Studenti gymnázia vyráběli mobilní aplikace a dostali první cenu

Je to vynikající úspěch českobudějovické školy a důkaz toho, že naše školství umí. V rámci projektu Let’s App se její a španělští studenti podíleli na tvorbě mobilů. Zdokonalili se v informatice a jazycích. 

Střední školy by měly připravovat absolventy pro praktický život. A Česko-anglickému gymnáziu v Českých Budějovicích se to povedlo dokonale. Za unikátní projekt získali její žáci certifikát kvality a 1. národní cenu v kategorii Středních škol a gymnázií.

O co se jednalo a jak se to stalo? Její studenti spolu se španělskými kolegy z Institutu J. BAU z Tortosy, katalánského městečka nedaleko Barcelony, se podíleli na tvorbě jednoduchých mobilních aplikací v systému Android. Nyní však už dejme slovo studentu ČAG Pavlu Soukupovi. „Sami jsme se rozdělili do smíšených týmů po pěti. Seznámili jsme se, navázali kontakt, obdrželi základní instruktáž a pak už to bylo na nás. Museli jsme se vypořádat se zadanými úkoly podle našich představ a dohodnout se v týmu na společném postupu.  Komunikace probíhala různě, moje skupina se domlouvala hlavně přes Facebook, nebo WhatsApp a výsledkem spolupráce byla vždy aplikace a návod jak ji naprogramovat. Mluvili jsme spolu hlavně v angličtině, někdo také španělsky. Občas jsme se dostali do problémů, ale ve finále jsme se všichni dorozuměli a po pár splněných úkolech jsme spolupracovali jako jeden tým navzdory tomu, že nás oddělovalo přes tisíc kilometrů dlouhá vzdálenost,“ objasnil vzájemnou spolupráci.

Jeho kolega Ondřej Vopat ho doplnil. „Začínali jsme lehkou instruktáží a dodávali si odvahy tvorbou jednoduchých her, následně došlo i na vážnější témata. Součástí projektu bylo i vytváření matematických aplikací od běžné kalkulačky po vyčíslovač kvadratických rovnic a počítačku stran v pravoúhlém trojúhelníku. Z toho plyne, že se bylo třeba orientovat nejen v samotném programování, ale i v komplexní teorii jednotlivých matematických oblastí. Nutilo nás to tudíž rozvíjet nejen schopnost algoritmizace, ale také matematické poznání.“

Nečekaný úspěch česko-španělské spolupráce přiblížil student Pavel Štěch. „V záchvatu nadšení z našich výsledků jsem se rozhodl podat žádost o certifikát kvality a přihlásit projekt do soutěže. Přes prázdniny mi celá záležitost blaženě vyklouzla z mysli a teprve před měsícem mne zaskočil email od Národního podpůrného střediska. Nabídli mi účast na Národní konferenci pro ERASMUS+ a eTwinning, kde jsem měl převzít certifikát kvality a prezentovat naše výsledky. O to větší bylo mé potěšení, když jsem pro náš projekt převzal v krásných prostorách zámku Štiřín kromě certifikátu kvality ještě 1. národní cenu v kategorii Střední školy a gymnázia. Nezbývá než poděkovat všem zapojeným studentům a pedagogům, že nám umožnili nesmělý pokus rozvést do těchto rozměrů.“

To je přesně to, co potřebujeme. Absolventy škol, kteří se dokáží prosadit v praxi, protože přináší a umí něco užitečného. A vývoj mobilních aplikací a informačních technologií k nim určitě patří. Výchova pochodujících encyklopedií, které umí jenom papouškovat známé skutečnosti a tím pádem budoucích nezaměstnaných, je k ničemu.

Studenti ČAG také získali zkušenosti s týmovou a mezinárodní spolupráci. A také zdokonalení se v angličtině a španělštině není vůbec k zahození. To všechno se jim v životě bude moc hodit. A je to také důkazem toho, že naše školství na tom není tak špatně, jak se snaží namluvit jeho kritici.

Viz. http://www.cag.cz/ 

Autor: Jan Ziegler | pondělí 19.12.2016 13:34 | karma článku: 18,26 | přečteno: 347x