- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
JSME POSLUCHAČI PŘÍBĚHŮ.
Pokud chceme zaujmout ženu, musíme umět odvyprávět příběh. PŘÍBĚHEM ZÍSKÁME JEJÍ POZORNOST A DALŠÍ KOMUNIKACI. A jaké děláme nejčastěji chyby u vyprávění příběhů?
1. SNAŽÍME SE PŘÍLIŠ VYTAHOVAT – dokazujeme, jak jsme úchvatní a nejlépe ještě na stůl položíme klíčky od auta a drahý mobilní telefon. A někteří také povytáhneme rukáv našeho trička, aby byla vidět kérka na vypracovaném bicepsu.
2. NUDÍME BANALITAMI – konverzujeme o počasí, špatné úrodě, politické situaci či nějakém jiném vnějším klišé.
3. ODPUZUJEME TRAGIKOU – zemřela nám žena, máme rakovinu, vykradli nám byt, nebo nám zbývají poslední dva měsíce života. Tak se nade mnou ustrňte a nechte se sbalit!
PŘÍBĚH PŘI NAVAZOVÁNÍ KONTAKTU SE ŽENOU BY MĚL BÝT KRÁTKÝ, ZÁBAVNÝ A MUSÍ OTEVÍRAT DALŠÍ KOMUNIKACI. Žena se s ním musí umět ztotožnit. Musíme jí umožnit vstřebat ho a přijmout. A hlavně by měl z monologu pomalu přecházet do dialogu. Naším cílem je začít zajímat se o ni.
A jak je to s obchodníky? Stejně. Chceme zákazníka otevřít, aby začal o sobě vyprávět. A to neuděláme větou: „Tak jaké máš problémy, frajere?“ A nedosáhneme toho ani popisem našich skvělých produktů.
PROČ JEDEN PRAVĚKÝ LOVEC UKRADL DRUHÉMU OŠTĚP?
Bylo to, protože:
A) hrot oštěpu měl obsah 36,42 % křemene a hustotu 2,80 g/cm3 a splňoval zkoušky tvrdosti podle Vickerse nebo Brinnela
nebo
B) tím oštěpem dokázal ulovit čtyři mamuty
Pravděpodobně se všichni shodneme, že B je správně. TAK PROČ POTENCIÁLNÍ ZÁKAZNÍKY NEUSTÁLE UNAVUJEME POPISEM SLOŽENÍ HROTU NAŠEHO OŠTĚPU?
Ať už použijeme kteroukoli z mnoha metodik (Valid Business Reason, Elevator Pitch, Success Story…), měl by náš příběh pro otevření hovoru být následující:
Nezapomeňte, PŘÍBĚH MUSÍ BÝT OSOBNÍ. ZÁKAZNÍK NEJDŘÍV MUSÍ AKCEPTOVAT NÁS, PAK TEPRVE BUDE AKCEPTOVAT FIRMU, KTEROU ZASTUPUJEME.
A ještě si pamatujte: LÉPE FUNGUJE JEDEN KONKRÉTNÍ PŘÍBĚH, KTERÝ PROKAZUJE NAŠI HODNOTU PRO JINÉHO ZÁKAZNÍKA, NEŽ MILION NEKONKRÉTNÍCH REFERENCÍ.
A teď si zkuste sestavit váš otevírací příběh, který budete schopni odvyprávět během 60 vteřin…
Příští kapitola:
DEJTE JÍ/MU PROSTOR
Další články autora |
Masarykovo náměstí, Telnice, okres Brno-venkov
15 000 Kč/měsíc