Krysí stezky Pražáků, které by každý vidlák měl znát (o taxících nemluvě)
Je-li Pražská doprava zatížena povodněmi, stávkou, demonstracemi za i proti právům kočovných etnických menšin, průjezdem spřátelených či nespřátelených vojsk nebo návštěvou ostře hlídaného ústavního činitele jakékoliv velmoci, platí zde pro průjezdnost určitá pravidla a vychytávky. Zásadní informace týkající se objízdných tras vně i uvnitř města se dědí coby rodinné stříbro z jedné generace Pražáků na druhou. Osobně nesouhlasím s touto praktikou rádobytajné společnosti, protože nutí vidláky blokovat stověžatou matičku na té jediné jimi známé objízdné trase místo toho, aby se logicky rozvrstvili do dalších pěti možných, a zácpy se tak ve všech oblastech staly alespoň relativně snesitelnými. Dopravní situace v hlavním městě je dynamický dýchající organismus, a šťouchnete-li do něj na jednom konci, udělá se vám kolona na druhém. Proto každý, kdo projíždí Prahou, musí znát několik jejích Achillových pat, aby mohl na případné blokády pružně reagovat.
Jednou z nich je Evropská ulice, mocná dopravní tepna vedoucí od letiště až ke Kulaťáku, která poté, co byla výrazným způsobem zmodernizována fondy EU nadhodnoceným počtem semaforů, tramvajových ostrůvků a zaručeně bezprůvanových zastávek metra (ve kterých může na kitu létat i úplný začátečník), vykazuje silné známky dopravního kornatění. Důvodem je zúžení do jednoho pruhu pro normální účastníky dopravy (tedy všechny vesmírné bytosti kromě autobusů a taxíků) vedoucí po celé její délce, což je daň za ty krásně prostorné tramvajové ostrůvky. Evropská je prakticky neprůjezdná s malými přestávkami v době mezi 12:00 – 13:55 a 00:43 – 2:33, a pokud nemáte rádi adrenalinové sporty, ani nevlastníte kite, vůbec se sem nepouštějte. Odstavná parkoviště zde neexistují, takže místo bloudění v navazujícím prostoru metra ve Veleslavíně zkuste své štěstí v nákupní zóně na Zličíně. Pokud zaparkujete v uličkách okolo Evropské a zablokujete tak parkovací místa starousedlíkům, buďte připraveni na to, že vám na kola auta vyvenčí všechny své miláčky, i kdyby je měli ždímat.
Na Magistrálu pravověrný Pražák nikdy nevyjíždí a to ani pod hrozbou tělesné újmy, protože připomíná parkoviště před nákupním centrem v Adventu i tehdy, když jsou všichni motoristé na prázdninách. Navíc je v této oblasti skvělé spojení metrem a vjíždět sem osobním autem postrádá smyslu. Zaparkovat zde nemůžete, protože všechna místa jsou rezervována pro rezidenty a finanční přátele magistrátu. Leda byste auto šoupli do levého pruhu rovnou před Hlavák a začali demonstrovat za zvýšení obsahu dusíku v krmivu akvarijních rybek - pak je vaše konání v souladu s občanským vyjádřením svobodného názoru a vaše auto nebude odtaženo.
Praha je město háklivé na zimní podmínky a i když zrovna nenasněží tři centimetry sněhu a u Muzea čtyři, může mráz zavřít tunely. Teprve pak vypukne třetí světová, protože tento stav je spojený s blokádou Barrandovského mostu a celé Jižní spojky, a tedy výpadovkami na Vámi kýžené Brno či Hradec. Zásadními dírami pro život pražské dopravy jsou Strahovský tunel a tunel Mrázovka, jejichž blokace zajistí permanentní parking od ulice Patočkova až po Hradčanskou. Někdy se tato událost protáhne až v uliční festival správného parkování konaný na přilehlém Vypichu. Objízdnými trasami je ulice Kukurova a Bucharova vedoucí do Motola a Stodůlek, kudy se ulicí Radlickou můžete za dobré konstelace hvězd dostat až na Smíchov. Pokud vám dopravní elementálové nejsou nakloněni, můžete zkusit přilehlou Jižní spojku objet ulicí Na Zlíchově až do Hlubočep a zkusit se probojovat přes mosty na Vltavě v protisměru. Myslete přitom na to, že Barrandovský most včetně jeho nájezdů projektoval šílenec se smyslem pro abstraktní humor a nesmyslem pro logiku světových stran, což zcela vylučuje intuitivní způsob navigace v této oblasti (otočte volantem vždy do toho směru, kam by se soudný člověk hodlající jet zvoleným směrem nikdy nevydal).
Pravověrní Pražáci využívají průjezdnosti svých malých uliček, ale především jezdí MHD nebo chodí pěšky. Překvapivě. Zásadním bodem životní filozofie venkovem pohrdané „pražské kavárny“ totiž je absolutní bojkot taxikářských služeb. Taxíkem jezdí v Praze cizinci neznalí poměrů a vidláci, jež by rádi na společnost tvořenou dalšími náplavami či tetičkou z Polné u Vodňan rádi udělali světácký dojem. My, Pražáci, víme, kdy nám jede z oblíbené hospody oblíbený noční autobus. Na nic si nehrajeme. Prahu si ucpat nedáme a taxíkem nikdy nejezdíme. Podle toho nás taky poznáte – ne podle arogance, švihlé chůze, věšení rudých trenýrek na důležité dominanty nebo výslovnosti připomínající žábu s rozšlápnutou hubou.
Barbora Topinková
Modlitba za České země, verze 2.0.2.0.

Svatý Václave, vévodo české země, kníže náš, pros za nás Boha, svatého Ducha, a kohokoliv na nebesích potkáš, krom ozónové díry, exkurze z Marsu a Artura C. Clarka! Korona eleison.
Barbora Topinková
Letecký deníky 5: Hledání bodu G (7:42 – 15:10)

Začít si dělat pilotní průkaz v době, kdy se světové letectví potácí v největší krizi od doby, co Jára Cimrman havaroval se svým kamenným letadlem v Jámách, je boj. Zvlášť, když ještě nevíte, kde máte svůj bod G.
Barbora Topinková
Popelnicová proklamace

Setkáte-li se při vyhazování odpadků s člověkem, který současně s vámi obsah popelnice s tyčí v ruce a soustředěným výrazem ve tváři prohledává, získáte dost jasný názor na dopady existující/ neexistující pandemie.
Barbora Topinková
Letecký deníky 4 – Lítá pilot wokolo, nekoukej se na něho (6:47 - 7:42)

Začít si dělat pilotní průkaz v době, kdy se světové letectví potácí v největší krizi od doby, co Jára Cimrman havaroval se svým kamenným letadlem v Jámách, je ryzí rozkoš. I když na wokruhu lítá víc pr..lí než vrabčáků.
Barbora Topinková
Letecký deníky 3: Do nebe! (4:09 - 6:47)

Začít si dělat pilotní průkaz v době, kdy se světové letectví potácí v největší krizi od doby, co Jára Cimrman havaroval se svým kamenným letadlem v Jámách, je výzva. Takže knipl a odvahu do ruky, a marš nahoru!
Další články autora |
Připravte si zásoby jídla na 72 hodin, vyzývá Evropská unie v nové strategii
Občané Evropské unie by si měli připravit zásoby jídla, které jim v případě nouze vydrží nejméně 72...
Proč se to zvrtlo? Trump čekal boxerský pás, ale Zelenskyj ukázal fotky se zajatci
Američtí představitelé začali věřit ruskému prezidentovi Vladimirovi Putinovi, ačkoliv jejich...
Bombové hrozby v Praze. Policie evakuovala tisíce lidí, odklonila dopravu
V Praze se ve čtvrtek večer uskutečnily masové evakuace kvůli nahlášeným bombám v pražské Lucerně a...
Táhněte do pr****! řve gynekoložka ve videu na pacientku. Teď jí hrozí trest
Gynekoložka ze středočeských Líbeznic čelí kritice poté, co vulgárně napadla jednu ze svých...
Daňové přiznání za rok 2024: využijte formuláře pro internetové podání
Jako každý rok i letos musí mnoho podnikatelů, drobných živnostníků i další osoby samostatně...
Nezaměstnaných Čechů přibývá. Ohroženi jsou hlavně lidé před důchodem
Premium Každému třetímu nezaměstnanému je více než padesát let. O práci přijdou nejčastěji kvůli tomu, že...
ANALÝZA: Uznání ruského záboru na Ukrajině uvede v pokušení jiné agresory
Premium Vypadá to, že éra relativní zdrženlivosti po pádu železné opony byla jen epizodní odchylkou od...
Povolenka je nedotknutelná. Evropská unie má jiný plán, jak zlevnit energie
Premium Největší úlevu od drahých energií by přineslo alespoň krátkodobé zrušení či zastropování cen...
Hrubky bývají neodpustitelné. Tréninku psaní y/i proto nikdy není dost
Premium Vít nebo výt? Být nebo bít? Na tom, zda napíšete i nebo y, někdy opravdu záleží. Stejně jako na...

SPECIALISTA/KA FINANČNÍCH SLUŽEB - S GARANCÍ MZDY VE ZKUŠEBNÍ DOBĚ (A13476)
AURES Holdings a.s.
Zlínský kraj
nabízený plat:
45 000 - 70 000 Kč
- Počet článků 85
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4263x
Autorka knih "Z lehu k běhu" a "Vánoce na sádle a jiné trable". Redaktorka časopisu Cosmopolitan.
Principiální odpůrkyně pitomců všeho druhu a propagátorka užívání zdravého rozumu ve všech aspektech lidského života.
www.pivaruvpruvodcegalaxii.cz
https://www.facebook.com/barboratopinkovaspisovatelka/
http://www.vecizpolicky.cz