Radegast v Budvar aréně? Doslova hořká příchuť postupu!

Motor se po sedmi prvoligových letech vrátil zpět mezi českou hokejovou elitu. Samotný postup to byl velmi netradiční a "radostně posmutnělý". Zdá se však, že si na hořké chvíle budeme muset zvyknout.  A nebo ne? 

Jedno je jisté. Pivo, tolik probírané téma v roce 2013, českobudějovickému startu v nejvyšší soutěži nezabrání (tímto zdravím na sever od Pardubic pana Schöna). Je ovšem pravdou, že nejoblíbenější nápoj osídlenců srdce Evropy budí na jihu Čech emoce v souvislosti s extraligou i o sedm let později. Oč jde? 

Značka Radegast je oficiálním partnerem společnosti BPA sport marketing. Právě tato spolupráce zajišťuje pivu z Nošovic exkluzivitu na extraligových stadionech. S malou výjimkou týkající se tří stadionů, na kterých kluby smějí čepovat zlatavý mok vlastního výběru. Tento limit je však Spartou, Brnem a Vítkovicemi obsazen. Jaké řešení se nabízí navrátilci z jihu Čech? 

Prakticky žádné. Výjimky jsou vyčerpány. Nováček extraligy tak bude muset na svém stadionu točit právě hořký Radegast. To vše po dohodě klubů ze září roku 2013, které uzavřely dohodu se společností BPA. Logicky bez účasti Českých Budějovic, které po znovuzrození klubu právě rozehrávaly ročník v druhé nejvyšší soutěži. Dojde tak na kontroverzní moment, kdy  v českobudějovické Budvar aréně bude během extraligových zápasů fanouškům nabízeno pivo Radegast. Pro někoho zdánlivá maličkost, v případě Českých Budějovic však naprosto absurdní situace.

Národní pivovar nakonec bude moci své pivo čepovat ve stáncích vně arény, což však valná většina fanoušků (včetně Budvaru) těžce snáší. Nabízí se několik otázek, které by si zasloužily odpověď. 

Není dohoda klubů s BPA  diskriminační  a zasluhující si prošetření ze strany ÚOHS?

Proč byl limit výjimek stanoven pouze na tři? Proč ne třeba na čtyři? Pět? 

A jsou výjimky na dobu určitou? 

Jak už jsem zmínil. Výjimky vyčerpaly zástupci Sparty, Brna a Vítkovic. Troufám si však naprosto s klidným svědomím tvrdit, že ani u jednoho ze tří zmíněných klubů se nejedná o takové propojení s pivovarem jako na jihu. Osa Budvar- Motor, to není jen o sponzoringu. To je o dlouholetém partnerství. Budějovický Budvar je s hokejem v jihočeském krajském městě spojen už téměř třicet let. Navíc jak Budvar, tak Motor jsou jedni z nejvýznamnějších symbolů celého kraje. A opět se vrátím o pár řádek výš. Psal  jsem o znovuzrození klubu. Byl to právě Budvar, bez kterého by se vzestup z popela jen těžko povedl. A to už vůbec nezmiňuji partnerství pivovaru s městem České Budějovice, díky němuž nese zimní stadion současný název.

Co Čech, to názor. A to i na pivo. Někdo raději hořké, druhý naopak sladší. V případě Českých Budějovic však i člověk, který Budvar nepije, uzná, že Radegast v Budvar aréně je z mnoha a mnoha důvodů silně ujetá situace.

 

 

 

 

Autor: Josef Hnidzik | neděle 12.7.2020 18:26 | karma článku: 18,83 | přečteno: 558x