O loďkách

Tedy o přátelství.      PŘÁTELSTVÍ je loďka na vodě.       Papírová.

Dneska jsou velké vlny. Obří! Tsunami!!!

Čím kvalitnější papír, preciznější stavba loďky, tím lépe. Vydrží, nepotopí se a zase oschne. Můžete plout dál.

Myslela jsem, že některé přátele jednou ztratím. Počítala jsem s tím. Neměli jsme dost sil loďku opravovat, udržovat v dobrém stavu. Nebo se kapitánem stal jen jeden a tomu druhému už se pak moc nelíbilo být stále plavčíkem. Ale jako se vším, co nemůžete zcela uchopit a ovládnout, i tady mnohdy zasáhl osud. Třeba přišla bouře. Silná, očekávaná nebo nenadálá. Vyčistila vzduch, smetla vše nepotřebné, a pak člověk hned lépe viděl, jestli se potápí anebo to stojí za opravu. Bude odměněn.

Párkrát se mi stalo, že po první druhé plavbě jsem zjistila, že tahle loďka je z blbého papíru. Nebo míří do jiného přístavu než chci já. Musela jsem vystoupit. A nejmíň jednou jsem naopak hodila "kamaráda" přes palubu já... Život. Ale je to dávno. Taky se mi stalo, že po letech jsem si zas jednu takovou kamarádku vylovila :o) Oprášily jsme náš parádní škuner, ona ho sice docela rozhoupává a furt prudí s návštěvama pirátů, ale je to zábava. Změna.

Mám totiž poslední dobou trochu problém se svou nejstarší lodí, můžu-li to tak říct. Plujeme spolu už třicet let. Tý jó! Toho času, těch přístavů, různá moře, spousta zkušeností. Znám tu loď dobře, už mě nepřekvapí. Taková loď má spoustu záplat, ale je stabilní a nepotopitelná. Vlastně skoro ponorka. Dvojsmysl, koukám ;o) Tahle loď měla vždycky dvě kapitánky. Střídáme se. Život nás k tomu nutí. Jednou je v podpalubí ona, jednou já, ale furt jedna hlídkuje, abychom nenajely na útes. Míváme dlouhá období bezvětří, stejně jako období lehkých vlnek a (naštěstí) zřídkavá období bouří. Ale teď se mi zdá, že nám něco provrtává loď zespoda. Jakoby mořští červíci. Není je moc vidět, ale myslím, že se prostě bojím občas druhou kapitánku upozornit, že něco není v pořádku. Možná to má stejně. Nerada bych, aby nám tuhle loď něco sežralo, ale možná budeme muset obětovat jednu dvě kajuty než pochopíme, že se něco děje, a jak se tomu postavit. Vidíte, i stará nepotopitelná loď může trpět na červy.

No a ještě jednu důležitou loď mám. Kdysi jsem tu přestoupila ze školní plachetnice. Bylo to pro mě neznámé a dost jsem si na začátku vytrpěla, než jsem se dokázala začlenit a udělat si místo. Ale byly k tomu důvody a musela jsem to zkrátka vyzkoušet. A ejhle - ukázalo se, že na té lodi je dost spolehlivých námořníků, dobrá nálada a správný kurz, a tak se vezu. S některými i hezkou řádku let. Tahle loď je velká, zaoceánská, tu řídí moře a důstojníci se střídají. Občas někdo přistoupí, chvíli se veze a pak si najde jinou bárku. Ale původní posádka zůstává, dokonce má přírůstky.  A když někomu sem tam hrozí, že by se mohl utopit, zkoušíme pomoct. Většinou úspěšně, maximálně si ten dotyčný odnese nějakou jizvu od žraloka. Člověk s jizvami si líp pamatuje.

Teď vás zdravím ze svého nejmenšího ale nejoblíbenějšího člunu. Ten není papírový. Je speciální a jedinečný. Je nafukovací a musí se na něm pádlovat. Makat, dřít. O to víc si pak ale užijete krásné výhledy, ticho, jakoukoliv odměnu. Párkrát už se mi málem potopil, není to nic jistého. Paradoxně. Protože jsem si zvolila, že v něm budu plout po zbytek života. Líbil se mi, můžete ho sfouknout a vzít kamkoli. Nepřijdu o něj ani když jsem na suchu... Pádluju v něm se svým mužem.

Autor: Barbora Tomšů | středa 25.7.2012 20:10 | karma článku: 7,70 | přečteno: 717x

Práce ženy

Wow! Řekla jsem si ráno po přečtení magazínu z pondělních novin. Tak prý vznikl nový portál, který by mohl pomoci ženám hledat práci, a to i na zkrácený úvazek. Tak rychle, rychle! Nastartovat komp a hledat. Hledat!

18.3.2013 v 12:01 | Karma: 12,00 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Ona

Enom tak

Tož, moji milí, dlúho zme si nepočetli (skoro)valašsky! Tož né že by Valaši až tolik čítávali, ale dyž si nemožeme povykládat z oko v oko, toš si to napišme a počtěme.

22.2.2013 v 11:00 | Karma: 8,79 | Přečteno: 389x | Diskuse| Zlín

Dejte dětem palačinky!

Koukám, že než jsem se rozhoupala toto palčivé téma palačinek zpracovat, už se o tom na idnes píše :o) Článek o americké učitelce, mamince dvou dětí, mě pobavil. Ta paní vymyslela vzorec na přípravu dokonalých palačinek! A co víc - zveřejnila to a teď je toho plný gurmánský svět!

21.2.2013 v 10:20 | Karma: 15,74 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Hobby

Je to jak na houpačce

Politiku, ekonomiku ani sociální problémy v tomto článku nehledejte. Nenajdete. Každý toho máme dost, netřeba o tom psát, ani to neumím.

20.2.2013 v 10:50 | Karma: 7,10 | Přečteno: 306x | Diskuse| Ostatní

Barbora Tomšů

Jak optimista prozřel aneb Jak já bych si to chtěla užít!

Sama tento příspěvek považuji za poněkud nudnou a příliš osobní úvahu bez rozuzlení, ale asi se v tom najde i někdo z vás...

15.2.2013 v 10:50 | Karma: 7,83 | Přečteno: 567x | Diskuse| Osobní

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Snažím se každým dnem růst, ale je uklidňující, že mám zatím oba rodiče, a tak jsem stále něčím dítětem.

Překročila jsem čtyřicítku, mám tři děti s jedním manželem, pracuji na půl úvazku absolutně mimo svůj původní obor a baví mě to.

Obdivuji Baťovce; skláním se před lidmi, kteří už našli svou cestu a jdou po ní aniž by omezovali své blízké; jsem moc ráda, že žiju v této zemi, ale také se ráda podívám za její hranice. Je to poučné a obohacující.