- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Změn se děsí každý. Beze sporu.
Chvalně nechvalně známá společnost ROPID se nám v souvoslosti s otevřením prodloužení trasy metra A, směr Motole, chystala naservírovat lahůdku nikterak "aprílovou", v podobně rozsáhlých změn v pražské integrované dopravě.
Už v září 2012 řada Pražanů zažila šok. Když to přeženeme: náhle to všechno jezdilo jinam. Samozřejmě, že ne doslova, ale i tak se změny dotkly velké většiny cestujících. Důvodem byly finanční úspory. Alespoň, takto to ROPID, tuším, vysvětloval.
Na připomínky a stížnosti reagoval ROPID jen vesměs relativně malou korekcí, jinak jeho odborné reakce na připomínky připomínaly spíše výsměch.
Ověřil jsem si to osobně, když jsem se pozastavil nad dublováním trasy Hloubětín-Palmovka, tramvajovou linkou 25 a ve stejném úseku přidávanou linkou č. 8. Bylo mi odpovězeno, že tam je velké množství cestujících. Vzhledem, k tomu, že si celá část trasy zachovává v podstatě charakter průmyslové zóny, nepočítaje menší sídlištní komplex postavený nedaleko Harfy, odpověď to byla dost pikareskní. Těch několik tamějších stovek většinou ruských novo-obyvatel se cestováním tramvajemi většinou stejně nezahazuje, i když jim ROPID zřídil zcela novou speciální zastávku; zrovna tak na trase nedaleké OC Harfa tramvaje příliš nepřeplňuje. A v době hokejových šampionátů či jiných sportovně kulturních akcí v O2 aréně, ROPID většinou stejně nereaguje pružně, aby posílil dopravu, přičemž by stačilo ukončovat dopravní posilu na Harfě.
Chystané změny od 1. dubna byly v podstatě přehlídkou schválností. O "kvalitě" práce současného vedení ROPIDu svědčí to, že se sešlo na 3000 připomínek z nichž polovinu ROPID uznal!
A jak to v Čechách bývá se švejkováním, sešel se i happening, akce nazvaná "Záškodnický sraz šotoušů". Stojí za přečtení, doporučuji.
Není tedy divu, že Petr Dolínek, náměstek primátorky Prahy pro dopravu, celou velko-akci zastavil. Prapříčinou akce byla ze strany EU sedmi miliardová investice podmíněná omezením emisí CO2, t.j. jejich omezením coby důsledku povrchové dopravy. V praxi tak měl ROPID snížit autobusovou dopravu o 200 000 km. S tím se leckdy poněkud nelogicky svezly i tramvaje. Ještě že aspoň metro nemůže svoje trasy měnit. Kdoví, co by pánům z ROPIDu ještě vytanulo v mysli za plány.
Kromě tedy relativně nepatrných změn kolem prodloužení trasy metra A, úkol splnit směrnici EU čeká na nového ředitele ROPIDu. Doufejme, že on i jeho poradci pro tentokrát vezmou rozum do hrsti.
Další články autora |
Jevany, okres Praha-východ
11 793 750 Kč