Můj první den na praxi a mé nové pocity

Musím upustit ze svých pocitů, které mne dnes zahltily,  tak snad to nebude vadit, že píši i trošku o sobě. Abych řekla pravdu, tak jsem pocity měla smíšené. Bála jsem se, ale zároveň se i těšila. Do Domova pokojného stáří, jsme na praxi nastoupily dvě z našeho kurzu a tak nám přeci jen bylo veseleji. Je to veliké štěstí, když máte vedle sebe člověka, kterého znáte a víte, že v tom nejste úplně sami.

Uvažovala jsem, jestli je tato práce zrovna to co bych opravdu chtěla dělat, ale někde uvnitř mi to říkalo, že ano, jen sem si v té dané chvíli ještě nebyla tím stoprocentně jistá.

U lůžka staré paní jsem stála a pozorovala, jak jsou sestřičky šikovné a jak jim vše jde rychle od ruky a říkala si, jestli i já jednou budu taková.

Bylo mi hned první den umožněno pomoci s ranní hygienou a já to s radostí přijala. Byly jsme v pokoji čtyři a sestřičky mi vše vysvětlovaly, jak mám u čeho postupovat. Bylo už vše upraveno a stařenka připravena a oblečena, ale jak se měla postavit, začala plakat. V tu chvíli mi přelétlo hlavou, že je rozrušena námi, protože nás s kamarádkou neznala, nebo, že jsem snad udělala něco špatně.

Sestra se staré paní ptala proč pláče, protože ji ještě plakat neviděla.

No a já tam stála a nevěděla co udělat a uvažovala jak se v dané chvíli mám zachovat. Kdybych se starou paní snažila uklidnit, mohla bych ji spíše vystrašit. Proto jsem to nechala na sestřičce, která byla přeci jen vhodnější, protože ji už paní znala.

.Chvíli trvalo, než se stařenka uklidnila a na otázku proč pláče roztřeseným hlasem řekla, že to radostí…Vehnalo mi to slzy do očí a šťastně jsem se usmála. Řekla jsem si, že jsem si vybrala správně a měla jsem s toho příjemný hřejivý pocit. Teď už vím jistě, že chci dát starým lidem aspoň trošičku téhle radosti a pomoct jim jak jen to půjde.

Autor: Alena Cmielová | pondělí 14.6.2010 20:06 | karma článku: 18,26 | přečteno: 1829x

Alena Cmielová

V Pieninských horách u Červeného Kláštora, se odemykala klíčem řeka Dunajec.

Červený Kláštor, leží na hranici Pieninského národního parku měl 27.4.2024 velikou slávu, otevírala se řeka Dunajec.

4.5.2024 v 7:00 | Karma: 15,69 | Přečteno: 195x | Diskuse| Fotoblogy

Alena Cmielová

Slovensko, si váží svých Velikonočních tradic a rádi je předávají mladší generaci

Pár dní strávených o Velikonocích na Slovensku mne vrátilo do dob dětství, kdy se tradice v ČR ještě dodržovaly, plné stoly, jalovec, voňavka z živých květů, říkanky při švihačce a zdobené velikonoční vajíčko.

6.4.2024 v 16:01 | Karma: 11,59 | Přečteno: 316x | Diskuse| Fotoblogy

Alena Cmielová

Rumunsko, Vlad Napichovač - (kníže krve)

Je opravdu těžké si představit, jak by Rumunsko vypadalo bez Vlada Napichovače. I když je známý tím, že je zdrojem inspirace pro Draculu Brama Stokera.

10.11.2022 v 14:40 | Karma: 17,62 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Alena Cmielová

Cestujeme autem , takový menší "fast photo shooting"

Cestovat se dá různými způsoby, já zvolila a vyzkoušela si, jaké to je v takzvaném "Bydlíku". Je to obytný vůz, který nabízí spoustu možností a komfortu. Na své cestě fotím to, co mne zrovna cvrkne do "nosu".

15.2.2022 v 8:45 | Karma: 15,67 | Přečteno: 441x | Diskuse| Fotoblogy

Alena Cmielová

Černobílé vlakové cestování ve fotografii

Říká se, že vlakem je to tak na 80% nejlepší cestování, můžete se projít, dát si něco na zub, poslouchat hudbu a nebo, jen tak pozorovat okolí a cestující. Já jsem ten pozorovatel s fotoaparátem na krku.

7.2.2022 v 9:48 | Karma: 18,84 | Přečteno: 453x | Diskuse| Fotoblogy

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Rozkol nacionalistů. S AfD nechce být ve frakci Le Penová ani česká SPD

22. května 2024  11:59,  aktualizováno  12:40

Zástupci francouzské strany Národní sdružení (RN) prohlásili, že v příštím europarlamentu nebudou...

Fandit se bude na náměstích i v kempech. O Staromáku se teprve rozhodne

22. května 2024  12:31

Na náměstích, v kinosále, v kempu nebo i na nádvoří zámku. Tam všude mohou zájemci společně s...

Útočník na Fica schvaloval masové vraždy. „Škrabáka“ chtěl zažalovat

22. května 2024  10:30,  aktualizováno  12:19

Muž, který spáchal atentát na slovenského premiéra Roberta Fica, chtěl předsedu vlády zažalovat....

Poslanci schválili zkrácení doby oddlužení z pěti let na tři roky

22. května 2024  5:55,  aktualizováno  12:15

Přímý přenos Zkrácení doby oddlužení z nynějších pěti let na tři roky pro všechny dlužníky, nejen pro...

Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku

Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...

Na mém blogu uvidíte převážně přírodu, zvířata a místa, které jsem navštívila, ale občas zde dám článeček, který bude ze života, jen politiku zde nenajdete tu přenechám s radostí jiným.