Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Citybike - vysvětlení námitek

Včera jsem sem vložil text s mým názorem na vhodnost "městských kol" pro jízdu po městě. Text jsem formuloval relativně ostře. Částečně proto, že šlo o reakci na ne zcela vyžádaný e-mail, a také proto, že blog vnímám jako místo, kde se můžu subjektivně vyřádit a vyjádřit, narozdíl třeba od mého webu. Takže článek vyvolal nejednu reakci ve fóru. Adresát přijal moji reakci s nadhledem, a sám mi dal svolení k použití jeho odpovědi. Což mě, společně s bouřlivostí reakcí na první článek, přivedlo k rozhodnutí vložit sem i druhý e-mail, vysvětlující důvody mých připomínek k "městským kolům".

Jehlové podpatky místo přilby.Zakkaliciousness, flickr.com

(předchozí článek naleznete na adrese http://adamek.blog.idnes.cz/c/15306/Citybike-Kolo-vhodne-do-mesta.html )

Dobrý den,

pokusím se mé námitky vysvětlit po tématických oblastech

1) předjíždění trolejbusů, (ne)bezpečnost konstrukce, jízda po chodníku

V českých městech je ve srovnání s Vídní nebo západními metropolemi naprosto zanedbatelná síť cyklostezek. Takže se na kolech po městě jezdí po silnici. A jestliže chci přežít v hustém městském silničním provozu, tak musím jezdit stejně rychle jako auta, ideálně ještě rychleji.
Asi se shodneme, že na takovou jízdu vaše kola stavěna nejsou - u většiny modelů chybí horní rámová trubka, a u některých modelů to je i věc brzd - pokud máte v nabídce torpédové brzdy, tak ty jsou sice účinné, ale mají dlouhou prodlevu, než člověk otočí nohy, překoná nutnou vůli v torpédu, začne brzdit.
Když jsem zvyklý letět do kruháče nebo do křižovatky (to je pro mne jízda po městě) se 4 prsty na pákách brzd, tak bych asi na vašem kole daleko nedojel, protože než bych otočil nohama zpátky, a začal brzdit, bylo by po mně. Resp. jízdu bych hned přizpůsobil schopnostem vozidla, takže bych jel pomalu, a někdo by mě jakožto překážku provozu smetl ze silnice. A předjet trolejbus bych se bál zejména kvůli předpokládané labilitě a vlnění rámu bez horní trubky - zvlášť pokud má takové užitkové městské kolo nosič a košík nebo brašny s nákladem.
Když mám na kole 5 brašen, stan, a další výbavu, tak se mi vlní i normální pánský rám trekového kola. Při cestách z nákupu sice kolo asi neváží 50kg, ale bez té horní trubky se hranice vlnění posouvá níže, k menší hmotnosti nákladu.

A protože typičtí uživatelé vašich kol neprahnou po vysoké rychlosti (na tom se asi shodneme), tak v rámci pudu sebezáchovy raději moc nejezdí po silnici... tzn. v českých poměrech jezdí po chodnících, a tím jsou nebezpeční. A to i pro řidiče, protože pak z těch chodníků kdykoliv a kdekoliv nečekaně sjíždějí na silnici. Proto chodníková kola - brzdy ani rám nejsou stavěny na dynamickou jízdu po silnici.

Jinak já osobně ani po té síti cyklostezek moc neprahnu, protože jsou bohužel všude stavěny s obrubníky, které mají zkázonosný dopad pro ráfky a výplet. A navíc se po nich nedá jezdit, protože jsou plné vašich zákazníků, jejichž rychlost jízdy se blíží rychlosti chůze normálního člověka. A ve chvíli, kdy se někde objeví "cyklostezka" (obvykle to je jen pomalovaný chodník) , jsou pak ostatní řidiči, eventuelně policisté, poměrně nervózní, když jedu na kole po silnici.

Vašeho typického zákazníka zkrátka v provozu moc rád nevidím - při těch vzdálenostech, na jaké jezdí, a při těch rychlostech, kterými jezdí, by udělal lépe, kdyby chodil pěšky. Vaše výrobky nenahrazují auta, ale chůzi. A to není dobře. Cyklistika má nahrazovat automobilovou dopravu, a pokud mám jezdit na kole místo autem, tak to musí být trekové kolo, ne váš výrobek, který není stavěn na normální jízdu použitelnou rychlostí na použitelnou vzdálenost.


2) malíři a extravagance + "cibulář"
V zásadě nemám nic proti tomu jak ta kola vypadají nebo co ten člověk nosí na sobě. Ale:
- jestliže vaše kola stojí dvojnásobek toho co kola treková, která mají vyšší užitnou hodnotu, tak nevidím rozumný důvod, proč koupit vaše kolo. Tj. jediným důvodem, proč koupit vaše kolo, je to, že "se mi líbí, je in". Proto ta zmínka o umělcích. Protože důvodem k výběru drahého kola s malou užitnou hodnotou může být jen estetika nebo móda.

Člověk pro kterého móda není tak důležitá, si raději koupí levnější a lepší kolo (trek), než dražší a horší (vaše).
Eventuelně si racionální člověk (tj opak výstředního umělce), který ví, že potřebuje jezdit pomalu na krátkou vzdálenost, koupí za 500 Kč "ukrajinu", která mu udělá stejnou službu, jako váš výrobek za 15-20 tisíc. A když zvolí dámského Favorita, tak bude mít i dámský rám pro pohodlnější nástup, i více převodů (10) než některé vaše předražené výrobky.
Anebo si koupí použitého treka, dá na něj nové brzdy, a má maximální užitek za relativně malou cenu.
Není rozumný důvod si do města, kde je každé kolo apriori ohroženo krádeží, kupovat předraženou funglovku s užitnou hodnotou ukrajiny.

Pokud jde o toho "cibuláře", vadí mi, že je oblečen naprosto nevhodně (nebezpečně) pro jízdu na kole. Jde mi hlavně o ty lakýrky a o ten baret. Ty boty nevypadají moc bezpečně pro jízdu na kole, a baret na sobě nemá logo "Bell", "Ked", "Uvex"... čímž chci říct, že na kole patří na hlavu přilba. Nevidím ani cyklistické rukavice (chrání při menším pádu, a mívají reflexní nášivky pro bezpečnější odbočování za sniížené viditelnosti). Alespoň že má brýle na ochranu očí. Ale přilba by byla důležitější.

Dát si na web cyklistu bez přilby, to je dnes (kdy by každý výrobce měl být informovaný o rizicích jízdy bez přilby) podobné, jako kdybyste si stoupl k propasti, a říkal dětem "skočte". Nebo by ten frajírek ještě mohl za jízdy kouřit, aby se děti ovlivněné vaši reklamou nestihly zabít na kole, a dřív v klidu zemřely na rakovinu plic...
Navíc typicky vaši zákazníci jsou nejvíce problémoví, pokud jde o chápání nutnosti používat přilbu. Prostě jim to nestojí za to, si ji brát. Resp., a to častěji, se za ni STYDÍ. Tj., jsme opět u výstředních iracionálních umělců, kteří se radši zabijí, než by si vzali na hlavu přilbu, o které se v katalogu módních baretů a rádiovek nic nepíše. Racionání neumělec si přilbu vezme, protože ví, že je důležitá. Zvlášť, pokud má rozjetou takovou kariéru, že se živí hlavou.

A pokud jde o jeho oblek - je jeho věc, že si to sako musí jízdou na kole neuvěřitelně zpotit (nikoliv provětrat, jak máte uvedeno u jednoho modelu). Ale sako mu neumožní pořádně plnohodnotně ovládat kolo, a nemá žádné reflexní prvky, ani nemá barvu, která by upoutala pozornost za bílého dne.
Zkrátka, obléká se na image, jak mu radí nějaký časopis, ne podle zdravého rozumu na praktické přežití... (proto ta zmínka o komplexech). A koresponduje to i s tou zmínkou o extravagantních umělcích, protože člověk v takovémhle ohozu, a s takovým baretem, pro mě rozhodně je extravagantní umělec a to i pěšky bez vašeho kola. Což mi nevadí, je to jeho věc, jen tím vysvětluji, jak jsem přišel k té definici cílové skupiny. Takové oblečení mi vadí, až když s ním váš zákazník usedne na kolo - protože to je nebezpečné.

To, že jedu jen po městě, neznamená, že si nemusím brát přillbu a další rozumnou výbavu (normální boty, sundat sako, ...). A pokud se to někomu na "ten kousek" nevyplatí, znamená to, že má jít pěšky - přesně jak jsem psal v předchozím bodě, vaše kola nahrazují chůzi, nikoliv jízdu autem. A tudíž v nich nevidím ekologický ani ekonomický přínos.
Kdo jede na kole vzdálenost, kterou by jinak jel autem, tomu se už vyplatí se na jízdu kompletně převléct a jet komfortně a bezpečně.



3) světlomet x blikačka, alternátor x baterie

Vaše kola rozhodně nejsou jediná, která jsou prodávaná tak, že mohou legálně vyjet na silnici.
Treková kola jsou také způsobilá provozu (pod pojmem "trekové kolo" chápu "crossové kolo" doplněné o světla, blatníky, nosič, a další užitečnou výbavu).
(navíc podle zákona světla nemusí na kole být, pokud člověk nejede na kole v noci - na jízdu ve dne stačí odrazky - ale to sem nebudu zatahovat, protože se sám snažím pořádnou výbavu kola prosazovat, své kolo mám na noční jízdu vybavené výrazně lépe, než vyžaduje vyhláška, a to nejen ze všech 4 stran kola, ale i pokud jde o oblečení a další výbavu)
Jsem přesvědčen, že vaše městské kolo bude vedle mého trekového vypadat jako temný kaskadér.

Jinak podle zákona je blikačka dostačující, světlomet není pro jízdu po městě potřeba.
Světlomet je potřeba tam kde není veřejné osvětlení. (já sám používám 3LED světlomet + 6 LED čelovku, nic proti nim nemám - jen na kolo do města se nehodí).
Ve městě je lepší přerušované světlo blikačky, protože ve městě je velká "světelná emise", a nepřerušované světlo může zaniknout. Navíc obvyklá blikačka má větší osvětlenou plochu než některé světlomety. Třeba i proto, že některé světlomety mají plochu sníženou o odrazku, protože samostatná odrazka pod světlometem by nebyla módně v pořádku. Blikačka je bezpečnější než světlomet.

Navíc obzvlášť do města se alternátor nehodí - protože každou chvíli cyklista zastavuje někde na křižovatce, a přestává být osvětlen. Baterie zde mají smysl.Blikačka je bezpečnější.

Pokud jde o zadní světlo, tam je blikačka oproti konstantě svítící žárovce bezpečnější za všech okolností - v osvětleném městě, i mimo obec na silnici. Navíc LED mají větší životnost než žárovky, a jsou tudíž spolehlivější.

Takže tady bych měl asi zdůraznit: u vaší světelné výbavy se mi nezdá, že by byla příliš velká nebo nesportovní, jak jste se patrně domníval. Naopak, zdá se mi, že je příliš zanedbaná a nebezpečná. Vaše kolo je stavěné na módu, ne na bezpečnost.
V tomto bodě jsem vás možná lehce překvapil, pokud jste si pod pojmem mnou prosazovaného trekového kola představoval to, co já si představuji pod pojmem crossového kola. Ale trekové kolo, tak jak já si ho představuji, a jak jsem ho zde prosazoval, je vybavené pro bezpečnou (nejen) noční jízdu. Narozdíl od vašich výrobků, jejichž světla svítí nepřerušovaně, a to jen pokud kolo jede (navíc váš typický zákazník na něm zpravidla nepojede moc rychle - ale nevím, jaké máte typy alternátorů, takže o jejich výkonu při nízké rychlosti nebudu spekulovat).
Jisté je, že když váš zákazník zastaví na křižovatce, tak je neosvětlený. A i při jízdě je osvětlený jen tak ledabyle, aby se mohlo říct, že to vyhovuje zákonu. Ale podstatné je přežít, a k tomu jsou na noční silnici nutné blikačky...


4) ostatní
Že vaše kola nejsou určena pro nezpevněný terén mi nijak nevadí, ani moje trekové kolo nevidí terén rádo, protože je vybavené pro jízdu po silnici, a v terénu pak takové kolo trpí. A trpím i já,když na něm terénem kousek musím jet. A zejména pak trpí i ta příroda. Do lesa chodím raději pěšky.
Ale terén bohužel připomínají i "cyklostezky". Jak německé, tak české. Obojí je stejná hrůza, a německé chodníky, s obrázky kol, mi v kombinaci s důsledností německých řidičů a policistů (nutili mě po těch "cyklostezkách" jezdit) zničily zadní ráfek.
Kdepak, terén (např. cyklostezky) pro moje kolo není.
Nicméně, mě tak napadá. Jestliže sami říkáte, že vaše kola nejsou určena do terénu, pak nechápu, jak se na nich má jezdit po městech, když "cyklostezky" jsou samý schod... :)
Ale zase je pravda, že v těch 10km/h s nákupem si váš zákazník 2cm vysokého obrubníku možná ani nevšimne, zatímco já v 45 km/h s kolem vážícím 50kg, na pláštích širokých 35mm, okamžitě proklínám projektanta který tu hrůzu navrhl, i policistu, který mě na ni poslal...

Reflexní boky plášťů dnes považuji na trekových kolech za samozřejmost, a já je používám v kombinaci s oranžovými odrazkami. Takže když porovnám vaše a moje kolo, tak to vaše je opět nevybavené a méně bezpečné. Asi proto, že by se manažer v rádiovce za odrazky styděl ze stylových důvodů, takže jsme opět u umění a módy (nepředpokládám, že by vaši zákazníci odmítali odrazky kvůli aerodynamice).

Ano, o hrušky a jablka se rozhodně jedná. Ale nejsem si jist, které z těch ovocí se do města a na silnici hodí více.
Vaše přirovnání k F1 a k Mercedesu S-classe není úplně přesné.
Leda že bychom to vzali tak, že moje kolo mi při užitné hodnotě Sclass umožní vyvinout rychlost F1, a vaše kolo má při rychlosti Sclass užitnou hodnotu formule.
Zkrátka, vaše kolo nemá takovou přepravní kapacitu, ani "zbytečné" blikačky a odrazky, i když je pomalejší...

Ale zkusme to jinak:
-moje trekové kolo odpovídá pohodlné dodávce, schopné odvézt hodně věcí buď rychle nebo na velkou vzdálenost, a vybavené vším, co se může hodit - od světel až po náhradní kolečka do přehazovačky.
-vaše kolo... no nevím. Rychlostí traktor, užitnou hodnotou možná tak malý kombík odvozený od osobního auta, výbavou felicie když sjede z linky (nejlevnější model bez audio systému... ... audio mám sice teď na kole rozbité, ale teoreticky tam je) a před domácím dovybavením. A cenou... ano, cenou je to vaše kolo opravdu Mercedes Sclasse - anebo klidně F1, to vyjde nasteno :).

Na mém kole jsem při hmotnosti kola a nákladu okolo 50kg už nejedno auto po městě předjel, ale jak by to zvládl váš rám a vaše brzdy, to tedy nevím. Navíc díky vašemu nevyhovujícímu osvětlení (ano, zákonu vyhovuje, ale mne zajímá realita, protože chci přežít) by mě v noci stejně někdo sestřelil.

Porovnám-li vaše městské kolo s mým trekovým, tak je to vaše naprosto nevybavené, a nebezpečné, čímž mizí váš argument proč může být pomalé.
Moje kolo je bezpečné, vybavené, nejvíc jsem na něm jel něco přes 80km/h (pravda, ne po rovině), umožnuje přepravu mnoha věcí, a i po rovině umožňuje dynamickou jízdu.
Vaše kolo je nevybavené, ale zato je alespoň nezpůsobilé pro jízdu normální rychlostí... Což se tedy kompenzuje alespoň vyšší cenou. Co je tedy proboha na vašem kole lepší??? (kromě stylu a módy) Vaše kolo je ve všech ohledech (od bezpečnosti, přes užitnou hodnotu a přepravní kapacitu, až po rychlost) horší, a navíc je ještě dražší...

Zmiňoval jste se,že vaše kolo je komfortnější... ale jestliže k vašemu kolu patří oblek a lakýrky, a k mému dres, tak ani neokamžik nezaváhám s tvrzením, že mně se jede pohodlněji.

Odrazky na pedálech jsou naprostou samozřejmostí dokonce i u většiny těch odlehčených horských kol bez výbavy pro jízdu po silnici. Ona totiž ta horská kola většinou také mají odrazky a další prvky, které vyžaduje zákon - takže vaše výrobky nejsou z právního hlediska nic tak extra, řekl bych, že zákonu vyhovuje drtivá většina u nás prodávaných kol.



5) určení
"Jsou určena pro osobní bezpečnou, pohodlnou a důstojnou přepravu"
Jestliže přepravu na treku někdo považuje za nedůstojnou, pak je podle mě umělec a "imidžista" a nechává se ovlivňovat módou, což potvrzuje můj původní názor o určení vašich kol.
Bezpečí nabízejí vaše kola menší než trek, a komfort už jsem komentoval o 2 odstavce výše.

"Jsou konsktruována tak, aby se na nich mohl jezdec vozit ve svém nejlepším oblečení"
- jde o to, co je to "nejlepší". Pokud je to "nejkvalitnější" nebo "nejdražší", tak v tom případě si na kolo beru právě své nejlepší oblečení. Nemám důvod zbytečně vyhodit balík peněz za oblečení, ve kterém chodím do školy... to bych byl opět ten umělec, kterému jde o módu. Kvalitní oblečení si pořídím na kolo, tam to má funkci a smysl... Takže opět nevidím u vašeho kola výhodu oproti trekovému.
-nebo pokud pod pojmem "nejlepší" myslíte oblek a sako (nevím co je na něm lepšího než na dresu nebo neprofukavé bundě), tak v tom nemá nikdo co sedat na kolo, z důvodů výše popsaných. Navíc takový metrosexuál v nejnovějším obleku s rádiovkou stejně na kolo zanevře, jakmile zjistí, že se po jízdě musí jít vysprchovat, a vyměnit si sako za nezpocené...
Nehledě na to, že pokud někdo pojede na vašem kole v obleku, tak jeho rychlost bude téměř stejná, jako rychlost chůze (takže může jít pěšky, a nemusí zabírat místo s kolem).
Ne, s "nejlepším oblečením" nemůžu sohlasit, oblek nebo lodičky na kolo nepatří. A já svoje nejlepší oblečení zase používám běžně i na treku :)

A hlavně, i kdybych ten nápad s oblekem akceptoval.... v čem je to vaše kolo lepší než trekové kolo s krytem řetězu? V ničem... Jedině snad, že se k obleku lépe hodí na pohled (a jsme u umění a módy, ne u praktičnosti a dopravy).

Takže ať přemýšlím jak přemýšlím, opět jsem tam kde na začátku, že si vaše kolo s užitnou hodnotou mezi trekem a ukrajinou, za cenu 2 treků nebo 20 ukrajin, může koupit jenom umělec, který narozdíl ode mne ocení jeho módní kvality, a nebude mu vadit vlnící se rám, pomalá zadní brzda, nedostatečné osvětlení, ani přemrštěná cena.



S pozdravem
Martin Adámek


PS Na blogu ta moje odpověď vzbudila docela vášnivé reakce. Jak jsem předpokládal, dost lidí se vašich kol zastávalo (čemuž trochu pomohla i ta důraznější forma, kterou jsem v textu použil :) ), takže si myslím, že jsem vám nakonec udělal docela slušnou reklamu :). A teď uvažuji o tom, že vzhledem k zájmu, který první článek vzbudil, a vzhledem k vašemu souhlasu se zveřejněním tohoto pokračování, asi toto pokračování na blog opravdu dám :)

-----Původní zpráva-----
Od: Citybikes - Žij s městem! [(...)]
Odesláno: 7. listopadu 2007 16:08
Komu: (...)
Předmět: RE: Citybikes.cz

Vážený pane Adámku,

děkujeme za zajímavý email. Vaše usilí rozhodně nepřišlo vniveč, Váš e-mail
jsem si pečlivě přečetl a pokusím se Vám postupně odpovědět a zareagovat.
Vaši adresu jsme získali z veřejného zdroje, z webu Univerzity Hradce
Králové. Nemyslím, že jsou naše kola určena pouze Vámi jmenovaným. Dokonce
Vám mohu říct, že na našich kolech v České republice jezdí od managerů po 70-
ti letou paní v důchodu. Jen o jednom našem zákazníkovi vím, že se zabývá
grafikou a designem. Požadavku na předjíždění trolejbusu moc nerozumím, ale
proč by to nemělo jít? Myslíte, že jsou na naše kola pomalá? To poznáte už z
obrázku? Ale dál, ano, souhlasím, že na krátké vzdálenosti v centrech měst,
zejména tam, kde se vyskytuje hodně lidí, je chůze optimálním rozhodnutím.
Nijak proti ní nebrojíme ;-) Ale na delší vzdálenosti, nákupy, pochůzky,
cestu do práce, do školy, za známými, třeba i do hospůdky (na nealko
samozřejmě!) je zase kolo optimálním rozhodnutím.
Klasifikovat paušálně naši cílovou skupinu tak, jak jste učinil, je velmi
manipulativní a nerozvážné. Dle čeho tak soudíte? Na kolech tohoto typu jezdí
ve Francii, Německu, Holandsku, Belgii, Nizozemí, Rakousku, Itálii a mohl
bych pokračovat. Chcete říct, že všichni tito lidé ohrožují a omezují ostatní
účastníky silničního provozu? Není tomu tak. Ve městě bychom chtěli a měli
jezdit po cyklostezkách. Bohužel jich zatím není dost. Pak je nutné jet po
silnici. Někdy to ale možné není - pruh je třeba příliš úzký nebo jsou řidiči
méně ohleduplní a situace není bezpečná. A aby neomezoval a neohrožoval
účastníky silničního provozu (nebo sebe:-), uchýlí se občas někdo k jízdě po
chodníku. Např. messengery na horských kolech tam vidím denně. Na chodníku by
se ale cyklista měl pohybovat se zvýšenou ohleduplností, přece jen není určen
jemu a tak je vhodnější a citlivější jet pomalu. Nerozumím Vašemu označení
našich kol jako "chodníkových", v každém případě Vás mohu ujistit, že naše
MĚSTSKÁ kola skutečně do MĚSTA stavěna jsou. Jediné, kam naše kola opravdu
určená nejsou je nezpevněný povrch a terén - tedy místo pro krosová a horská
kola. Ačkoli dle mých osobních zkušeností lze na našich kolech projet lecos.
Se světlomety je to přesně opačně než píšete. Cokoliv, co se pohybuje po
pozemních komunikacích musí být pro provoz na nich schváleno. Jedině městská
kola jsou bez dalších úprav k takovému provozu schválená. Na všechna ostatní
musíte přikupovat další vybavení. Narozdíl od blikačky, světlomet a dynamo
doma nezapomente a také Vám nedojdou baterie. A chtěl-li bych být důsledný,
tím, že pomocí dynama vyrábíte energii pro světlo sám, chováte se mnohem
ekologičtěji (baterie představuje ekologickou zátěž). Navíc, většina lidí
začne a skončí s jednou blikačkou, zatímco na městských kolech jsou světla
vpředu i vzadu. Dále pak odrazky na šlapkách a reflexní pásky na bocích
plášťů.

Podle Vaší další věty o rychlostech, kterými se na kole pohybujete, vidím, v
čem je problém. Srovnáváte hrušky a jablka. Je to, jako byste vedle sebe
postavil monopost F1 a třeba Mercedes S classe. F1 nemá "zbytečná" světla,
prvky bezpečnostní výbavy, není pohodlná, ale je nejrychlejší. Mercedes je
pohodlný, bezpečný, luxusní, ikdyž pomalejší. Jsou určeny jiným lidem a
hlavně zcela jiným účelům. Ano, na našich kolech se nejezdí 40 Km/h ani za
bílého dne. Nejsou určena k trhání rekordů a sportovním výkonům. Jsou určena
pro osobní bezpečnou, pohodlnou a důstojnou přepravu. Jsou vymyšlena tak, aby
vyžadovala minimální obsluhu a servis a jsou konsktruována tak, aby se na
nich mohl jezdec vozit ve svém nejlepším oblečení.

Městské kolo vypádá PŘESNĚ tak, jako ta na našem webu.

A mimochodem, protože toho "francouzského cibulářě v rádiovce" znám, mohu Vám
říct, že si svoje "komplexy" řeší velmi úspěšnou kariérou v Americe.
Za zařazení na Váš blog děkujeme, můžete klidně použít i mou odpověď (jako
senior managera of marketing department ;-)

Děkuji za Vaše doporučení a postřehy a přeji Vám za celý tým Citybikes.cz
hezký den,
Ondřej, člen týmu Citybikes.cz

Autor: Martin Adámek | středa 7.11.2007 19:22 | karma článku: 11,93 | přečteno: 1823x
  • Další články autora

Martin Adámek

Mohlo se volit, koho se chtělo

Průběžné volební výsledky ukazují, že se nemuselo taktizovat. Neříkám, že jsem to říkal, říkám: Pamatujme si to pro příště.

13.1.2018 v 15:22 | Karma: 9,56 | Přečteno: 739x | Politika

Martin Adámek

Běžte k volbám. A volte, koho chcete.

Volba prezidenta ČR je dvoukolová. Z matematicko-psychologicko-praktického hlediska se mi ten systém moc líbí, a proto připomínám, co pro nás všechny znamená:

11.1.2018 v 7:00 | Karma: 14,66 | Přečteno: 612x | Diskuse | Politika

Martin Adámek

Víra, náboženství a církve

Krátká úvaha na téma významu, smyslu, prospěchu i nebezpečí (zkrátka vlivu) víry, náboženství a církví.

10.7.2013 v 7:22 | Karma: 15,30 | Přečteno: 715x | Diskuse | Společnost

Martin Adámek

Není tohle na žalobu Škody auto za obecné ohrožení?

Nová Octavia už bude sebevědomě nejen sama brzdit, ale dokonce už i sama točit volantem...

26.1.2013 v 14:48 | Karma: 16,24 | Přečteno: 1066x | Diskuse | Ostatní

Martin Adámek

Hydepark o státních maturitách. A vývoj školství obecně.

Pustil jsem si z archivu pořad Hydepark (Česká televize) o náročnosti testů z matematiky při státních maturitách. A nestíhal jsem žasnout. Nejdříve němě, ale o nějakých deset hodin později jsem se rozhoupal napsat na FB profil Hydeparku komentář a Hydeparkem koupaného šéfa Cermatu se zastat. A protože jsem se poněkud rozepsal (i na téma "vývoj školství" obecně), dám to i sem, jako článek.

12.5.2012 v 14:14 | Karma: 14,88 | Přečteno: 882x | Diskuse | Společnost
  • Nejčtenější

Mám rakovinu, oznámil ministr Válek. Objevil ji screening, čeká jej operace

8. listopadu 2024,  aktualizováno  9:48

Ministr zdravotnictví Vlastimil Válek oznámil, že má rakovinu. Prohlásil to na tiskové konferenci k...

Feriho převezli do vězeňské nemocnice. Hrozila nákaza HIV, uvádí média

11. listopadu 2024  8:04,  aktualizováno  9:35

Bývalý poslanec Dominik Feri, který si odpykává trest za znásilnění dvou dívek a další pokus o...

Místo činek ukázaly plavky. Kalendář vzpěraček nyní patří juniorkám

13. listopadu 2024  5:37

Již druhé desetiletí nabízejí vzpěračky důkaz o tom, že jsou nejen silné, ale hlavně krásné ženy a...

Pokuty za rychlost jako stroj na peníze, už za 51 km/h. Radarů v obcích přibývá

11. listopadu 2024

Premium Z Česka se stává radarová velmoc. Počet silničních radarů podle statistik Českého metrologického...

14 milionů za 14 prasat. Myslivci se posmívají policii za odstřel divočáků

8. listopadu 2024  10:51

Premium Policejní vrtulníky, noční vidění, tlumiče, termovize a v součtu 70 elitních snajprů v akci za 14...

Expertům vadila, lidé ji chtěli. Mezi vánočními edicemi Kofoly vyhrála rumová

15. listopadu 2024

Speciálně ochucená Kofola se na předvánočních pultech objevuje již od roku 2007. Letos firma poprvé...

Třetina firem dorovnala zaměstnancům inflaci. Příští rok růst mezd zpomalí

15. listopadu 2024

Premium Životní úroveň Čechů v uplynulých dvou letech klesla natolik, jako by se posunuli asi o pět let...

Waterloo amerických médií. Prezidentské volby byly porážkou nejen pro demokraty

15. listopadu 2024

Premium Velkým poraženým v amerických volbách se stala tamní média, kterým nyní podle průzkumů věří jen 31...

Za právní rady platil pražský dopravní podnik stamiliony korun, odhalil audit

15. listopadu 2024

Premium Největší korupční skandál v Dopravním podniku hl. m. Prahy (DPP) z června 2022, pro který se vžil...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 72
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3063x
Martin Adámek, Náchod

Programátor, učitel, cestovatel