Jaroslav Homolka

K zájmům: Pozorování jak věci fungují - pokouším se o úžas malých dětí (moc mi to už nejde) Jak se zvířata chovají Jak se lidé - zvířata chovají, ne co říkají - Bojové sporty - jsem víc teoretik než excelentní praktik Myšlení a filosofie války - principy, hodnoty, Motorky enduro - Auta - Veteráni Cestování - expedice Fotografie - věčně nadšený amatér Filmy - to, jak se dělají, Muzika - heavy beat and metal a to, co ani neumím zařadit Co mi fakt nejde: Naučit se kloudně jazyky, i čeština mi bývá cizí Dělat všechno a přitom si v tom udržet pořádek Plnit některé sliby, které dám - většinou mi to trvá déle než jsem čekal Vycházet sám se sebou

Cíl zklamal - Cesta je cíl 10 - obrovský bílý sob Part third .

Vyrážím, leje, pořád stejně, už ani nevnímám, jestli víc nebo míň. Nic nejezdí, jsem tu úplně sám, super pocit. Další zastávky jsou tak maximálně po hodině. Tentokrát u nějaký zemědělský budovy, na lavici, ještě jedno plechový kafe z vlastních zásob.

7.6.2008 v 12:43 | Karma: 13,98 | Přečteno: 1526x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Cíl zklamal - Cesta je cíl 9 Part Two.

Je to takový ten vlastně smutný den, poměrně malý provoz a stále prší, teď už jen drobně, místní chodí v košili v tom dešti je léto, jsou asi zvyklí.... Poslední loučení s mořem Luea. Ještě si ověřuju, že najíždím na správnou silnici směr SEVER, NORD KAP.. Jo je to ona GPS nelže, ale moc ji zatím ještě nevěřím... Když jsem si tam cpal trasu v Rostocku, kontroloval jsem si to ještě s klasikou automapou, ale zichr je zichr...

29.5.2008 v 21:46 | Karma: 11,79 | Přečteno: 1155x | Diskuse| Cestování

Cíl zklamal - Cesta je cíl 8. 24 hodin Part One

24hod 1280km. Cestovní průměr 53.3 km to odpovídá. Moje velký oči nevěřily zkušeným klukům, co hodně jezdí, třeba Tomáš Kocanda z Touratechu. Když jsem u něj kupoval Garmina, chvilku jsme si povídali, padlo to tam, jen mezi řečí, ale pamatoval jsem si to. Tenkrát jsem si myslel, že přehání, cestovní rychlost průměr kolem 50 km, to nemohl myslet vážně.

28.5.2008 v 20:10 | Karma: 10,19 | Přečteno: 1369x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Cíl zklamal - Cesta je cíl 7.

24 hodin v kuse - by mohlo jít, žádný stan, žádný hotel, musím co nejdál na sever. Dvě hodiny v sedle, asi kolem 150 km, no nepůjde to pořád, nějaký delší přestávky mezi to, tak 1200 – 1400 km by mohlo vyjít.

18.5.2008 v 18:00 | Karma: 11,53 | Přečteno: 1416x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Cíl zklamal - Cesta je cíl 6.

Pozoruju jak se tu "skutečně jezdí". Příručka praví - seveřané sami dodržují předpisy i bez represe (proč ji mají tak silnou - podpora dobrovolnosti?). Jezdí se jako u nás v tolerančním poli 10 - 20 km. Znají místa, kde se chytá, předjíždějí bezpečněji. Tak jsem je začal kopírovat.

17.5.2008 v 7:57 | Karma: 10,50 | Přečteno: 1241x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Homolka

Cíl zklamal - Cesta je cíl 5.

Silnice slušný, pár nadjezdů skorem dobrý. Na jednom jsem sjel samozřejmě špatně. To gps, když řekne odboč tak už je pozdě. Kecám, říká to dobře - Garmin, jen já ji neslyším a prostě nejsem na ní zvyklý, tak se zapomenu podívat. Ha ha a taky nepřemýšlím o tom, co všechno píše. Bude to nějakou dobu trvat (šimpanz by to zvládl asi líp) a my se sžijeme.

15.5.2008 v 8:00 | Karma: 12,83 | Přečteno: 1651x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Cíl zklamal - Cesta je cíl 4.

Aktuálně 15. května 2008 Dva minulé dny mi zamotaly hlavu (články o motorářích), ještě to někde na pozadí běží. Ale musíme jít dál. Takže 4 díl cesty do Norska. (sepisuji to průběžně z poznámek, co jsem si udělal. Jak to bývá – až když zbude čas J To je to, co mě i spoustu jiných motorkářů láká, co máme rádi. Jak vidíme svět „ze sedla svých motorek“.

15.5.2008 v 0:52 | Karma: 10,53 | Přečteno: 1391x | Diskuse| Cestování

Cíl zklamal - Cesta je cíl 3

Mám to, ha ha. To je to, co jsem hledal, místo na spaní jak z mých snů. Pod postraním schodištěm, minimální provoz, toalety jsou na druhé straně, teplo a přítmí. Nafukuju karimatku a ze služebního vchodu vychází personál, usmějou se, jdou si po svým. To je rys, se kterým jsem ve Švédsku, Finsku i Norsku setkával, skoro pořád. Úsměv, pokývnutí hlavou jako projev sympatie, nejméně porozumění a jdou si po svým. Žádná pruda, žádný" Hele maldej, co vyvádíš", to mladej, je u mě něco jako pokus o žert.

7.5.2008 v 1:02 | Karma: 9,85 | Přečteno: 1427x | Diskuse| Cestování

Cíl zklamal – Cesta je cíl 2

Jsem druhý v řadě na trajekt, přede mnou auto Turků, nikde nikdo, super. Aspoň kousek snu se plní, odpočinek od lidí. Od hledání řešení, která stejně nechtějí plnit. Od motivování k něčemu, na čem jim až tak moc nezáleží. Zkouším novou trojnožku, co jsem si pořídil před cestou, vařím si na vařiči čaj, otevírám konečně průvodce po Norsku a začítám se tentokrát i do textu. Začínám si do bloku poznamenávat místa, co by za to fakt stála. Ani si pomalu nevšimnu, jak čas letí, jak Turci sledují, co dělám, jak mám otevřený boční kufr coby stolek a užívám si to.

4.5.2008 v 17:05 | Karma: 11,13 | Přečteno: 1119x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Cíl zklamal - Cesta je Cíl 1.

Srpen 2007, práce pořád moc, plán cestovat sám na sever se začíná ztráce v nedohlednu. Tak nějak to bývá vždycky, velký voči na začátku a pak? Jako vždycky, makej, zařezávej vydělávej. Ještě tohle, ještě taky tady musíš a je to. Plány jsou v hajzlu, ty si v hajzlu a okolí vlastně taky. Jsi naštvanej, prudíš a kolikrát ani nevíš proč.... To je běžný můj standard. Letos fakt ne. Kašlu na všechno.