Děkujeme za pochopení.
K34l30á71r71a 21T65r57n46k36o58v38á
Karma, tentokrát stoprocentně souhlasím, i když nejsem pedagog.
Také kvituji, že propagujete různé formy vzdělávání, komu víceleté gymnázium nevyhovuje má na výběr jinde.
Děti jsou, stejně jako dospělí, velmi různé, navíc dospívají nestejně, některé dříve, jiné později a jsou i totální opožděnci. Proto jsou nutné různé formy vzdělávání, hlavně by se mělo důsledně dbát na to, aby vhodné školy navštěvovaly všechny děti.
J72a50k43u30b 27K85n76e79c67h26t49o70v49s73k22ý
Bohužel, ale víceletá gymnázia stále více rozevírají nůžky ve vzdělanostní společnosti.
E81v54a 60S14v18o68b41o25d22o64v87á
Oddělit nadané, pracovité a tvořivé od (pod)průměrných, líných a bez zájmu by mělo být v zájmu každé normální společnosti, přičemž těm druhým nikdo nic nebere.
P30e18t42r 94D15r10a74p31a86l
Teda některé vaše pseudoargumenty pobavily. Třeba ten, že si rodičové mohou po zkouškách odpočinout...a není tedy jedno, jestli zak dělá prijimacky v 5., 7. Nebo 9. Třídě. Nebo ten o rozmanitosti škol...a protože jsou školy různé, tak se zavedla jednotná maturita?
V55e12r37o13n43i37k87a 83V83a58l32í96k97o83v13á 84Š32u50b69o41v34á
No se státní maturitou se peru třináct let, v tuto chvíli z ní zbyly jen testy. Jak souvisí s viceletyými gymnázii? Těm jenom ublížila.
J30i65ř39í 35K56o71p34e30c43k69ý
Tak teď jste mě trochu dostala. Kopecký dnes by s Vámi asi souhlasil, ale Kopecký v 85 určitě ne. Asi je to individuální, dítě od dítěte. Některé děti se ve dvanácti ještě úplně nechytají a na výšce můžou být mnohem úspěšnější, než některé, které na základce měly vyznamenání. Opravdu nevím, co je správné.
V74e51r34o35n51i32k11a 73V40a52l41í37k15o64v62á 31Š34u39b19o81v58á
Správná je různost a rozmanitost nabidky.
J14i89ř62í 34K45i96n76d86l
Co vlastně definuje ty nejtalentovanější a zda je správné rozdělovat děti už v tak raném věku. . Když se v devadesátých letech zaváděla, měli jsme za vzor Německo a Rakousko, jelikož nám byli nejblíže, ale když se podíváme na studijní výsledky v zahraničí, jasně vidíme, že jsou na tom lépe než ČR. Na rozdíl od nás totiž ve většině zahraničních zemí gymnázia, jak my je známe, převážně nemají. Děti chodí do školy třeba 12 let ve stále stejné skupině. V roce 2018 bylo proevdena studie z cílem zjist jaký je rozdíl mezi žáky 9 tříd a víceletých gymnazií. Bylo zjištěno, že zde žádný velký rozdíl a v oblasti matematiky, fyziky, čeština je to na stejné úrovni V roce 2022 byl studie zopokavaná se stejným výsledkem. Rozhodujcí je ten, kdo vyučuje.
V65e62r62o49n87i56k54a 73V57a60l62í31k76o39v88á 91Š91u59b73o71v35á
Ano, důležitý je učitel.
V tuto chvíli je situace v češtině dost tristní i kvůli reformám svrchu, respektive statní maturitě. Její model také přišel od našeho vzoru, Německa, pokud se nepletu, a ovlivnil hodiny češtiny velmi zasadně. Analýzy dvaceti knih odnaučily naše maturanty číst, na všech typech středních škol. Bude trvat nějaký čas, než se to zlepší.
Ale z toho bych víceletá gymnázia nevinila. Proti modelu SM z čjl se bouřili především čestináři z víceletých gymnázií, jejichž třídy paradoxně v SM bodovaly. 😉
- Počet článků 461
- Celková karma 25,74
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky