Ko Phi Phi – ráj na zemi,Thajsko na kole 2014 (18)

Ráno se probouzím už lehce před šestou, což je obrovská výhoda spaní na pláži a přitom se cítím dobitý a odpočatý. Po rychlém sbalení jdu na policejní stanici pro kolo, kde už hlídkuje můj starý známý četník. Je samá sranda a hned mi nabízí kafe, které je tedy vynikající, a tak ho „stáhnu“ ještě o jedno, a také říká, že kdykoliv tu budu chtít znovu přespat, tak se mám na něj obrátit a jsem tu vždy vítán. Další fantasticky nabíjející setkání s člověkem, který se takřka jenom směje.

Dnes mám v plánu navštívit jeden z nejkrásnějších ostrovů na světě,  alespoň se to o něm tvrdí, ale večer už mám být zase zpět. Po rozloučení mířím do asi deset kilometrů vzdáleného přístavu Ao Nang, odkud lodě na Koh Phi Phi vyplouvají a já bych dnes opravdu rád stihl hned tu první, dle průvodce v devět, ve skutečnosti dle aktuálního lodního řádu v 9.30. A potom odpoledne také tu zpáteční, která vyplouvá ve 3.30. Dnes jsem ještě pořádně nesnídal, a tak si jdu koupit nejdřív ananasový, a potom hned banánový shake. Jeden lepší než druhý. V místním návštěvnickém centru jsou velmi ochotní a vstřícní. Nabízejí mi, že mi kolo uzamknou přímo dovnitř, což je skvělé. Původně jsem si je chtěl vzít s sebou, ale musel bych platit za obě cesty navíc 400 bathů, a to mi přijde vzhledem k tomu, že tam na něm ujedu tak 500 metrů, docela zbytečná investice.

Musím říct, že si celou cestu jaksepatří užívám, hudbu v uších, vítr ve vlasech, loď zprudka rozráží vlny, no prostě paráda. Loď staví v osadě Railey, místní Mekce horolezců, kteří visí na zdejších útesech a zdolávají trasy všech obtížností. Musí to mít něco do sebe, lézt po těchto neskutečných útesech s mořem pod sebou, obzorem za sebou v dáli, ale v tuto chvíli nic pro mě. Co mi přijde zajímavé, je způsob naloďování dalších pasažérů, protože plážička je malá, vody mělké a molo žádné, a tak z osady přivážejí jednotlivce na dlouhoocasých lodích a ti si prostě přeskočí na tuto větší směrem na Phi Phi. Jednoduché a praktické.

Hned jak se z pravoboku vyhoupne první pohled na vysoké skály porostlé džunglí a nádherné tyrkysové vody, jsem chycen. Dnes si dávám čistě plážingový den, takže jsem ani nic nejedl, abych nebyl unavený a o to větší mám chuť na shaky. Už před nástupem na loď jsem využil příležitosti a koupil si dva po třiceti bathech za jeden a v průběhu dneška jich do sebe naliju celkem pět, ale jak jsem již psal, vůbec to není problém vzhledem k horku a jejich vesměs výborné chuti, i když díky zkušenostem mohu říct, že i v tomto „segmentu“ se šidí a předražuje. Zatímco na bezejmenné pláži daleko před Phuketem mi udělal shake dredatý Thaječek za dvacet bathů tak, že mi rozsekal celý ananas, což celé jenom zakápnul sirupem a dosypal ledem, tady už receptura doznala na změnách. Přibylo ledu, ananasu se jenom ukrajuje a už to nestojí dvacet, ale padesát, nepřipomíná mi to jenom něco? Jako bych slyšel Rudyho z Vrchní prchni: „Dokonce ředíme i hořčici, to bys nevěřil, co to vynáší.“ No, ale to bych jim zase křivdil, pořád je to lahodný pití, který se s čímkoli podobným u nás nedá srovnat.

Vzhledem k tomu, že jsem na ostrov přijel před polednem a odjíždím jedinou lodí zpátky už v půl čtvrtý, rozhodl jsem se pojmout to maximálně odpočinkově, tak jediné, k čemu se odhodlávám, je výstup na zdejší vyhlídku. To činím jako první dle hesla ať mám to, co činí nějakou námahu, za sebou jako první a musím říct, že takovou nádheru, za tak málo námahy, jsem nečekal. Ko Phi Phi je věhlasný především díky své „dvojpláži“, kdy to vypadá, jakoby se skoro spojili dva půlměsíce bílého písku. Vyhlídka je díky své dostupnosti trošku turistická, ale ne až zas tak moc, protože je vedro a šlapat nahoru se chce málokomu.

Celé odpoledne se válím ve zdejší laguně, užívám si neskutečné barvy a kontrasty kolem. Je zde sice samozřejmě více draho než na pevnině, ale velká konkurence zase sráží ceny dolů, takže to není až zas tak hrozné a navíc, nabídka je opravdu obrovská. U mini přístavu stojí sice shake 50 bathů, ale ve vedlejších uličkách už je to méně a někdy i stejně jako na pevnině. Podobně je to i s ubytováním, podle průvodce jsem nabyl falešnou představu, že tady najdu tak do deseti ubytovacích možností, ale skutečnost je taková, že jich tu bude na tomhle malém kousku země, i přes stovku. O to víc je neuvěřitelné, že se jim tu daří skloubit opravdu bujarý noční život, který nabízejí zdejší podniky, krásu panenské přírody a čistotu moře. A pořád tu má člověk pocit,že je na baťůžkářském ostrůvku ztraceném kdesi v oceánu.

Bohužel tu nejsem s partičkou, ale chtěl bych se sem rozhodně jednou vrátit na delší čas. Jéééé, já jsem se zasnil jak bych si to představoval... Pár dobrých přátel a pouze sem. Let přímo na Phuket anebo přes Bangkok s Air Asia na Phuket a odtud lodí. Až doteď jsem říkal, že letět na týden do Asie je holý nesmysl, ale sem si to jako „kalící“ týden představit dovedu. Spíš bych to řekl obráceně, nedovedu si představit, co by mohlo dobrému kolektivu se záměrem zapařit si na takovémto místě tento záměr překazit anebo znechutit. Čistá kalkulace – letenky maximálně 20.000,-, ubytování na týden 6.000,- & 15.000,- kapesný a jsem si jist, že týden člověk nebude vědět o okolním světě. Tak tuhle „expedici“ bych chtěl jednou podniknout, ale ne sám, za jiných okolností a hlavně, se super bandou...

Zdejší mělká laguna má extrémně dobré podmínky pro válení a lenošení všeho druhu. Je z velké části tak mělká, že v ní člověk prostě může jenom ležet, cachtat se a když se mu znelíbí jedna strana, může se obrátit na druhou, zatímco ho na té předchozí příjemně ofoukává větřík. Mohl bych se sice jet projet na kajaku, ale na těch několik hodin si raději plnými doušky užívám toho, co tu mám naservírováno přímo pod nosem. Nechce, vůbec se mi odsud nechce a v příjemném nicnedělání to utíká dvakrát rychle, tak nezbývá, než si slíbit, že se sem někdy vrátím...

Cestu zpět si užívám tentokrát rozvalený přímo na přídi, sluníčko se pomalu chýlí k západu, větřík fouká, takhle bych se mohl plavit až na kraj světa. Po přistání mě však dostihne realita, je potřeba vymyslet, kam se dnes večer schoulím a i když stále platí nabídka policajta ze včerejška, jsem tak příjemně naladěn, že se mi nechce teď na večer sedat na kolo a hnát se někam přes deset kilometrů zpátky, kde jsem už navíc byl. Hnán očekáváním dní příštích se rozhoduju, že i když zde na pláži Ao Nang nejsou úplně vhodné podmínky, není tu žádná restaurace ani jiná „instituce“, která by nad mým kolem bděla očkem, tak přeci jenom přespím tady. K večeři si dávám tři chody. V jednom muslimském krámku rýži s krevetami, které jsou poměrně ošizené a spíš kolem krevet jely lodí, ale pak se přemísťuju na hlavní třídu podél pláže, kde mi nejdřív dělají skvostné pad thai s krevetami a aby těch krevet už nebylo moc, tak jako poslední si dávám kuře na kešu oříšcích, a to je vážně bomba. Skvěle dochucené a ta omáčka, tak to mým chuťovým pohárkům chybělo. I s dvěma kolami platím nakonec tři sta bathů, ale vzhledem ke kvalitě pokrmů mi to přijde adekvátní.

Ještě před odchodem na pláž se ptám v restauraci nebo spíše oznamuju, co mám v úmyslu, ale tady to asi nikdo neřeší, takže po vynikajícím jídle a dni plném slunce, které celkem unaví, si jdu rozhodit stan na zdejší trošku rušnější pláž.

POLOŽKA
5031,25
300187,5
20901306,25

Autor: Jan Novotny | čtvrtek 20.3.2014 12:07 | karma článku: 12,48 | přečteno: 435x

Jan Novotny

Poslední den na cestě, Thasko na kole 2014 (21)

Poslední noc se spalo dobře, sám od sebe jsem však vstal už o páté, protože mě probudil nějaký pes a stejně jsem chtěl dnes vstávat brzo, protože bych se chtěl dostat do města Hat Yai vzdáleného odsud teď už 200 kilometrů včas.

23.3.2014 v 12:59 | Karma: 10,77 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Cape Yong Star, Thajsko na kole 2014 (20)

Ráno vstávám těsně před svítáním, rozepnu stan a až potom otevřu oči. To dělám schválně, protože ten pohled je to nejkrásnější probuzení. Chvíli jen tak zírám na ty obří „muffiny“, které se tu tyčí z mořského dna v podobě vysokých skal a potom jen tak sedím, a pak pomalu, ale opravdu pomalu vstávám, jak by řekl pan doktor v podobě pana Hrušínského ve Vesničko má středisková.

22.3.2014 v 12:59 | Karma: 9,85 | Přečteno: 278x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Pláž Hat Chao Mai, Thajsko na kole 2014 (19)

Tato pláž je opravdu z těch rušnějších, ale jenom, co se týče ruchu kolem, jinak mě nikdo v noci nevyrušoval, že by mi lítal kolem stanu nebo mě budil. To ne, ale nebyla to úplně jedna z těch komfortních, nad kterými jenom vydechnout aaach...

21.3.2014 v 12:40 | Karma: 10,92 | Přečteno: 431x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Krabi,Thajsko na kole 2014 (17)

Pod staletým stromem se to spalo celkem v klidu, dokonce byla k ránu i trochu zima, ale spíš bych to definoval jako chládek, takže jsem se pořádně zachumlal. Vzhledem k tomu, kolik tady mají psů, byl v noci celkem klid, jenom jeden vytrvalec neustále dával vědět, že on je tady pánem, ale kolegy se mu do „ňákejch větších akcí“ naštěstí přeštěkat nepodařilo...

19.3.2014 v 12:45 | Karma: 12,07 | Přečteno: 580x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Národní park Ao Phang-Nga,Thajsko na kole 2014 (16)

Přestože jsem spal v pohodlí na hotelu, dobře se mi nespalo. Hlavou mi pořád vířili nejrůznější černé scénáře jak někde spadnu pod kamion anebo jak se mi to či ono nepodaří. Ráno si spíš připadám, jako kdybych celou noc strávil v zajetí nočního života na Patongu, a ne v klidu na hotelovém pokoji. Nakonec se ale seberu, všechno si připravím a na devátou už jedu shánět po Phuketu rezervní duše. Netrvá to ani deset minut a tři za tři sta bathů se mi daří sehnat. To by snad do začátku mohlo stačil, ještě nahustím pneumatiky, co se dá a plný napětí vyrážím z ostrova pryč.

18.3.2014 v 12:30 | Karma: 10,60 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ostatní

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Manžela šéfky americké Sněmovny napadl kladivem. Kanaďan dostal třicet let

17. května 2024  21:06

Soud v Kalifornii vyměřil trest třiceti let odnětí svobody muži, který v roce 2022 vtrhl do domu...

Auto sjelo pod pražským Vyšehradem do Vltavy. Na místě zasahovali potápěči

17. května 2024  19:57,  aktualizováno  20:44

Hasiči a policie zasahovali na Podolském nábřeží, kde sjelo vozidlo do Vltavy. Podle pražských...

Projezdil jsem více než 50 zemí světa na kole, ale nejsem klasický cestovatel, dělám spoustu úplně jiných věcí, kreativu, marketing, organizuji akce, festivaly, atd., což myslím, že i stylu mého psaní propůjčuje určitý druh jinakosti. Rád se zamýšlím nad tím, co vidím kolem sebe, když cestuji a za jeden z největších darů cestování považuji možnost srovnávat.