Národní park Ao Phang-Nga,Thajsko na kole 2014 (16)

Přestože jsem spal v pohodlí na hotelu, dobře se mi nespalo. Hlavou mi pořád vířili nejrůznější černé scénáře jak někde spadnu pod kamion anebo jak se mi to či ono nepodaří. Ráno si spíš připadám, jako kdybych celou noc strávil v zajetí nočního života na Patongu, a ne v klidu na hotelovém pokoji. Nakonec se ale seberu, všechno si připravím a na devátou už jedu shánět po Phuketu rezervní duše. Netrvá to ani deset minut a tři za tři sta bathů se mi daří sehnat. To by snad do začátku mohlo stačil, ještě nahustím pneumatiky, co se dá a plný napětí vyrážím z ostrova pryč.

Dle hesla, že vše se dělá lépe s plným žaludkem, zastavuji na své oblíbené muslimské kuře, ale tentokrát jenom na malou porcičku, poté trošku ovocného mlíčka a hned mi je líp. Doprava je tu však příšerná, promotávat se místními rozestavěnými hlavními, objížďkami, které vedou přes staveniště, to je vážně horor a velmi mi to připomíná vymotávání se z Bangkoku. No nic, hlavně, že mi to alespoň prozatím jede, i když jsem neustále ve střehu a bojím se při každém přibrždění. Jediné štěstí, že silnice směrem k mostu z ostrova vede mírnými stoupáními i klesáními, žádné extrémy. Na druhou stranu tak nepoznám, jak na tom ve skutečnosti jsem a stejně se to ukáže až při nějakém prvním větším klesání...

Cestou zastavuju u jediného stánku s ananasem, který je přímo od zdroje za dvacet bathů a jaký jiný může tedy být než „pětihvězdičkový“. Musím říct, že speciálně ananas mi tady chutná opravdu nejvíc, je strašně slaďoučký a šťavnatý. Pokaždé si ho navíc nechám i nakrájet, jenom té směsi cukru se solí a chilli, které k tomu standardně dostávám, jsem nějak na chuť nepřišel.

Celé dopoledne myslím jen na dvě věci – dostat se konečně odsud a pokud možno znovu nepíchnout. Když se kolem dvanácté takřka na minutu blížím k onomu mostu, přes který jsem sem před dvěma dny přijel, myšlenkami jsem už na druhé straně s tím, že při nejbližší příležitosti někde zastavím, dám si něco k jídlu a zvážím další trasu. Ani omylem by mě nenapadlo, že asi kilometr před mostem, směrem z Phuketu ven, natrefím na skoro idylickou pláž přesně podle mého gusta. Nekonečný pás bílého písku, palmy, pár chaloupek z bambusu a jinak nikde nikdo. Jakoby se mi chtěl ostrov těsně před rozloučením omluvit za veškerá příkoří a říct, abych na něj nevzpomínal ve zlém. Pokud je to tak, mile rád přijímám.

Přesně takhle bych si to představoval – příjemná malá restoška, hned na pláži, nikde nikdo, prostě paráda. Musím poděkovat osudu, že to zařídil zrovna takhle a právě teď, protože po tom včerejšku jsem potřeboval nějakou vzpruhu a za to, že přišla naprosto v pravou chvíli, kdy měla, dostává někdo nahoře prst nahoru!

Před druhou už jsem opět v sedle, přímo hořím zvědavostí jak si moje kolečko povede. Hned za mostem spojujícím Phuket s pevninou stavím na ještě jeden ananas, jak jsem říkal, je to silnější než já... Stejně, kdy se mi doma stane, že bych si šel koupit ananas a takhle si na něm pochutnal, myslím, že nikdy a asi bych to neudělal ani tehdy, kdyby byla nad krámem cedule jako kráva „Čerstvé ananasy z Thajska!!!“. Prostě to patří sem a jako jednu z mnoha věcí, by si člověk měl, pokud možno, užívat věci tam, kde jsou doma.

Kousek za mostem odbočuje cesta do národního parku Ao Phang-Nga, který tvoří ony známé špičaté vápencové věžovité útvary rozeseté podél pobřeží. Nemám v úmyslu si najímat loď, abych obrážel ostrůvek po ostrůvku, ale chtěl bych se na ně pokochat alespoň pohledem z pobřeží. K tomu, aby to šlo, je nutné se prokousat asi třicet kilometrů od hlavní silnice napříč krajinou posetou kaučukovníky, ananasy, palmami, zkrátka plantážemi všeho druhu, vesměs dost kopcovitým terénem. První, co mě tedy zajímá je, jak to zvládne kolo a musím rovnou odpovědět, že zatím dobře. Je fakt, že jsem si dával pozor a z kopců jel opravdu pomalu, ale to na Phuketu poté, co mi praskla druhá duše, taky a stejně jsem to neovlivnil. Nicméně zejména v závěru před vjezdem do zálivu je velké stoupání a následný sjezd, a i ten zvládá kolečko moje zatím dobře. Tak to nejdůležitější mám zatím v pohodě.

Výhled ze zálivu vesničky Khlong Khian je nádherný, chvíli si orazím, ale pokud odsud nechci pláchnout třeba na ostrov Jamese Bonda (pozn. zprofanovaný ostrov, kam se pořádají houfné výlety, protože se tam takřka před půl stoletím natáčela jedna ze scén Bondovky „Muž se zlatou zbraní“), je jedinou možností se vrátit zpět k hlavní silnici, a to se mi tedy těch samých třicet kilometrů šlapat nechce. Nasazuji tedy taktiku pro navracení se z dlouhých jednosměrných odboček, kterou jsem již popsal dříve, ale naplno ji vyzkoušel až teď. Zkouším stopovat pick-up a zhruba po deseti minutách se mi to daří, dva kluci mě berou zpátky na hlavní a vyhazují mě asi dvacet kilometrů před vesnicí Takua Thung, takže za necelých dvacet minut jsem opět na hlavní. Super!

Do soumraku zbývá ještě asi hodina, a tak si užívám podvečerní jízdu, abych ve zmíněné vesnici, tedy Takua Thung, požádal ve zdejším klášteře, zda si mohu pod obrovským stromem, který mohutně rozepíná své větve do všech směrů a stařecky moudře z něj visí všelijaké vousy v podobě lián a různých lišejníků, rozložit dnes večer svůj  stan. Člověk, který se jmenuje Čengi, se jde zeptat svého „bosse“, kterým není nikdo jiný, než hlavní mnich kláštera. Trvá to jen chviličku, a pak si můžu vesele pod nádherným staletým stromem, pod nímž profukuje svěží větřík, ustlat co je libo a v nedaleké umývárně smýt pot dnešního dne.

Nechci to zakřiknout proboha, ale musím říct, že jsem tak příjemný (až na to dostávání se z Phuketu) den opravdu nečekal a co je hlavní - kolo mi zatím drží a dokonce dnes nic neprasklo, ale jak jsem říkal, potichu, nechci to zakřiknout...

Na večeři jedu do pár set metrů vzdálené příjemné restaurace a objednávám si mé zamilované zelené karí s obřími krevetami, k tomu navrch čtyři kopečky zmrzliny, velkou kolu, led, zkrátka po sečtení platím 270 bathů, ale dnes jsem se chtěl trošku odměnit.

TACHOMETR

2012,5
270168,75
862538,75

Autor: Jan Novotny | úterý 18.3.2014 12:30 | karma článku: 10,60 | přečteno: 442x

Jan Novotny

Poslední den na cestě, Thasko na kole 2014 (21)

Poslední noc se spalo dobře, sám od sebe jsem však vstal už o páté, protože mě probudil nějaký pes a stejně jsem chtěl dnes vstávat brzo, protože bych se chtěl dostat do města Hat Yai vzdáleného odsud teď už 200 kilometrů včas.

23.3.2014 v 12:59 | Karma: 10,77 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Cape Yong Star, Thajsko na kole 2014 (20)

Ráno vstávám těsně před svítáním, rozepnu stan a až potom otevřu oči. To dělám schválně, protože ten pohled je to nejkrásnější probuzení. Chvíli jen tak zírám na ty obří „muffiny“, které se tu tyčí z mořského dna v podobě vysokých skal a potom jen tak sedím, a pak pomalu, ale opravdu pomalu vstávám, jak by řekl pan doktor v podobě pana Hrušínského ve Vesničko má středisková.

22.3.2014 v 12:59 | Karma: 9,85 | Přečteno: 278x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Pláž Hat Chao Mai, Thajsko na kole 2014 (19)

Tato pláž je opravdu z těch rušnějších, ale jenom, co se týče ruchu kolem, jinak mě nikdo v noci nevyrušoval, že by mi lítal kolem stanu nebo mě budil. To ne, ale nebyla to úplně jedna z těch komfortních, nad kterými jenom vydechnout aaach...

21.3.2014 v 12:40 | Karma: 10,92 | Přečteno: 431x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Ko Phi Phi – ráj na zemi,Thajsko na kole 2014 (18)

Ráno se probouzím už lehce před šestou, což je obrovská výhoda spaní na pláži a přitom se cítím dobitý a odpočatý. Po rychlém sbalení jdu na policejní stanici pro kolo, kde už hlídkuje můj starý známý četník. Je samá sranda a hned mi nabízí kafe, které je tedy vynikající, a tak ho „stáhnu“ ještě o jedno, a také říká, že kdykoliv tu budu chtít znovu přespat, tak se mám na něj obrátit a jsem tu vždy vítán. Další fantasticky nabíjející setkání s člověkem, který se takřka jenom směje.

20.3.2014 v 12:07 | Karma: 12,48 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Krabi,Thajsko na kole 2014 (17)

Pod staletým stromem se to spalo celkem v klidu, dokonce byla k ránu i trochu zima, ale spíš bych to definoval jako chládek, takže jsem se pořádně zachumlal. Vzhledem k tomu, kolik tady mají psů, byl v noci celkem klid, jenom jeden vytrvalec neustále dával vědět, že on je tady pánem, ale kolegy se mu do „ňákejch větších akcí“ naštěstí přeštěkat nepodařilo...

19.3.2014 v 12:45 | Karma: 12,07 | Přečteno: 580x | Diskuse| Ostatní

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Další vlna míří přes Moravu

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:24

Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

21. června 2024  8:52,  aktualizováno  18:16

Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...

Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Další vlna míří přes Moravu

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:24

V pouští u Las Vegas se objevil tajemný sloup. Policie řeší, kdo za tím stojí

21. června 2024  21:53

Necelé čtyři roky poté, co se úřady v americkém státě Utah potýkaly s tajemným kovovým kvádrem...

Po masové střelbě v americkém Arkansasu jsou dva lidé mrtví, osm zraněných

21. června 2024  21:37,  aktualizováno  21:50

Při páteční masové střelbě před supermarketem v Arkansasu byli zabiti dva lidé a dalších osm...

Zabíjí i druhoválečná munice. Exploze v Chorvatsku není neobvyklá, míní znalec

21. června 2024  20:52

Chorvatská policie vyšetřuje Čecha kvůli výbuchu, který zabil devítileté dítě a dvě ženy zranil....

Jan Kempa: Správný muž se nestydí své ženě projevovat lásku

Profesionální trenér sportovců-profesionálů i hobbíků, vytrvalec a závodník, Jan Kempa, je mužem činu. Svůj život obrátil v patnácti doslova...

Projezdil jsem více než 50 zemí světa na kole, ale nejsem klasický cestovatel, dělám spoustu úplně jiných věcí, kreativu, marketing, organizuji akce, festivaly, atd., což myslím, že i stylu mého psaní propůjčuje určitý druh jinakosti. Rád se zamýšlím nad tím, co vidím kolem sebe, když cestuji a za jeden z největších darů cestování považuji možnost srovnávat.