

Vyrazily jsme na krátkou procházku a po pravdě neviděly skoro nic. Na ´Echo pointu´, vyhlídkovém místě, odkud jsou krásně vidět Tři sestry, jsme matně viděly obrys jen jedné.

Druhý den jsme se ovšem probudily do zářivého dne, opět vytáhly šortky a tričko a vyrazily na naší první pořádnou túru.

Nabízí se několik možností - Prince Henry Cliff Walk, Federal Pass, Giant Stairway,....

Kamarádka pořád spílala, že jsme ještě neviděly žádné zvíře. Mně to opravdu nevadilo. Po žádném pavoukovi, hadovi, či jiné potvoře jsem opravdu netoužila. Mně úplně stačily moje kytičky. Já se rozplývala nad nevšední květenou a kamarádka zatím dlouhé minuty studovala vystrašenou ještěrku a uvažovala, jestli by jí taky upadl ocásek jako té české, kdyby za něj zatáhla.

Tři sestry mě uchvátily. Krásná skalní formace, tkerá se dá shlédnout z mnoha vyhlídkových míst. Je opentlená zajímavou legendou. Tři sesty z kmene Katoomba, které žily v Jamison Valley se zamilovaly do třech bratrů ze sousedního kmene, kteří se ovšem díky kmenovým zákonům nesměli se sestrami oženit. Bratři se ovšem nehodlali vzdát a rozdodli se sestry získat násilím, což způsobilo bitvu mezi jednotlivými kmeny. Jelikož životy sester byly v ohrožení, jeden ze ´starších´ členů kmene Katoomba se rozhodl sestry ochránit a přeměnil je ve skálu s tím, že až bude po všem, tak je opět ze skály vysvobodí. Sám byl ale v bitvě zabit. A jelikož byl jedinou osobou, která mohla kouzlo odvolat a navrátit sestrám jejich původní krásu, sestry zůstaly navěky zaklety.

A proč ´Modré hory´? Většina se mylně domnívá, že je modrý nádech způsoben oparem, který vzniká výpary z eukalyptových stromů. Není tomu tak. Modrošedá barva je způsobena jakýmisi fyzikálními hrátkami, na které moje kebule prostě nestačí. Takže se omlouvám, ale víc vám k tomu neřeknu. Google ovšem ví!! Tak či tak, modré opravdu jsou.

Blue Mountains byly nezapomenutelným zážitkem. Ještě týden na to se mi zdály hrůzné sny o tisíci a jednom schodu.

Autor: Lenka Jodlová | sobota 5.12.2009 9:30 | karma článku: 12,18 | přečteno: 1455x

Lenka Jodlová

Týden v Riu, aneb ježíši, konečně Ježíš (4.díl)

Původní plán byl vydrápat se nahoru hory, ale po nepříliš příjemné epizodce s místním obyvatelstvem z předešlého dne, jsem změnila plán.

14.10.2016 v 7:30 | Karma: 10,93 | Přečteno: 300x | Diskuse| Cestování

Lenka Jodlová

Týden v Riu, aneb jak jsem se drápala na Homoli cukru

Žádné tabule o toxické vodě tu nemají, tak snad ta občasná větší vlna, která mi smáčí nožky a před kterou musím popoběhnout, aby mě neohodila víc než by bylo zdrávo, mi je nesežere.

4.10.2016 v 7:30 | Karma: 14,14 | Přečteno: 231x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Jodlová

Týden v Riu, aneb místo Ježíše do Botanických zahrad (díl 2.)

Budím se po šesti hodinách, celá nedočkavá .... Sprcha, snídaně a hurá na Ježíše! No, ale asi budu muset počkat. Můj podrobný itinerář se bude muset trochu přeskládat. Za oknem bílo a padají kýble vody. Snad to nebude na dlouho....

19.9.2016 v 7:30 | Karma: 13,09 | Přečteno: 147x | Diskuse| Fotoblogy

Lenka Jodlová

Týden v Riu, aneb za všechno může papoušek Blu (na pokračování)

Do sluchátek mi řve ́Ai, se eu te pego ́, šest let starý hit, který bodoval i u nás. Piluju naladění se na brazilskou notu. Před sebou mám skoro 12 hodin letu...

16.9.2016 v 13:20 | Karma: 11,60 | Přečteno: 175x | Diskuse| Cestování

Lenka Jodlová

Diwali, aneb indický svátek světel v Praze

́Já si říkala, že je tu nějak černo ́! Což byla reakce paní v autobuse, když jsem jí vysvětlila, že na množství lidí kolem nemá vliv Dopravní podnik a další výluka metra, nýbrž indický svátek Diwali, festival světla, jež se dnes koná v kulturáku na Novodvorský. Paní ́sjela ́ přítomné znechuceným pohledem – pány v oblecích, dámy v nádherných sárí v zářivých pastelových barvách a dětičky načinčané v pestrobarevných slušivých miniaturách oděvů dospěláků.

3.11.2014 v 7:30 | Karma: 12,41 | Přečteno: 395x | Diskuse| Fotoblogy

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají

19. května 2024,  aktualizováno  22:16

Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...

Mezinárodní soudní dvůr nařídil Izraeli zastavit ofenzivu v Rafáhu

24. května 2024  15:41,  aktualizováno  15:59

Mezinárodní soudní dvůr (ICJ) nařídil Izraeli zastavit ofenzivu ve městě Rafáh v Pásmu Gazy a...

Při nehodě u Benešova zemřel člověk, tři další jsou zranění. Převážely je vrtulníky

24. května 2024  12:45,  aktualizováno  15:58

Hlavní tah z Prahy na Tábor zablokovala před polednem u Bystřice na Benešovsku čelní srážka dvou...

V Praze na hlavním nádraží se srazil osobní vlak s posunovací lokomotivou

24. května 2024  12:28,  aktualizováno  15:53

Na pražském hlavním nádraží se v pátek dopoledne střetl osobní vlak s posunovací lokomotivou....

Putin se chystá na návštěvu do KLDR, uskuteční se v „dohledné době“

24. května 2024  15:45

Kreml chystá návštěvu prezidenta Vladimira Putina v Severní Koreji, uvedla v pátek agentura RIA...