Přímá linka na Tchajwan podpoří českou ekonomiku

Letecké spojení mezi Prahou a Tchajpejí pomůže cestovnímu ruchu, protože Tchajwanci patří mezi movitou klientelu. Předvedli se ovšem zase dezoláti, kteří ani neznají letecké společnosti.

Je to krok správným směrem, přímá letecká linka mezi letištěm Václava Havla v Praze a letištěm hlavního města Čínské republiky na ostrově Tchajwan Tchajpejí pomůže cestovnímu ruchu. V roce 2019 tedy ještě před covidovou epidemií k nám přicestovalo na 190 tisíc Tchajwanců, loni však už jen necelých 14 tisíc. Toto nové spojení to jistě změní a náš cestovní ruch tento impuls potřebuje. Navíc Tchajwanci patří mezi turisty, kteří u nás hodně utrácejí, v průměru přes čtyři tisíce korun na osobu a den. První let z Tchajpeje do Prahy byl téměř vyprodaný a velký zájem je i o další lety.

Tchajwan je také bohatší než pevninská komunistická Čína. HDP na obyvatele z hlediska parity kupní síly činí podle statistiky Mezinárodního měnového fondu z roku 2020 u pevninské Číny 17 115 dolarů, kdežto u Tchjwanu 56 038 dolarů, což je více než třikrát tolik.

Praha je šestým evropským městem, která má s Tchajpejí přímé letecké spojení. Dalšími jsou Londýn, Frankfurt nad Mohanem, Řím, Amsterdam a Vídeň. Tato nová linka má také velký potenciál, kromě českých a tchjwanských podnikatelů a turistů ji mohou využívat i cestující z Prahy do Austrálie, Japonska a dalších asijských zemí.

Humorná situace nastala pod článkem o této problematice na iDNES.cz. Tuto linku mezi Prahou a Tchajpejí provozují China Airlines. A někteří diskutující, kteří se jindy běžně hlásí k nesmyslům SPD, PRO a podobným obskurním spolkům, se vytasili s tím, že komunistická Čína prý zajišťuje leteckou linku na Tchajwan. Alespoň se normální lidé dobře baví. Není tomu tak milí dezolátci. Pro doplnění Vašich znalostí, tedy spíše neznalostí. China Airlines jsou tchjwanskou leteckou společností. Air China je leteckou společností pevninské rudé Číny. Tož tak.

Perfektně to vystihli diskutující pod oním článkem. Trefný Pavel Hříbal: „Takže jsme zatím zjistili dvě věci. Příznivci Okamury a podobných zjevů nechápou rozdíl mezi Air China a China Airlines. Příznivci Okamury a podobných zjevů neumějí diskutovat o Tchaj-wanu aniž by útočili na předsedy Parlamentu ČR.“

Výstižný byl i Jaroslav Dudl: Tak většina elektorátu SPD ani letadlem nikdy neletěla, v zahraničí byla nejdále v polské Biedronce za hranicema a na slepé mapě by ani tu Čínu netrefila ... natož Tchaj-wan.“ Dobrý, já bych jenom dodal, že od nás z jihu Čech to rajchlovci a tomiokamurovci mají do Polska daleko, takže pro ty jihočeské platí v Rakousku ve Sparu. No jo, když oni jsou spíše přes ty slevy a exekuce než přes leteckou dopravu.

Článek nově vložen po dohodě s Patrikem Bangou, protože u předchozího se i přes opakované pokusy nepodařilo nahodit diskusi.  

? Let na Tchaj-wan zaujal primárně cestovky, lidé by raději přímý let do Hanoje - iDNES.cz

 

Autor: Jan Ziegler | pátek 21.7.2023 13:33 | karma článku: 16,03 | přečteno: 347x