Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KT

Karma, tentokrát stoprocentně souhlasím, i když nejsem pedagog.

Také kvituji, že propagujete různé formy vzdělávání, komu víceleté gymnázium nevyhovuje má na výběr jinde.

Děti jsou, stejně jako dospělí, velmi různé, navíc dospívají nestejně, některé dříve, jiné později a jsou i totální opožděnci. Proto jsou nutné různé formy vzdělávání, hlavně by se mělo důsledně dbát na to, aby vhodné školy navštěvovaly všechny děti.

1 0
možnosti
JK

Bohužel, ale víceletá gymnázia stále více rozevírají nůžky ve vzdělanostní společnosti.

0 0
možnosti
ES

Oddělit nadané, pracovité a tvořivé od (pod)průměrných, líných a bez zájmu by mělo být v zájmu každé normální společnosti, přičemž těm druhým nikdo nic nebere.

6 0
možnosti
PD

Teda některé vaše pseudoargumenty pobavily. Třeba ten, že si rodičové mohou po zkouškách odpočinout...a není tedy jedno, jestli zak dělá prijimacky v 5., 7. Nebo 9. Třídě. Nebo ten o rozmanitosti škol...a protože jsou školy různé, tak se zavedla jednotná maturita?

0 0
možnosti
Foto

No se státní maturitou se peru třináct let, v tuto chvíli z ní zbyly jen testy. Jak souvisí s viceletyými gymnázii? Těm jenom ublížila.

1 0
možnosti
JK

Tak teď jste mě trochu dostala. Kopecký dnes by s Vámi asi souhlasil, ale Kopecký v 85 určitě ne. Asi je to individuální, dítě od dítěte. Některé děti se ve dvanácti ještě úplně nechytají a na výšce můžou být mnohem úspěšnější, než některé, které na základce měly vyznamenání. Opravdu nevím, co je správné.

0 0
možnosti
Foto

Správná je různost a rozmanitost nabidky.

2 0
možnosti
Foto

Co vlastně definuje ty nejtalentovanější a zda je správné rozdělovat děti už v tak raném věku. . Když se v devadesátých letech zaváděla, měli jsme za vzor Německo a Rakousko, jelikož nám byli nejblíže, ale když se podíváme na studijní výsledky v zahraničí, jasně vidíme, že jsou na tom lépe než ČR. Na rozdíl od nás totiž ve většině zahraničních zemí gymnázia, jak my je známe, převážně nemají. Děti chodí do školy třeba 12 let ve stále stejné skupině. V roce 2018 bylo proevdena studie z cílem zjist jaký je rozdíl mezi žáky 9 tříd a víceletých gymnazií. Bylo zjištěno, že zde žádný velký rozdíl a v oblasti matematiky, fyziky, čeština je to na stejné úrovni V roce 2022 byl studie zopokavaná se stejným výsledkem. Rozhodujcí je ten, kdo vyučuje.

1 0
možnosti
Foto

Ano, důležitý je učitel.

V tuto chvíli je situace v češtině dost tristní i kvůli reformám svrchu, respektive statní maturitě. Její model také přišel od našeho vzoru, Německa, pokud se nepletu, a ovlivnil hodiny češtiny velmi zasadně. Analýzy dvaceti knih odnaučily naše maturanty číst, na všech typech středních škol. Bude trvat nějaký čas, než se to zlepší.

Ale z toho bych víceletá gymnázia nevinila. Proti modelu SM z čjl se bouřili především čestináři z víceletých gymnázií, jejichž třídy paradoxně v SM bodovaly. 😉

1 0
možnosti