PB-6 Racek (+fotoblog)

/ Kapitoly z historie československého letectví / Vedle velkých výrobců letadel, jako byly firmy Avia, Aero nebo Letov, působilo v bývalém Československu i několik menších subjektů a jednotlivců zabývajících se také konstrukcí a výrobou letadel.

Letečtí modeláři Jaroslav Přikryl a František Blecha začali v roce 1909 stavět létající modely letadel. Po první světové válce založili v roce 1919 společně s dalšími dvěma společníky malou firmu Ardea. Věnovali se hlavně opravám bývalých rakouských a německých letadel, které na našem území zůstaly po skončení války. Jejich vlastní konstrukce sice nikdy nepřekročily stadium prototypu, přesto mají své místo v historii československého letectví.

PB-1PB-2PB-4PB-5PB-6
PB-1
PB-2
PB-4
PB-5
PB-6

Replika PB-6 Racek

Repliku letadla PB-6 Racek v měřítku 1:1 postavil pan Václav Vondrášek pro Nadační fond Letadlo Metoděje Vlacha a je registrována v kategorii ultralehkých letadel pod imatrikulační značkou OK-KUU 56. Jako zajímavost lze uvést, že repliku pohání motor Continental A65 vyrobený v roce 1942. Tyto motory se montovaly také do legendárního lehkého víceúčelového letadla Piper Cub, jehož mnohé exempláře létají dodnes.

Fotografie jsou ze 7. dobového leteckého dne v Mladé Boleslavi.

Autor: Radek Folprecht | pátek 18.12.2009 18:18 | karma článku: 26,38 | přečteno: 7741x
  • Další články autora

Radek Folprecht

Zapomenuté automobily Wikov

26.6.2015 v 6:00 | Karma: 33,59

Radek Folprecht

Zásadka

21.5.2015 v 19:30 | Karma: 18,14

Radek Folprecht

Hrádek nad Zámostím

8.4.2015 v 17:56 | Karma: 18,17