Popletl si poslanec Stanislav Huml něco v hlavě?

Pan poslanec předložil návrh úprav zákona na postihy za nepovolené parkování. Jen tak mimochodem se tam opět skrývá nepostižitelnost aut lidí s "imunitou", tedy i poslanců. Ale to je kupodivu teď vedlejší.

       O tom toho bylo napsáno dost. Mě jenom zarazilo, že pan poslanec, bývalý velitel dopravní policie(!), předkládá něco, co má do logiky věci hodně daleko.

            Předmětem problému je momentálně to, že lidé, kteří zaparkují neoprávněně v modrých zónách, jsou postiženi okamžitým odtahem vozidla. Pan poslanec si nechal zaslat náměty lidí a údajně reagujíce na podněty "z ulice" navrhuje, aby takto neoprávněně parkující vozidlo bylo nejprve zablokováno botičkou. Předmětem diskuse má být, zda na 3, 6 nebo 12 hodin. Pokud se do té doby majitel nedostaví, pak má být vozidlo odtaženo. A já se ptám, jak prosím?

            Modré zóny vznikly jako parkoviště pro rezidenty, tedy místní obyvatele, případně podnikatele. Vznikly proto, aby vždy měly zajištěno, že najdou místo k parkování. Proto tam nesmí parkovat nikdo jiný. Pokud tam někdo cizí, nazvěme ho přespolní, zaparkoval, byl bez milosti okamžitě odtažen. Podle nového návrhu zákona, má být na místě opatřen botičkou. Tím pádem ale to zabrané místo pro rezidenty nebude vůbec uvolněno. To těm rezidentům nebude toto místo k parkování scházet? To jich mají tolik, že když se sem tam na nějakém neoprávněně obsazeném parkovacím místě někomu prodlouží pobyt pomocí botičky, tak se tak moc neděje, protože rezident zaparkuje bez problému o pár metrů vedle? No, je-li tomu tak, a k nějakému omezení rezidentů nedochází, pak je jakýkoliv postih neoprávněně parkujícího ryzí šikanou. Vidím to každý týden v neděli na Starém městě v Praze. Pár ulic s oranžovou zónou, tedy kde může za poplatek zaparkovat každý, je beznadějně plných. Za rohem je ulice s modrou zónou, kde stojí tak jedno auto každých 20 metrů, a to nepřeháním. Ostatní mají strach tam své auto byť jen pár minut nechat. Tak radši několikrát objedou blok, zamořují vzduch a zoufale hledají volné místečko v zóně oranžové. Podle vysvětlování oficiálních míst toho, proč modré zóny vznikají, je to jen a jen proto, aby měli rezidenti svá místa. A pokud je nějaké neoprávněně obsazeno, musí být okamžitě uvolněno, jak se to děje dnes. Předmětný návrh změny na "zabotičkování" postrádá jakoukoliv logiku.

            Přeci musí platit jednoduchá úměra - buď auto překáží a pak se musí hned odtáhnout, nebo nikomu nepřekáží a pak je to jen šikana přespolních.

            Ale ukazují-li průzkumy, že to lze udělat a s parkovacími místy pro rezidenty se toho zase tak moc nestane, tak pak už musí padnout jen jedna otázka - proč tedy ty modré zóny vlastně existují? Když tam zaparkuje někdo cizí a klidně ho tam na pár hodin přikovám botičkou a rezidenty to nijak neomezí, tak proč tedy? Proč tedy se počet modrých zón neomezí, když je v nich dnes parkovacích míst tolik, že se na pár hodin klidně nějaké povinně obsadí botičkou a nic se neděje? Namísto toho slyšíme jen o rozšiřování těchto zón.

            Něco je špatně. Nebylo by jednodušší modré zóny prostě zrušit? Místo nich by stačily "smíšené", tedy rezidenti zadarmo a ostatní za poplatek. Tím by byl účel modrých zón též splněn, ta místa by přespolními nebyla přeplněna a přespolní by, sice za poplatek, ale přeci jen podstatně snáz, zaparkovali. A město by nemuselo řešit obludné složitosti se zónami modrými, oranžovými, zelenými a do budoucna ještě dalšími nedefinovanými.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Tomáš Flaška | čtvrtek 19.6.2014 12:07 | karma článku: 25,36 | přečteno: 1481x