Chcete li se naštvat, jeďte do Aska aneb náš zákazník, náš blb

Nakupujete po internetu? Nakoupili jste na Vánoce a zjistili jste, že zboží neodpovídá tomu, co Vám nabídli? Kupujete nábytek? Podělím se s Vámi o zkušenost, kterou jsem dostal jako dárek k Novému roku. Provedli jsme s partnerkou dva nákupy, díky kterým nezapomenu na letošní Nový rok. V obchodě obchod-dětem jsme koupili stolní hru, v Asku sedací soupravu. Přečtěte si, jak mi tyto „nákupy“ hnuly žlučí.

V obou případech vše proběhlo velmi korektně, hru z obchodu dětem jsme objednali, za pár dní skutečně přišla. Zaplatili jsme 599,- Kč, asi tak 150,- Kč navíc jako poštovné. Ještě ten den večer jsme hru vybalili, abychom jí vyzkoušeli. Zjistili jsme, že absolutně neodpovídá tomu, co bylo propagováno na internetu. Stolní fotbal, jako jedna z her, kterou toto zařízení nabízí, se nedal hrát, o ostatních ani nemluvím. Prostudovali jsme tedy na webových stránkách podmínky a dle instrukcí jsme napsali mailem odstoupení od smlouvy, kde jsme napsali i číslo účtu, na který chceme vrátit peníze. Obratem nám přišel email, kde byly instrukce k odeslání balíku. Doslovně tam stálo:“ Zboží zašlete přes Č.P. jako cenný balík, pojištěný na nejméně 1000,- Kč, na níže uvedenou adresu, řádně zabalené, nepoužité a v orig. krabici. S pozdravem Jiří Hudec“ . No a jak napsali, tak jsme i udělali. Zboží jsme zabalili tak jak bylo a odeslali na uvedenou adresu, jako balík. Pojistili jsme jej na tisíc korun a podruhé zaplatili poštovné, neb jsme jej jednou platili, když nám hra přišla. Datoval se den 18.12.2007. Druhého ledna přítelkyni zazvonil telefon, kde jí p. Hudec sdělil, že hra přišla rozbitá a že nám nevrátí ani korunu, žádné argumenty ho nezajímaly, posílá nám jí zpět.

Den na to jsem mu volal já. Sdělil mi vlastně to samé s tím, že mu hra přišla až ten den, do té doby to nevěděl. Také mi řekl, že hra byla špatně zabalená. Použil jsem argument, že jsme jí zabalili stejně jako on, tedy do krabice a igelitové folie. Na to mi řekl, že to je něco jiného, protože ON má smlouvu s poštou. Šel na mne infarkt. Zeptal jsem se ho, jestli to znamená, že zboží co jde od něj se nerozbíjí a zboží co jde k němu ano, nu neodpověděl. Použil jsem druhý argument, že zboží jsem pojistil na tisíc korun, ať reklamuje poškození na poště a pošle mi mailem protokol.

Neváhal jsem a zavolal na poštu do Mostu, kde mi sdělili, že hra přišla p. Hudcovi 28.12.2007. Tak jsem napsal e-mail, kde jsem mu sdělil, že hru jsme poslali nepoškozenou, zabalenou stejným způsobem jako nám jí poslal on s žádostí o navrácení peněz, nebo protokolu z reklamace na poště. Zavolal jsem také ČOI kde mi sdělili, že na toto jednání nemá obchodník právo a pokud zboží převzal, máme právo na navrácení peněz. Večer mi přišel email, kde mi bylo sděleno, že hru poslal a nic nám nezaplatí. Velmi korektní jednání.

Shodou okolností jsem ten samý den jel vyzvednout sedací soupravu, kterou jsme 30.12 v Asku koupili a na místě zaplatili, stála 17 999,- Kč. Sešli jsme se s kolegou z práce, pomohli odstěhovat naší starou sedací soupravu, kterou jsme dali pryč a vyjeli si pro novou. Přijedeme do skladu, nikde nikdo. Po chvilce hledání jsme našli papírek, kde bylo napsáno, že ten den mají inventuru a že je zavřeno.

Vyjeli jsme tedy o kus dál do krámu, kde jsme čekali, že nám sedačku někdo vydá. Přijdeme tam, mříž zatažená. Pár zaměstnanců se válelo na vystavených křeslech, po chvíli se nás asi jednomu zželelo a přistoupil k mříži, aby nám řekl, že máme smůlu, že je zavřeno. Nechal jsem si tedy zavolat vedoucí. Přišla k mříži a normálně nás „odpálkovala“ takovým způsobem, že jsem se nezmohl ani na odpor. Něco jako omluva, nebo minimálně představení se? Ale kde…. Prostě a jednoduše mi řekla, že prodavačka pochybila, když nám řekla, že si můžeme pro sedačku přijet, stejně jako pokladní, která nás informovala úplně stejně. Mám si pro sedačku přijet jindy.

Argument, že jsem si musel pořídit dopravu, která jela zbytečně a stála mne peníze, jí nechal chladnou. Nakonec mne pomalu poslala do p**ele a odešla.

Osmnáct tisíc ve vzduchu, peníze za dopravu taky, sedačka v nedohlednu. Ještě ten den večer jsem poslal e-mail, kde jsem napsal, aby nám sedačku buď okamžitě na vlastní náklady přivezli, nebo nám okamžitě vrátili peníze s tím, že čekám, že mne budou ráno kontaktovat. No… a nekontaktovali. Začala série telefonátů na spousty telefonních čísel, uvedených na internetu. Nikdo nám to nezvedal, stejně tak na vedení. Po hodině strávené na telefonu se mi ozvalo reklamační oddělení na centrále, kde mi řekli, že celou věc prošetří a ihned mi zavolají. Po další hodině a půl mi došla trpělivost a opět jsem začal telefonovat… opět nezvadali. Nakonec se mi jako zázrakem podařilo se dovolat vedoucí prodejny, co mne včera odpálkovala. Ta mne málem přivedla k dalšímu infarktu, když mi sdělila, že na její straně k žádnému pochybení nedošlo a to že jsme si sedačku nevyzvedli, je naše chyba. Po debatě, chvíli hraničící s komedií a chvíli s hororem, se uvolila nám vrátit zaplacené peníze. Když jsme tam přijeli, tak se ani neobtěžovala vylézt z brlohu.

Výsledek? Taková tisícovka v pejru za cesty tam a zpět, prázdný byt, není kam si sednout. Až mi přijde faktura za telefon, přijde asi zároveň rozbití telefonu. Okamžikem zaplacení zboží přestává být zákazník pro tento obchod atraktivní a podle toho je s ním jednáno. Arogance zaměstnanců vyřizujících reklamace včetně vedoucí prodejny a dalších skladníků je opravdu neuvěřitelná. Už si tam nekoupím ani tužku, aby v ní nechyběla tuha…reklamace je tu totiž potíž. Další zkušenosti s touto firmou si přečtěte ZDE. No prostě datum 02.01.2008 asi nikdy nezapomenu, začátek roku jako řemen. Kdyby jste s jednou, či druhou firmou měli podobné zkušenosti, napište mi prosím do diskuze a pokud je ještě nemáte, buďte opatrní na to, co kupujete a hlavně co platíte. Mohlo by to totiž být poškozené, nebo by mohla být inventura.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Patrik Banga | pátek 4.1.2008 21:13 | karma článku: 44,46 | přečteno: 22600x
  • Další články autora

Patrik Banga

Jak jsem se stal coviďákem

16.3.2021 v 14:40 | Karma: 39,60