Krabi,Thajsko na kole 2014 (17)

Pod staletým stromem se to spalo celkem v klidu, dokonce byla k ránu i trochu zima, ale spíš bych to definoval jako chládek, takže jsem se pořádně zachumlal. Vzhledem k tomu, kolik tady mají psů, byl v noci celkem klid, jenom jeden vytrvalec neustále dával vědět, že on je tady pánem, ale kolegy se mu do „ňákejch větších akcí“ naštěstí přeštěkat nepodařilo...

Ráno se pouštím do balení celkem zvolna, těsně před odjezdem se rozloučím s milým mnichem a jedu směrem na město Phang-Nga, po kterém se jmenuje i zdejší rezervace.

Musím říct, že ty vápencové skály všude kolem jsou opravdu překrásné a stále je co pozorovat, a i když chvílemi jedu po hlavní silnici, provoz se nedá ani vzdáleně přirovnat tomu na Phuketu. Ke snídani mám strašnou chuť na něco sladkého, nejradši bych si dal tu skvělou omeletu, ale nikde ji nemůžu najít, a tak si na tržišti v Thap Put kupuju meloun, hroznové víno, výbornou kávu, zkrátka ode všeho něco a v klidu si to na tržišti i sním.

Ve městečku Ao Luk pak stavím na jednoduchý oběd - rýže s krevetami a vychlazená kola. Nezůstávám příliš dlouho a jedu dál, protože dnes večer bych rád dorazil na nějakou pláž poblíž Krabi, které je podobně vyhlášené jako Phuket a tudíž bych nerad skončil uprostřed pěti hvězdičkových resortů, ale opět nejlépe na krásné dlouhé pláži. Kupodivu se zdá být ten sen o pusté pláži čím dál tím víc komplikovanější a těžší uskutečňovat, než kdyby chtěl člověk prostě někde složit hlavu, ubytovat se, ať už v chatce za pár bathů nebo v super resortu, ale chtít si spát sám na pláži je alespoň pro mě „to“ nejvíc. Stejně jako se buddhistům třeba při kórách v Tibetu zásluhy násobí úměrně tomu, kolikrát kterou posvátnou pouť uskuteční, tak já mám pocit, že mě se hloubka tohoto putování násobí přímo úměrně s tím, kolikrát se mi podaří najít nahonem, většinou v podvečer, ponejvíce z posledních sil, právě onu ideální pláž na nocleh.

Za městečkem Ao Luk jakoby do mě vstoupila nadpozemská síla a já jenom šlapu, fičím dál a dál. Nesmírně si celé odpoledne užívám, všude kolem jsou ony strašně zvláštní homole a já ani ne jako bych kolem nich projížděl, ale spíš mám pocit, jako bych kolem nich prolítával. Ač mě ten film nijak neoslovil, samozřejmě jsem ho viděl a musím říct, že mi ty kopce kolem strašně připomínají ony „létající hory“ z Avataru. Už jenom ty úhly, pod kterými se jakoby hroutí z nebes, zatímco všechny ty liány a jiné popínavé rostliny z nich jenom vlají, protože dnes je docela větrno, vážně skvělý pohled a s dobrou hudbou v uších člověk jenom vlaje.... Musím uznat, že dnešní odpoledne je skutečně jako projížďka z nějakého snového filmu, protože skalní úkazy, co jsou kolem, jsem ještě nikdy v takové koncentraci neviděl a jejich mohutnost naplno vyznívá až teprve tehdy, když se člověk u paty některého z nich ocitá...

Teď jednu takovou technickou. Jak jsem velebil ty Google Maps offline, tak to má jednu mouchu, nezobrazují se tam anebo jenom velmi málo kdy, názvy vesnic, městeček či měst. Oblast je tam označena vždy jako „district“, ostatní už většinou nijak, což je ovšem trochu málo, aby se člověk alespoň v základu orientoval, když sjede z hlavní silnice. Moje orientace probíhá prostě tak, že třeba jako dnes „pocitově“ odbočím na nějakou menší silničku, která by ve finále mohla vést na pláž, ale jistotu rozhodně nemám. Spíš se orientuji podle nějakých záchytných bodů na mapě či podle sklonu, v jakém se ta která silnička na jinou napojuje, ale je to boj. Říkám to proto, že jsem toho mezi létajícími horami dnes nalítal určitě víc, než jsem měl v plánu, ale tentokrát to opravdu za to stálo. Do budoucna se budu muset podívat, jestli nezobrazování jmen vesnic v thajské verzi Google Maps je normální anebo, jestli jsem já třeba nějak nepochybil, když jsem si daný výsek stahoval, těžko říct, ale i moje dnešní „motání“ v horách kolem Krabi zapomenutými vesničkami nakonec vede na kýženou pláž jménem Khlong Muang.

Při dosažení vysněného cíle, tedy pláže, skoro sletím z kola do písku, objednám si jeden ananasový shake a jdu si ho vychutnat do vln. Prostě opět to zase jednou vyšlo.

Protože na břehu žádné restaurace nejsou, ale pouze pár stánkařů, kteří po setmění pravděpodobně odfičí na svých prskoletech pryč, tak volím jinou taktiku. Jdu se do blízkého městečka najíst s tím, že po setmění si prostě na pláži rozhodím stan. Sice bych byl radši, kdyby tu byla nějaká restaurace, kde bych si třeba mohl nechat kolo, ale co je na tom mým „speciálu“ vlastně ke kradení. Celá vesnice je muslimská, kousek odsud je policejní stanice, takže problém by to být neměl.

Musím říct, že na to, jaká je to zaprášená díra, jsou tu ceny dost vysoké. Dávat za jídlo dvě stě bathů, ať už jakékoliv, které stojí všude v Thajsku do padesáti, se mi nechce. Nakonec se i zde vyplatilo, si v klidu pár restaurací na kole objet, zčeknout meníčka, poptat se, a pak sedím v restauraci milé a úslužné Thajky, která mi dělá vynikající pat thai za 50 bathů a k tomu mi ještě domlouvá s kolem projíždějícím policistou spaní na pláži, jestli je to ok, respektive jako, že to budu mít s jejich posvěcením a že o mě budou vědět, že tam jsem – no super.  Paní je vážně zlatíčko, pořád se o mě stará, i když u ní utrácím jenom pár bathů, ale je strašně milá a právě taková setkání s úsměvy, dělají z celé cesty opravdový zážitek. Když na mě někdo cení zuby jako aligátor s vidinou vysokého výdělku, co mi to opravdu říká o tom, jaký ten člověk doopravdy je? Když to však udělá ve chvíli, kdy nemusí, pak je to pro mě zvláště cenné. Byl bych tu rád seděl ještě několik hodin, napsal si v klidu deník, nahrál fotky a všechny ty věci, které je na cestě třeba čas od času udělat, ale paní bohužel hned po prvním chodu zavírá, načež se mi  jde omluvit, že musí na trh a že má pouze do sedmi. Byl bych si tu objednal klidně další tři takové chody, ale dnes mi není souzeno zde setrvat déle, a tak jdu zpátky na rušnou hlavní, kde natrefím na stánek s mými oblíbenými nudlemi. Zatímco v ostatních turistických restauracích bych měl za 80 bathů stěží jedno jídlo, tady mám za tuto částku hospodu plnou místních, dvě mísy nudlového vývaru s oříšky, kousky vepřového, hovězího a spoustou chutné zeleniny. Opět se potvrdilo, že kdo hledá, ten najde, a taky, že je snad nejhorší hledat hladový, to mám vždy tendenci vzít první, co mi přijde pod nos.

V noci se vracím na pláž a cestou se stavuju na policejní stanici, abych se „napráskal“. Bohužel tam není ten milý četník, co jsem ho potkal u milé Thajsky, ale je tady jiný, který mu volá, protože umí lépe anglicky než on a dokonce mi navrhuje, abych si kolo zamknul přímo o mříž u vchodu do policejní stanice. Co více si přát?

Na krásnou bílou pláž jdu tedy dnes v noci spát s naprostým klidem...

TACHOMETR

3018,75
8050
464290

Autor: Jan Novotny | středa 19.3.2014 12:45 | karma článku: 12,07 | přečteno: 580x

Jan Novotny

Poslední den na cestě, Thasko na kole 2014 (21)

Poslední noc se spalo dobře, sám od sebe jsem však vstal už o páté, protože mě probudil nějaký pes a stejně jsem chtěl dnes vstávat brzo, protože bych se chtěl dostat do města Hat Yai vzdáleného odsud teď už 200 kilometrů včas.

23.3.2014 v 12:59 | Karma: 10,77 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Cape Yong Star, Thajsko na kole 2014 (20)

Ráno vstávám těsně před svítáním, rozepnu stan a až potom otevřu oči. To dělám schválně, protože ten pohled je to nejkrásnější probuzení. Chvíli jen tak zírám na ty obří „muffiny“, které se tu tyčí z mořského dna v podobě vysokých skal a potom jen tak sedím, a pak pomalu, ale opravdu pomalu vstávám, jak by řekl pan doktor v podobě pana Hrušínského ve Vesničko má středisková.

22.3.2014 v 12:59 | Karma: 9,85 | Přečteno: 278x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Pláž Hat Chao Mai, Thajsko na kole 2014 (19)

Tato pláž je opravdu z těch rušnějších, ale jenom, co se týče ruchu kolem, jinak mě nikdo v noci nevyrušoval, že by mi lítal kolem stanu nebo mě budil. To ne, ale nebyla to úplně jedna z těch komfortních, nad kterými jenom vydechnout aaach...

21.3.2014 v 12:40 | Karma: 10,92 | Přečteno: 431x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Ko Phi Phi – ráj na zemi,Thajsko na kole 2014 (18)

Ráno se probouzím už lehce před šestou, což je obrovská výhoda spaní na pláži a přitom se cítím dobitý a odpočatý. Po rychlém sbalení jdu na policejní stanici pro kolo, kde už hlídkuje můj starý známý četník. Je samá sranda a hned mi nabízí kafe, které je tedy vynikající, a tak ho „stáhnu“ ještě o jedno, a také říká, že kdykoliv tu budu chtít znovu přespat, tak se mám na něj obrátit a jsem tu vždy vítán. Další fantasticky nabíjející setkání s člověkem, který se takřka jenom směje.

20.3.2014 v 12:07 | Karma: 12,48 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Národní park Ao Phang-Nga,Thajsko na kole 2014 (16)

Přestože jsem spal v pohodlí na hotelu, dobře se mi nespalo. Hlavou mi pořád vířili nejrůznější černé scénáře jak někde spadnu pod kamion anebo jak se mi to či ono nepodaří. Ráno si spíš připadám, jako kdybych celou noc strávil v zajetí nočního života na Patongu, a ne v klidu na hotelovém pokoji. Nakonec se ale seberu, všechno si připravím a na devátou už jedu shánět po Phuketu rezervní duše. Netrvá to ani deset minut a tři za tři sta bathů se mi daří sehnat. To by snad do začátku mohlo stačil, ještě nahustím pneumatiky, co se dá a plný napětí vyrážím z ostrova pryč.

18.3.2014 v 12:30 | Karma: 10,60 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ostatní

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Manžela šéfky americké Sněmovny napadl kladivem. Kanaďan dostal třicet let

17. května 2024  21:06

Soud v Kalifornii vyměřil trest třiceti let odnětí svobody muži, který v roce 2022 vtrhl do domu...

Auto sjelo pod pražským Vyšehradem do Vltavy. Na místě zasahovali potápěči

17. května 2024  19:57,  aktualizováno  20:44

Hasiči a policie zasahovali na Podolském nábřeží, kde sjelo vozidlo do Vltavy. Podle pražských...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

Projezdil jsem více než 50 zemí světa na kole, ale nejsem klasický cestovatel, dělám spoustu úplně jiných věcí, kreativu, marketing, organizuji akce, festivaly, atd., což myslím, že i stylu mého psaní propůjčuje určitý druh jinakosti. Rád se zamýšlím nad tím, co vidím kolem sebe, když cestuji a za jeden z největších darů cestování považuji možnost srovnávat.