Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam – Nizozemský trojúhelník

Při další příležitosti a touze létat se mi naskytla možnost využít jednu z již mála přímých linek z Brna za lichotivou cenu, takže netrvalo dlouho a dal jsem si i tuto linku na seznam odzkoušených. Byť teda let byl s Wizzem, pro mnoho lidí čím dál méně oblíbenou společností, a přestože jsem již do Eindhovenu letěl před několika lety, ideální víkendové časy letů mi dali možnost na tuto nabídku kývnout.

Přílet do Eindhovenu byl v pátek večer, nezbylo tedy mnoho času na nějaké prohlídky města, navíc infocentrum hned u vlakového nádraží, kam jsem z letiště autobusem přijel, bylo už zavřené. Nastartoval jsem tedy navigaci a štrádoval si to k mému ubytování. Nicméně už po cestě autobusem na vlakové nádraží v centru města jsem viděl slavnou osvětlenou kouli postavenou společností Phillips na počest jejich síly a společnosti, která v tomto městě sídlí (teď už spíše sídlila). Také pěškovýletem k lokalitě ubytování jsem prošel v podstatě už večer osvětleným centrem města, kam jsem se druhý den ráno vrátil. Vyfotil a prohlídnul jsem si základní zajímavosti a dal se na vlak do Rotterdamu, města studentů, jednoho z největších přístavů v Nizozemí a také, jak říkají nizozemci, města, které je díky Amsterdamu neprávem opomíjeno.

V Rotterdamu jsem se vydal do infocentra pro mapu, kterou mi tedy za euro prodali. Nicméně mapa to byla dobrá a podrobná, dalo se podle ní zahájit prohlídku města. Prošel jsem hlavní třídy, místní tržnici a kostel, došel až k řece a podél ní se vydal směrem k přístavu. Po cestě jsem minul asi nejznámější památku Věž Euromast. Od přístavu jsem se vydal zpět k centru a ještě zabočil směrem k známé lodi De Rotterdam, kde mě tedy uchvátil podchod z jednoho ostrova na druhý nikoliv pro auta (ty mají mosty a svůj tunel), ale pro cyklisty a pěší. Taky mě uchvátili nizozemské železnice – želzniční spojení po celém Nizozemí a nejen po něm opravdu každou chvilku luxusními vlaky (asi něco, jako u nás CityElefant) se zásuvkami, internetem zdarma a naprostou přesností bez zpoždění. Spojení mezi Rotterdamem a Amsterdamem každých 20-30 minut celý den mě taky nepřestalo udivovat a přestože vlaky byly dokonce dvoupatrové, pořád byly plné lidí.

Po příjezdu do známého Amsterdamu jsem se vydal na pochod k hotelu nedaleko Rijksmusea s díly Rembrandta a dalších umělců a muzea Van Gogha. Cesta stále stejnými uličkami a po stále stejných mostech okolo kanálů mi zabrala dobré skoro 3 hodiny času s několika zdtraceními se. Naprosto zmrzlý jsem nakonec dorazil.

Druhý den jsem vyrazil hned z rána do Rijksmusea , abych se kulturně trošku vzdělal a zapamatoval si vzhled alespoň základních děl: Rembrandt: Noční hlídka, známá díla od Veermera a dalších . Bylo to ucházejícně dlouhé, ale naprosto mě zde fascinovaly hodiny Maartena Baase - Grandfather Clock, které prostě někdy chci sehnat (alespoň ve zmenšenině) domů. Potom jsem vyrazil do centra města, kouknout na náměstí Dam, známou ulici plnou Cofee shopů nedaleko nádraží Nieuwendjik a taky jsem se nechal místním „odborníkem“ zavést do mnou zatím neprobádaných koutů Red Light District, kde jsem poprvé uviděl taky ženy mladé, pěkné a ne jako posledně. Teď už tajné uličky znám a můžu si přinejhorším přivydělávat průvodcovstvím pro určité typy turistům taky :-) Další cesta na hotel už mi trvala hodinu a půl a po cestě na autobus na letiště něco málo přes půl hodiny. Tak to tady dopadá, když už se trošku v cestě vyznáte.

Ještě bych podotknul moje neutuchající udivení z konkurenční ceny Teravission, která tu jako jediná na letiště v Eindhovenu jezdí. Cena jednosměrné jízdy je kolem 25 EUR a to je zcela určitě nejdražší jízdenka na letiště, kterou jsem kdy kde zažil (včetně porovnání s Brussel Charleroi a nebo Paris Beauveais).

Celkové hodnocení: 7 z 10ti

Úroveň angličtiny: 9 z 10ti

Autor: Jiří Hošek | středa 1.1.2014 7:21 | karma článku: 7,26 | přečteno: 631x

Švédsko - Stockholm - stojí za to se vrátit

Je tu červen, začíná být horko a taky já cítím, že je načase zase obrátit se na sever a uklidit do chládku. Švédsko díky znovu se opakujícím akcím na levné letenky do Stockholmu vyhrálo boj v mojí mysli a tak jsem začal plánovat a těšit se na odpočinek v jedné z nejvyspělejších zemí v Evropě. Při každé návštěvě nepřestávám být udiven, jak bezpečně se tu cítím a kolik se toho máme ještě co naučit, abychom byli alespoň na jejich úrovni.

1.6.2014 v 17:49 | Karma: 9,62 | Přečteno: 819x | Diskuse| Cestování

Velká Británie - Londýn - stát ve státě, město gentlemanů

Londýn - město nám tak vzdálené...možná snad teď nemyslím ani geograficky, ale zejména svoji kulturou, chováním, jednáním, ale také mnohokulturností, velikostí, oblíbeností a nebo také cenama za ubytování, jídlo, zábavu, kulturu... :-)

25.5.2014 v 17:56 | Karma: 9,29 | Přečteno: 864x | Diskuse| Cestování

Ukrajina - Kyjev - na skok k sousedům

Přílet do deštivého Kyjeva není nic moc. Vystupujeme z letiště, hledáme autobus, nacházíme zastávku za kruháčem s trabantem. Zajímavé, no proč ne. Jedem na první zastávku metra. Chytneme teda až tu druhou, ale zato hned u velkého parku a veže, na kterou se nám ale taky nepodařilo dostat. Po procházce parkem směřujeme k našemu ubytování. Metro je tu v pohodě, asi jako v Budapešti :-)

21.5.2014 v 17:51 | Karma: 8,54 | Přečteno: 803x | Diskuse| Cestování

Jiří Hošek

Turecko – přelom Evropy a Asie – a to nejen geograficky...

Turecko je samo o sobě velkou neznámou. Chce do EU ale ví, že většina země na to není připravená. Chce být Evropou, ale místo toho místní kultura a tradice tíhnou spíše k muslimským a arabským zemím. Podle mě je to spíše Asie na území Evropy. Kdo byl v Arábii, Gruzii, Azerbajdžánu, Jordánsku, atd. asi potvrdí, že jsou si s Tureckem blíže, než např. Francie nebo Anglie.

17.5.2014 v 17:50 | Karma: 10,88 | Přečteno: 671x | Diskuse| Cestování

Jiří Hošek

Mallorca - První letošní opalování!

Na tuto cestu jsem vyrážel jako vždy s nadšením, ale přesto s obavama, co se může ještě přihodit, co za průšvih to bude tentokrát. Tak nějak se mě to poslední dobou drží jako klíště :-) Nejdřív zážitky pod skokanským můstkem v Norsku, zmeškané letadlo v Lotyšsku, průšvih s ubytováním v Amsterdamu, málem okraden v metru v Barceloně, vykradené auto na Ibize...No jel jsem na tuto cestu s jistým napětím :-)

13.5.2014 v 17:47 | Karma: 6,76 | Přečteno: 547x | Diskuse| Cestování

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Co teď dělají Zemanovi muži. Mynář má novou firmu, Kruliš si v ČNB polepšil

25. května 2024

Premium Někdejší hradní kancléř Vratislav Mynář rozšířil své podnikatelské portfolio o novou firmu. Bývalý...

Po práci na vojnu. Poláci trénují střelbu i první pomoc, vojenský výcvik lidi láká

Premium Dobrovolnický vojenský výcvik byl v Polsku zaveden v roce 2016. Od té doby jeho popularita strmě...

Útok ze severu už máme pod kontrolou, řekl Zelenskyj. Navštívil Charkov

24. května 2024  21:19,  aktualizováno  21:41

Ukrajinské síly získaly „bojovou kontrolu“ nad oblastmi, kterými ruské jednotky tento měsíc...

Víme, kde má Putin bunkry, tvrdí Kyjev. Šéfa Kremlu přirovnal k upírovi

24. května 2024  20:40

Známe polohu bunkrů ruského vůdce Vladimira Putina, prohlásila ve čtvrtek ukrajinská vojenská...

Neúnavný cestovatel a objevovatel neznámých míst a zemí, milovních letadel a létání, místních gastronomických specialit, kulturních tradic a lidí. Mým cílem je do 30ti let navštívit alespoň 100 zemí a přiblížit je těm, kteří nemají tu možnost anebo chuť zde na blogu a také na mé osobní stránce.